Ik heb ongeveer 9 cm tot het carter...
Wat er precies onder zit van schokdempers durf ik niet zeggen, eerder het standaard spul. Maar met de stugheid heb ik geneens zo'n probleem. Het zijn niet de drempels die me afschrikken, die kan ik inschatten en nog op een vrij comfortabele manier nemen. Waar ik wel als de dood voor ben, zijn de typische Belgische betonwegen, waar de betonplaat verzakt is tegenover de andere, of die gebarsten is. DIt vormt obstakels voor je carter in langsrichting en die wil je echt niet raken. Of van die leuke putten in het wegdek, die veroorzaken regelmatig spontane sluitspier-powertraining

Ook bolle wegen heb ik het idd niet zo op begrepen.
Daarom: iedere cm telt. Maar nee, ik heb geen zin om op kruiwagenwielen rond te rijden, al vind ik bv deze Spider met z'n 195/70 zeker geen kruiwagen.
Scheelt ong...1.3 cm hoogte, als je de berekening maakt. dit misschien in combinatie met 1.5 tot 2 cm door de motorsteunen is net genoeg om op comfortabele wijze carterbescherming te kunnen monteren.....
Of....emigreren naar Nederland
Ik ga al deze tips eens rustig bekijken en overwegen en zien waar we uitkomen. Die steunen doe ik sowieso, doe ik niks mis mee