Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

33 1.7 16v

vr feb 11, 2005 11:52

33 1.7 16v 1992

Auto loopt redelijk netjes als hij koud is.
Is de auto op temperatuur gaat hij stationair zeer onregelmatig lopen. (750-1000 750-1000) etc.
Geef je een keer gas loopt hij goed, na +/- 15 sec. begint het weer. :cry:

Iemand sugesties ???


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: 33 1.7 16v

vr feb 11, 2005 12:09

Het lijkt erop dat je stationairregelaar niet werkt, meestal doet deze het weer na schoonmaken. Demonterenen van binnen schoonmaken met remmenreiniger ofzo dan weer even smeren. Hij zit dacht ik voor op je " inlaatspin" met een beugeltje vast.

AG

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: 33 1.7 16v

vr feb 11, 2005 13:04

Nee dat is het niet, hebben we al geprobeerd !!


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

jantje toot

RE: 33 1.7 16v

vr feb 11, 2005 13:08

injectoren mischien vuil

Mobster

RE: 33 1.7 16v

vr feb 11, 2005 13:49

Ergens lek in het vacuumsysteem?

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: 33 1.7 16v

vr feb 11, 2005 14:24

Dat zijn de dingen die we al onderzocht hebben. :cry:

Soms houd de auto bij 2500 a 3000 toeren ook wel eens in net boven de 3000 toeren pakt hij het weer op, en rijd als een speer.

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: 33 1.7 16v

vr feb 11, 2005 17:20

En de gasklepschakelaar?

AG

Gebruikersavatar
MarcoSprint
Full Member
Full Member
Berichten: 338
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Vlissingen

RE: 33 1.7 16v

vr feb 11, 2005 17:47

Klinkt als je gasklep sensor. Deze was bij mij ook pas kapot, en ik had dezelfde klachten. bij mij heeft de garage hem vervangen, dus ik zou niet weten hoe je dit moet vervangen. Succes er mee!
In bezit van Alfa 156 1.8 ts 16v SW uit 2004. Eerder een 33 1.5 QV uit 1986 ,een Alfasud Sprint 1.5 Veloce uit 1983, een 33 1.7 16v uit 1994 en een 146 1.6ts 16v uit 2000 gehad

Mobster

RE: 33 1.7 16v

di feb 15, 2005 11:00

Leo,

heb je het probleem nu al kunnen oplossen.
Ben nieuwsgierig wat het probleem kan zijn.

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: 33 1.7 16v

di feb 15, 2005 11:48

Het gekke is dat de auto nu rijdt als een speer !!
:driving:

We hebben wat slangetjes vernieuwd, wat stekkers schoon gemaakt. Een busje reinigingsmiddel in de tank voor de injectoren De auto reed daarna ook nog steeds als een krant. Volgende dag auto weer gestart mee gereden en de auto rijd fantastisch. Zijn er zondag mee naar de onderdelendag in Houten geweest. niets aan de hand. Dus het is eigenlijk een groot raadsel.


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Mobster

RE: 33 1.7 16v

di feb 15, 2005 13:57

Tja, de misteries van de 33 zeker....

Hoe zit dat nu met het schommelen van het toerental.
Een van mijn 33's 16V doet dat ook, hij schommelt tussen 900 & 1000 toeren, niet echt veel maar toch.

Echt al alles nagekeken
- bougies
- bougie kabels, rotor & verdeelkap
- vacuumsysteem
- gaskleppen synchroniseren
- gasklepschakelaar & luchtmassameter
- benzinedruk & injectoren
- kleppen & compressietest.

, maar het probleem blijft toch, terwijl mijn andere 16V dat niet doet;

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: 33 1.7 16v

di feb 15, 2005 15:41

Het schommelen van het toerental is ook zo goed als weg ??????

Wij begrijpen er niets van.


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Mobster

RE: 33 1.7 16v

wo feb 16, 2005 10:23

Dat kan ik geloven, ik begrijp er ook niets van, heb ook al alles geprobeerd, maar bij mij blijft het probleem...

Gebruikersavatar
Lon
Full Member
Full Member
Berichten: 281
Lid geworden op: do jan 27, 2005 21:52
Locatie: Almere
Contacteer: ICQ Website

Re: RE: 33 1.7 16v

do feb 17, 2005 10:38

Dat kan ik geloven, ik begrijp er ook niets van, heb ook al alles geprobeerd, maar bij mij blijft het probleem...
Welke software versie zit er in de ECU van jou 16v ?

Er zijn nl. 3 versie's geleverd.. 1, 2 en 3 ( op de ECU te onderscheiden als 001, 002 of 003 )

De 001 versie heeft problemen met het stationair toerental ( schommelt, blijft soms op 1500 of hoger hangen.. etc etc ) de 002 en 003 hebben deze problemen niet meer...
Heb zelf een tijdje gereden met de 001 software in mijn 92er 16v maar dat is echt knudde als je de 003 gewend bent of de Squadra Chip van Stephan.

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: 33 1.7 16v

do feb 17, 2005 11:03

Hoe zijn de software versie te onderscheiden, code op de ecu of moet je de ecu echt open maken?
Bij mijn vriendin's 33 zie ik soms het toerental statinair ook ligt schommelen over een bereik van 300-400 rpm.

Saluti, Maurizio
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Terug naar “Algemene Technische vragen”