Canguro
Member
Member

wiellager RV vraagje

ma mei 22, 2006 11:01

Hoi beste mensen

ooit zat mijn veerpoot met 2! schroeven in de naaf vast omdat t schroefdraad vernaggeld was.
nadat ik een andere naaf onder heb gemonteers (met lager) begint ie lawaai te maken boven de 40KM/h.
ben naar een ervaren monteur geweest en die draaid een paar keer aan t wiel en aangezien ie niks hoord en geen speling constateerd
concludeerd hij dat t lager PRIMA is. maar wat kan het dan WEL zijn? aandrijfas? ik kan me bijna niks anders voorstellen dan lager.
het geluid is constant en niet gebonden aan aaceleren of toerental van motor.

bedankt en vriendelijke groeten

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: wiellager RV vraagje

ma mei 22, 2006 11:13

Als aan 1 kant de lager vergaan zou zijn en je zou op een mooi glad stukje asfalt even gaan slingeren dan zou je verschil moeten horen...
(omdat je de lager dan afwisselend sterker en zwakker belast) Remmen zullen het dan ook niet zijn omdat die monteur aan het wiel heeft gedraaid en niets heeft gehoord.

Vreemd? :-k Je zou toch zeggen dat als er geen remmen aanlopen en het lager is ok dan blijft er niets over...(of is het een FWD? ) hoewel aandrijfassen een klikkend geluid maken en ook in bochten rumoeriger zijn, tesamen met verschil in geluid bij gasgeven en loslaten....
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Algemene Technische vragen”