clecke
Member
Member

Starter 75 TS

do mei 18, 2006 14:44

Gistereren wou ik mijn 75 terug starten, Alle lampjes springen aan , verluchting werkt... behalve de starter niet wanneer ik de het contact doordraaide gingen de lampjes wat minder hard branden maar de starter reageerde niet.
Ik heb dan maar de auto ingang gelopen en wanneer ik dan opnieuw wilde starten ging dit perfect. Ik heb net nog eens geprobeerd maar hij doet het weer niet .

Kan dit aan de starter liggen? Toch raar dat hij soms wel werkt.....

Heb ook wel eens gehoord dat het aan het alarm kan liggen?? Klopt dit?

Het kan misschien toeval zijn maar de toerenteller geraakt plots maar tot 2000 rpm...

Andretti Molletti

RE: Starter 75 TS

do mei 18, 2006 15:12

Ik zou eerst het contactslot maar eens uitsluiten.. bekend probleem nl... een startrelais extra na het contactslot in de +50 wil wel helpen...
Staat een aantal topics over.
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op do mei 18, 2006 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 18, 2006 15:52

Goed idee ! In veel gevallen kan een deels versleten schakelaar (contact in dit geval) die paar milli-amperetjes voor je stuurkring nog netjes schakelen.
Ik ondervond het zelf met de lichtschakelaar van mijn 105...die was behoorlijk heen (af en toe mee "rammelen" om licht te krijgen), maar na plaatsing relais' doet hij het prima ! Moet voor een contactslot ook werken, toch ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

clecke
Member
Member

vr mei 19, 2006 11:25

vol met schaamte heb ik het probleem opgelost ...

Ipv -50 en 81 gewoon een rode en zwarte kabel naar de batterij :oops:

Zag ook een gelijkaardige post van stof.. wie weet...

Terug naar “Algemene Technische vragen”