Klinkt goed Michel!
Zondag dus ook van de partij
Eric
Ik ben voorzichtig optimistisch ja....even kijkenb wat het rijden morgen gaat doen....
Want het kan nog steeds misgaan he
Maar even een kort verslagje. 5 uur thuis, met de koppakking, meteen begonnen. Kop er in m'n eentje opgelegd, nou ja, klein beetje hulp ingeoepen van de vrouw om ff de uitlaat beetje naar achter te trekken en even de draden aan de ketting door de kop te steken. Eerst alles in de juiste volgorde handvast, dan met de sleutel tot tegen de eerste weerstand, dan ronde 1 op 40 nm, ronde 2 op 80 nm, ronde 3 op 85 a 86 nm. timing juist gezet, tot vervelens toe nagekeken. Merktekens vind ik niet echt superduyidelijk op de kruk, dus de zaak gedubbelchecked met een oude peilstok in bougiegat (sic

) van zuiger 1.ketting gespannen, zaakje afgemonteerd en rond 8 uur leek het al weer terug op een motor.
doorgestart zonder bougies, tot ik oliodruk had. Koelvloeistof er in, bougies er in, ontsteking terug aangesloten, bougiekabels er op en schietgebedje....even heel vlak rond, dan meteen hoorde je 'm de compressie opbouwen en meteen al, op dat moment kreeg ie zin. gas gegeven en meteen aanslaan, alsof er nooit wat gebeurd was. Lopen als vanouds. Op de compressieopbouw na, startte hij gewoon zoals hij 's ochtend start....

Ik geef toe dat ik dit echt niet had verwacht. laten lopen, zelfs niet geschrokken van de rook die ik plots zag van onderaan komen (de oliozooi die op de uitlaat gemorst was natuurlijk

). Met een bang hartje naar de achterkant gelopen....uit de uitlaat kwam niks zichtsbaars dus...Kachel open en peil radiator in de gaten gehouden. regelmatig bijgevuld. 20°....40°....60°....80°, thermostaat open, terug 70°.....80°....80°....80°....mooi dus. liep nog steeds heel mooi, uitlaat nog idem. geen zweten langs de koppakking. peil ne openen hermostaat nog ff bijgevuld, na 5 minuten was het peil net iets te hoog.....even af en toe op de gashendel gedrukt...enkel de draaikolkjes van de circulatie zichtbaar, geen luchtbellen. nog steeds 80°....stilgelegd. bijgetrokken. net de garage inGEREDEN !
Nog altijd niet zeker van mezelf en de auto, maar de prognose lijkt me toch ok. eigenlijk niks gevonden dat me niet aanstaat......
Dus heeeeel voorzichtig optimistisch...