@Tom: het gaat er nu even niet om of het interessant is voor jou, het is het kennelijk wel voor exodus.

Het motornummer wil ook niet 100% zekerheid geven maar mogelijk geeft het wel iets meer inzicht.
Mee eens, ik gaf dat alleen aan om hem de tip te geven om eerst naar het eventuele euvel te kijken vervolgens de conclusie te stellen.
Het motornummer geeft je 0 % zekerheid over de staat daarvan en dat laatste is het meest belangrijke.....of niet???
je kunt dan wel zien of het een orgineel blok is of niet maar ik ga van oudere auto's altijd uit van de staat waarin ie verkeert - kmst vind ik ook niet gek veel zeggen.
Olieverbruik? is de motor droog? is de plek lekvrij waar de auto geparkeerd heeft gestaan?
Rij eens in een andere auto achter jouw eigen auto aan, zeg een kilometertje of 10, pluimen en of stinken?
Pluimpjes bij gaslos? (klepseals of geleiders?)
Compressiemeting? (niet bij Michel!

)
Koelvloeistof blijft wel helder en "op peil" ?
Dit is natuurlijk uiteindelijk waar je heen wilt - concluderen of je een betrouwbaar machientje hebt, of zit ik mis?
