De baron van Kerpen

Re: RE: Waar vouwwagens goed voor zijn....;-)

za mei 06, 2006 11:14

Absoluut niets mis met een vouwwagen achter een Alfa!!!!!!!

Altijd effe naar Zuid Frankrijk denderen met lekker weer, de boys op de achterbank achter de DVD, cruise control op 150 km/uur en de navigatie doet lekker mee.
Ben altijd lekker vlot weg bij de tolhokjes, linkerbaan op en huppetee.
Ik zie hier echt geen probleem in!

Ik ben sneller in het zuiden dan menig vakantieganger en heb al mijn eigen spulletjes bij me.
Jongens naar het zwembad, papa dat gevaarte effe opzetten, daarna heerlijk.
Ik heb er al een dag opzitten voordat mijn kennissen met de caravan arriveren!

Blijft subjectief natuurlijk maar ik ben pro!
Afbeelding
Zie ik dat goed Hermano? 150 km/u met zo'n vouwagentje erachter? Ik hoop dat je die boys van je goed verzekerd hebt als de banden van die sleurhut knallen en die zwiepende hut je auto de vangrails intrekt :roll: Bovendien met de ruimte in die 166 zou ik gewoon daarin slapen! :wink:
Bevalt ie goed trouwens zo'n 166? Ben best benieuwd naar de ervaringen. ciao 8)

*****5Sterren*(6)

RE: Waar vouwwagens goed voor zijn....;-)

ma mei 08, 2006 10:50

Niks zwiepen: Je mag hiermee in Frankrijk gewoon 130 Km/h en dat is vaak 140 Km/h op de teller toch? Los daarvan kan ik melden dat ook bij 190 K/h de zaak blijft sporen. Ook Alpenkreuzer waarbij ik de 'noodstop' al vele malen geprobeerd heb in het verleden. Met een caravan mag en moet je dit niet doen uiteraard.

Prachtige wielen trouwens: Lijken op de Selespeeds 156. Erg netjes.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Waar vouwwagens goed voor zijn....;-) >Yuri!

di mei 16, 2006 19:42

Update; speciaal voor Yuri....
Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

harald

di mei 16, 2006 20:24

Ik zit te wachten op een foto van een Alfa met een gierton erachter :?

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 16, 2006 20:38

Aaaaargh Frank waarom ? [willem oltmans stem] Vreeeuseluk !! [/willem oltmans stem]

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Waar vouwwagens goed voor zijn....;-) >Yuri!

di mei 16, 2006 22:35

Update; speciaal voor Yuri....
Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen:
Grtz, fRank
Werelds! Dat had ik nou even nodig!

Je moet een speciale klep maken met quick-release aan de achterzijde van de vouwwagen, waarbij dan ook de wagenbodem wat naar achteren kipt. Makkelijk lossen, en, bonus, als er vervelende mensen achter je rijden...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Hermano73

di mei 16, 2006 22:55

Absoluut niets mis met een vouwwagen achter een Alfa!!!!!!!

Altijd effe naar Zuid Frankrijk denderen met lekker weer, de boys op de achterbank achter de DVD, cruise control op 150 km/uur en de navigatie doet lekker mee.
Ben altijd lekker vlot weg bij de tolhokjes, linkerbaan op en huppetee.
Ik zie hier echt geen probleem in!

Ik ben sneller in het zuiden dan menig vakantieganger en heb al mijn eigen spulletjes bij me.
Jongens naar het zwembad, papa dat gevaarte effe opzetten, daarna heerlijk.
Ik heb er al een dag opzitten voordat mijn kennissen met de caravan arriveren!

Blijft subjectief natuurlijk maar ik ben pro!
Afbeelding
Zie ik dat goed Hermano? 150 km/u met zo'n vouwagentje erachter? Ik hoop dat je die boys van je goed verzekerd hebt als de banden van die sleurhut knallen en die zwiepende hut je auto de vangrails intrekt :roll: Bovendien met de ruimte in die 166 zou ik gewoon daarin slapen! :wink:
Bevalt ie goed trouwens zo'n 166? Ben best benieuwd naar de ervaringen. ciao 8)

Sorry Baron, ik was even een beetje druk en vergat het forum te checken af ten toe... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Het is inderdaad waar dat er met een aanhangwagen in Frankrijk 130 km/u gereden mag worden op de snelwegen, dus die 150/u. is niks geks.
Natuurlijk moet je dat niet doen met een vouwwagen met 10" wieltjes met 16 jaar oude kruiwagenbandjes, daar let ik natuurlijk heel erg goed op!

