Toco

Elektrische problemen met Spider uit 1973

vr mei 26, 2006 23:44

Hallo,

Zoals mijn onderschrift al verraad ben ik sinds een korte tijd de trotse (mede)eigenaar van een Alfa Romeo Spider uit 1973. Het is een rode en hij komt uit Amerika (dus met lampjes aan de zijkant :D ) Wat een fabeltastische auto is dat zeg, de geur, het geluid, ik vind het helemaal super om in te rijden.
Dat heb ik vanavond dan ook gedaan en toen viel ineens de dashbord verlichting, de knipperlichten en de achterlichten weg/uit. :cry: Gelukkig was ik al bijna thuis, dus ik heb hem maar even aan de kant gezet en het was inmiddels te donker om naar te kijken, daarom wend ik mij tot jullie

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? [-o<

Eerlijk is eerlijk, ik heb 0,0 verstand van auto's, maar dat wil ik met deze alfa een stukje omhoog proberen te schroeven, want deze Spider is toch veeeeeeeeeel leuker dan al die moderne bakken waar ik voor mijn werk nog wel eens in rijd....
Bijkomend probleem is natuurlijk dat ik er geen instructieboekje bij de auto zit en ik dus ook niets na kan slaan.

Weet iemand toevallig hoe ik daar aan zou kunnen komen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!!!!!! :)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Elektrische problemen met Spider uit 1973

vr mei 26, 2006 23:55

Ik duim voor je dat er een zekeringetje uitligt (of een paar), kijk er eens naar..

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 26, 2006 23:58

ik vrees een beetje voor de beruchte schakelaar...dat was het wat Maarten net nog niet wilde zeggen denk ik...
Op zich niet erg, ware het niet dat men daar 300 € voor durft te vragen.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Toco

za mei 27, 2006 08:07

Ik heb er net weer een stukje mee gereden en de knipperlichten deden het heel even en toen weer niet. Dus ben ik maar op zoek gegaan naar de zekeringen.........en EUREKA, daar zat een los contactje in. Ik ga dus zo de zekeringenkast er maar even uit halen en schoonmaken zodat dat niet meer gebeurt!

Bedankt voor het snelle antwoord, trouwens :D :D :D

Vraag ik me dus wel af.....beruchte schakelaar...............? :cry:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Elektrische problemen met Spider uit 1973

za mei 27, 2006 11:11

Ik heb er net weer een stukje mee gereden en de knipperlichten deden het heel even en toen weer niet. Dus ben ik maar op zoek gegaan naar de zekeringen.........en EUREKA, daar zat een los contactje in. Ik ga dus zo de zekeringenkast er maar even uit halen en schoonmaken zodat dat niet meer gebeurt!

Bedankt voor het snelle antwoord, trouwens :D :D :D

Vraag ik me dus wel af.....beruchte schakelaar...............? :cry:
Maar doet alles het nu ?

De lichtschakelaar op de stuurkolom, dus waar je aan draait, wil nogal eens sneuvelen.

Toco

za mei 27, 2006 12:38

Even naar de Praxis voor staalborsteltjes, bij de Shell zekeringen gehaald, conactspray had ik nog staan. Kastje los, zekeringen eruit (eerst even opgescheven hoeveel A waarin moet.... :wink:), alles mooi schoongeborsteld, wat een stof kwam daar vanaf zeg, alles ingespoten, nieuwe zekeringen er in en...........alles deed het weer, op de knipperlichten na dan......tja, dames en heren van de garage hadden er een nieuw kabeltje ingezet, maar waren vergeten om deze goed te laten klemmen, oftewel ook altijd even achter de zekeringenkast kijken of daar alles wel vast zit.... :whistle:

Straks even kijken naar de rem- en koelvloeistof/olie, dan naar de pomp voor bezine en wat lucht (eventueel olie) en dan weer... :driving: :driving:

Wat de lichtschakelaar betreft, als ik die dus tegenkom voor minder dan 300 euro, dan is het wijs om hem gelijk te kopen zeker?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za mei 27, 2006 12:45

Als je een beetje handig bent kun je hem repareren.

Klinkjes uitboren, demonteren contakten vlak- en schoonmaken en daarna alle schakelingen via een relais laten lopen.

Haal alle aansluitingen gewoon ff los en controleer ze stuk voor stuk, daarna schoonmaken, aanklemmen Wd 40 erop en weer monteren. Zal je een hoop storingen schelen. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Toco

za mei 27, 2006 16:50

@ A@lfa@lgra,

Een beetje handig ben ik wel, maar zoals ik al eerder aangaf, 0,001 (inmiddels na mijn eerste soort van reparatie) verstand van auto's. Daarom deze wellicht simpele vragen

Wat bedoel je met klinkjes?

Waarom zou ik er een relais achter zetten?

De rest begreep ik wel..... :oops: :oops: :oops:

Terug naar “Algemene Technische vragen”