Daarnaast kan zelfs een slechte massaverbinding al het resultaat hebben dat het lijkt of een onderdeel defect is.
Zit ik dan zo slecht

als ik schrijf:
bv. Begin eerst met al je gecorrodeerde contacten in te spuiten, enz enz.
Kortom eerst testen dan pas vervangen.
Dat is dus wat er in vette letters bij die engelsen geschreven stond, en wat ik ook in het vaandel draag mocht ik niet duideijk genoeg zijn geweest zal ik hier nogmaals een cut and paste van het engelse bericht neerzetten. De goede verstaander heeft immers maar een half woord nodig
Rule number one of any fault finding
Het ging er hem in principe over, dat je, indien oorzaak vermoedelijk gevonden hebt, slechts één onderdeel moet veranderen omdat je anders niet te weten komt welk van de bv twee vervangen onderdelen nu eigenlijk de oorzaak was (mocht het probleem dan al opgelost zijn)
Verder, blijf ik wel bij mijn idee, dat sommige problemen andere verbergen. Waardoor je noodgedwongen meerdere zaken gaat moeten vervangen. ´t is immers niet noodzakelijk omdat je slechte leidingen of gecorrodeerde kabelboom hebt vervangen (die hier en daar slechte signalen gaf), dat je probleem opgelost is. Ik wil maar zeggen, een nieuwe kabelboom kan je helpen in het beter op te sporen van signalen die andere signalen van sensoren storen. Om maar iets te zeggen. Er zitten soms nogal wat stoorzenders op de signalen die naar de ECU worden gezonden, hierdoor is een wordt een degelijke diagnose soms erg bemoeilijkt.
Ik denk dat ik toch duidelijk gemaakt heb dat ik voorstander ben van "eerst kijken", dan "testen", dan "vervangen" en mischien nog wel "iets anders vervangen". En zo ook die Engelsmannen.
Enfin, ik wil hier deze zinlose discussie, en jullie niet verder op de zenuwen werken (want dat is allerminst mijn bedoeling) sluiten en overgaan tot de problemen van Dave, die hopelijk een oplossing gevonden hebben.
Greetz aan allen.