Het vouwwagentje weegt een kilo of 600 met lading, die trekt de 166 die met lading en passagiers rond de 2000 kg weegt (I'm a big boy!!) niet zomaar uit het spoor.

De 166 beviel uitstekend, we hebben de auto eind vorig jaar verkocht.
Mijn vrouw ging ook in onze woonplaats werken en toen er planten op de parkeerplaats onder de 166 gingen groeien was het tijd om de auto aan een andere Alfist te gunnen. Die auto rijdt nu rond in Friesland.
Hij beviel in ieder geval uitstekend, we hebben geen enkele storing gehad en het is natuurlijk een meer dan fantastische auto.
We hadden een RVS einddemper van Madeno eronder en dat gaf ons veel lol.

We doen samen met 1 auto, een 147.
Maar die wordt binnenkort vervangen, ik wijd daar nog wel een topic aan als we de bestelling geplaatst hebben.

Jarko

De baron van Kerpen

wo mei 17, 2006 09:45

Een 159 besteld? :D Toe maar! Absoluut de mooiste auto (front) die je voor dat geld kan kopen!! Wijdt er maar eens een topic aan ben benieuwd hoe die bevalt. ciao

Hermano73

wo mei 17, 2006 22:20

Een 159 besteld? :D Toe maar! Absoluut de mooiste auto (front) die je voor dat geld kan kopen!! Wijdt er maar eens een topic aan ben benieuwd hoe die bevalt. ciao
Gaan we zeker doen.
Het wordt een zilvergrijze 1.9 Jts distinctive sedan met 18" fabrieksvelgen.
Ben nog bezig met een demper bij Madeno maar ik wil geen uitlaat links en rechts maar een dubbele aan 1 kant.
Verder overwegen we het spoor iets te verbreden maar daar moet ik het met Leo nog even over hebben.

Uiteindelijk komt er natuurlijk ook een mooie glimmende strakgelijnde Italiaans design
:!: :!: TREKHAAK :!: :!: onder,
maar ik zal de foto's van de auto maken voordat deze gemonteerd wordt...

Jarko

diederik

zo jun 25, 2006 19:06

Gaan we zeker doen.
Het wordt een zilvergrijze 1.9 Jts distinctive sedan met 18" fabrieksvelgen.
Ben nog bezig met een demper bij Madeno maar ik wil geen uitlaat links en rechts maar een dubbele aan 1 kant.
Verder overwegen we het spoor iets te verbreden maar daar moet ik het met Leo nog even over hebben.

Uiteindelijk komt er natuurlijk ook een mooie glimmende strakgelijnde Italiaans design
:!: :!: TREKHAAK :!: :!: onder,
maar ik zal de foto's van de auto maken voordat deze gemonteerd wordt...

Jarko
Ja, die trekhaak, hoe zit dat bij jou?
Ik heb een afneembare besteld voor de 159, maar die is niet voor de vakantie leverbaar. (ik heb de 159 nu een week of zes)
Nu krijg ik er tijdelijk een vaste onder. Ik weet wat ik ervan moet denken. 2 x bevestigingspunten b.v. enz.
Waar zou Alfa ze vandaan halen. Bij v.d. Brink staan ze gewoon (via de site) te koop.
enig idee?

Hermano73

do jun 29, 2006 19:51

Ik heb gewoon een trekhakenguru, Rob Munier (070-4400181) uit Den Haag.
Ik kreeg inderdaad ook te horen dat er geen afneembare kogel leverbaar was op dit moment.
Maar die 2 keer per jaar 2 bouten moet ook kunnen in mijn optiek.
Handig is anders maar c'est la vie...

diederik

vr jun 30, 2006 08:11

Ik krijg nu toch, gelukkig, de laatste week van juli meteen de afneembare.
Eind van die week op vakantie, dus dat past uiteindelijk precies qua tijd.

Hermano73

za aug 26, 2006 23:59

Haak zat prima!!
Heb nu wel de kogel verwijderd, was maar 2 boutjes natuurlijk.
De kogel stak wel erg ver uit...

Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”