Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

Uitvallen 75 QV

ma mei 29, 2006 09:48

Vanmorgen reden we het dorp uit op weg naar ons werk toen ineens de motor uitviel! :evil: Ik dacht aan de benzinepomp maar die draaide als ik de motor starte. Nu had ik gister de auto gewassen en ook de motor een beetje afgespoten, dus dat kan er mee te maken hebben... Gistermiddag ging ineens het temperatuurlampje branden terwijl er niets aan de hand was. Eigenlijk zou wat water uit de tuinslang toch geen invloed mogen hebben, vind ik. De kabels zijn nieuw, alles is keurig schoon, tja, ik weet het eigenlijk niet... Het leek trouwens net of de ontsteking er compleet mee stopte, dus niet dat er een paar bougie's niet mee doen. Ook kan het zijn dat de benzine pomp alleen draait als je start, maar er dan weer mee stopt...
Heel af en toe sprong hij weer aan maar viel dan ook meteen weer uit. Toen we hem aan de kant geduwd hadden (Jezus wat rolt dat ding zwaar :evil: ) probeerde ik het nog een keer en toen sprong hij weer aan, maar toen we weer terug naar huis wilde rijden nokte hij er weer mee. Hij staat nu midden in het dorp dus ik ga vanmiddag meteen even kijken. Voordeel van liefhebber zijn is dat je altijd wel een andere auto paraat hebt staan. Geen kwaliteit maar kwantiteit dan maar! :mrgreen:

Rechtsvoor in het motorruim zit een relais met een zekering erop, is dat voor de benzinepomp? Verder zitten er rechts tegen het schutbord 2 relais, waar zijn deze voor?

Iemand even snel een idee? :?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Uitvallen 75 QV

ma mei 29, 2006 12:03

Ik heb een boekje voor een TS en daar zijn de zekeringen aan het schutbord als volgt;
vlnr 1- Benzinepomp
2 - Verstuiver
3 - Nokkenas
4 - Hoofdrelais

Spatbord rv
vlnr 1 - Koelventilator
2 - Airco
Spatbord lv
1 - Remblokslijtage
2 - Koplampsproeiers
3 - Claxon
3.0 V6 relais 1 en 4 bevinden zich achter het isolatiepaneel. Zekering 20 is voor de brandstofpomp.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Uitvallen 75 QV

ma mei 29, 2006 12:10

Hee bedankt Kas, ik zal na het werk meteen gaan kijken. Bij m ijn oude 90 zat het relais van de benzine pomp ook op het spatbord, vandaar dat ik dat zag, alleen had ik er vanmorgen niet echt de tijd voor om een en ander uit te zoeken.

Een vriend van mij haalt meteen even een paar nieuwe relais zodat we daar zeker van kunnen zijn...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Uitvallen 75 QV

ma mei 29, 2006 12:21

Controleer voor de zekerheid ook eens alle stekkers en kabelverbindingen. Je zal er maar 1 losgespoten hebben. De link ligt vast en zeker met dat afspuiten van de motor(ruimte).

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Uitvallen 75 QV

ma mei 29, 2006 23:13

Misschien de verdelerkap nat gespoten? Dit is heel erg gevoelig voor vocht! Even losmaken en droogvrijven is geen moeite. :idea:

En zitten de aansluitingen op de bobine nog lekker strak?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Uitvallen 75 QV

ma mei 29, 2006 23:22

Gevonden! \:D/

Eigenlijk durf ik het niet te zeggen... :oops: Ik had vorig jaar al bij het kleppen stellen gezien dat het koudloop stationair regel dingetje met 2 houtdraadboutjes :shock: op het klepdeksel vast zit, omdat een of andere joker het draad dol heeft gedraaid. Nu waren de deksels zilver gespoten en omdat ik dat niet mooi vind zou een vriend van mij ze stralen. We zouden dan meteen even nieuw draad tappen want ook een paar boutgaten van de klepdeksels voelen wat eng aan... Dat is er alleen nooit meer van gekomen en daarom reed ik nog steeds vrolijk met de 2 schroeven in het deksel rond... :? Met die 2 boutjes zitten ook de massa kabels vast van de Motronic... Goed geraden, daar zat er dus eentje van los, daardoor viel hij dus uit af en toe. We hebben natuurlijk eerst de benzinepomp (altijd verdacht :wink: ) gecontroleerd en het relais doorverbonden. Er zat zelfs een aansluiting op de pomp niet goed vast! Dat bleek het helaas niet te zijn. Alle stekkers natuurlijk schoon en droog gemaakt,tja de dingen die een beetje standaard zijn he..

Lang verhaal kort: na lang pielen sloeg hij weer aan en bij toeval zag ik dat die draad los zat. Ik heb nu het kabeloogje iets opgeboord naar 7mm en hem nu onder een bout van de klepdeksel gezet. Opgelost! :banana:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Uitvallen 75 QV

di mei 30, 2006 21:20

Mooi toch.Zo zie je maar weer; een kleinigheidje kan grote gevolgen hebben. Maar eerder lastig dan duur. Wat kan V6 rijden toch goedkoop zijn hè? :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”