Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Olie bijvullen V-bak 105

di mei 16, 2006 09:57

Ooit eens gedaan bij een Sud: een slang nemen die een net iets kleinere diameter heeft als de vulopening in de bak. Trechter erop, en je kunt vanuit de motorruimte de bak volgooien. Nadeel is wel dat het even duurt voor de olie er doorzakt, maar je hoeft niet te pielen met spuitflesjes etc.

Succes,

Rob

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 16, 2006 11:08

egbert, volgens mij heeft Maarten een scalino, dan ben je zo klaar. 10 min werk. Poekelscholletje los, pook los, plaatjes weg, klaar.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Olie bijvullen V-bak 105

di mei 16, 2006 11:12

Vooral met diffolie wil je niet knoeien.
Kostte me bijna een echtscheiding :? Tips om dit van je oprit de verwijderen ? Het blijft gewoon stinken. :oops:
(sorry voor het even off topic gaan, Maarten)

intussen kocht ik bij Brezan een knijpfles. Werkt perfect !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

1750GTV
Advanced Member
Advanced Member

di mei 16, 2006 11:22

Kostte me bijna een echtscheiding :? Tips om dit van je oprit de verwijderen ? Het blijft gewoon stinken. :oops:
(sorry voor het even off topic gaan, Maarten)
Misschien dat dit werkt?

Afbeelding
HG olievlekkenreiniger verwijdert olie en vetten van vervuilde oppervlakken zoals beton, cement, baksteen, grindtegels, sierklinkers en plavuizen. De reiniger is zeer geschikt voor het schoonmaken van opritten en garagevloeren e.d. Giet HG olievlekkenreiniger op het vervuilde oppervlak. Bij matige vervuiling tot maximaal 1:5 met water verdunnen. Goed schrobben en 3 tot 5 minuten laten inwerken en dan met veel water naspoelen.
Kan niet direkt linken naar het artikel, maar dit is de site:

http://www.hginternational.com/nl/

En dan in de navigatie naar "rondom huis en tuin" en vervolgens "olievlekken verwijderen".

Egbertone
Guru
Guru

di mei 16, 2006 12:05

egbert, volgens mij heeft Maarten een scalino, dan ben je zo klaar. 10 min werk. Poekelscholletje los, pook los, plaatjes weg, klaar.
Maak me er met mijn Unificato ook niet zo'n zorgen over hoor. Console ligt er vrij snel naast :wink:

Maar ehhhh..... poekelscholletje :blue_confused:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 16, 2006 12:30

poekelschol: Hele oude Vw reclame over hoe dat ding heet. Pookhoes dus :lol:

Olie van de oprit: Spuitbus remmenreiniger.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

patje1100
Guru
Guru

di mei 16, 2006 17:43

Maarten@ Doe het zoals Rik beschreef. Dat scheelt je een hoop geklooi met pijpjes, slangetjes en het loopt je mouwen niet in. FF je pook eraf, plaatjes optillen en lekker van bovenaf gieten.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 16, 2006 18:34

Psies als Rik: Toch ff die schijfjes verwijderen: Pookje dr af (1 M6 boutje verwijderen), clipje losmaken en schijfjes lichten:

Vullen maar :!: :wink:

Ik verwijder olie van de oprit met remreiniger...
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

di mei 16, 2006 19:13

Het buisje hoeft niet tot onder te lopen.. als je knijpt en er zit geen lucht in, stroomt de olio er altijd uit hoor...
Langs boven heeft het nadeel dat je veel weg moet halen en terugzetten.. mogelijk ook morst en stank IN de auto hebt en dat wil je niet..
Koop bij de Brezan maar eens een 1 liter verpakking versnellingsbakolio die zit altijd verpakt MET tuitje!!!!

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 16, 2006 20:33

Het buisje hoeft niet tot onder te lopen.. als je knijpt en er zit geen lucht in, stroomt de olio er altijd uit hoor...

...Koop bij de Brezan maar eens een 1 liter verpakking versnellingsbakolio die zit altijd verpakt MET tuitje!!!!
Klopt, maar ik heb dan ook 2 maal 1 liter. Er moet 1,9nogwat liter olie in dus dat houdt in dat ik de fles met olie zo goed als helemaal leeg moet knijpen en dat redt ik dan dus niet.

Ik weet het goed gemaakt, ik ga gewoon allebei de methoden proberen en dan vel ik HET oordeel !!!! :wink:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 16, 2006 20:39

Teveel kan er niet in, als je de niveau plug er tenminse uitdraait en het ev teveel aan olie rustig laat uitdruppelen.

Zelf heb ik een oliespuit. Hardstikke makkelijk. Olie zo warm mogelijk maken scheelt ook veel.
(Flesje in pan heet water oid. :wink: )
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 16, 2006 20:49

Beetje dubbelop van bovenaf want je moet toch peilen. Gewoon tuitje er in, vinger er naast en vullen en peilen tegelijk! Natte vinger werk... :?
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”