giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: km-stand 155 lpg

wo mei 10, 2006 17:02

Ja toen studeerde ik nog, toen ik de Guilietta reed....En je moest de leraren zien kijken toen ik mijn lage bleu olandese Type1 dus zonder plastiek op de parkeerplaats tentoonstelde....die was zo mooi dat ie later gestolen werd met 2.1 motor en CenB stokjes.... :cry: OK ik dwaal af.

Kijk goed rond op het forum en je ziet dat er veel kennis is over en van TS, ze worden ook met regelmaat geslacht en gaan over naar andere liefhebbers...Ga nou echt proberen praktisch te rekenen en als je dus een auto van een liefhebber koopt koop je iets wat Redelijk tot Goed is bijgehouden. Expertise en kennis bij diverse mensen zat...
Glimmen? Leuk maar niet belangrijk! Gooi een TS maar eens in de bocht (ik bedoel ga eens rijden)....Zet je 33 in de stalling....en bouw je alfaimperium op (nu draaf ik door :oops: )

Gewoon doen! Vraag onze VREK Allesandro eens of je echt leegloopt op zo'n auto in verhouding tot een "modernere" :wink: Je kunt natuurlijk op iedere auto leeglopen begrijp me goed. Maar rijden in een echte achterwiel aangedreven of luxe grote limosine kost je echt de kop niet hoor! -driving fun with common sense -
Ik: grote Oelewapper deed ooit mijn novanta v6 weg - hij was niet mooi butsen plekken en deuken/krassen maar technisch TOP iedere apk weer geen probleem - toen wilde ik een meer glimmende auto....Mensen zijn af en toe idioot... :?
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

MightyMarcel

Re: RE: km-stand 155 lpg

wo mei 10, 2006 17:29

[quote="giulia-tom"]Ja toen studeerde ik nog, toen ik de Guilietta reed....En je moest de leraren zien kijken toen ik mijn lage bleu olandese Type1 dus

Je kunt natuurlijk op iedere auto leeglopen begrijp me goed.[quote]

daar heb ik helaas ervaring mee. vandaar dat ik niet snel weer een suzukniet zou kopen; een alfa is beter EN leuker :)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 10, 2006 20:37

Vraag onze VREK Allesandro eens of je echt leegloopt op zo'n auto in verhouding tot een "modernere" :wink:
Ik zie dat je me kent! :biggrin:

Als ik zo hoor van collega's, vrienden, bekenden met andere en meestal veel jongere auto's en dan hoor wat daar allemaal aan stuk gaat :shock:
Een goede/ nette trans-axle is een degelijke wagen, waar weinig aan kapot gaat. Normaal gesproken dan hè. :wink:
Ook een 145/ 146 is een goede auto, maar duidelijk minder leuk dan een 75, zelfs (veel) minder leuk dan een 33. :o

En wat boxer en LPG aangaat: goede combi hoor. Heb ik 100.000 probleemloze km's mee gereden (33 1.7 ie met vialle) en was toen bij 270.000 km nog zo fris als een nieuwe. 8) Technisch gzien dan hè. :oops:

Go for it :!:

p.s. mijn laatste half jaar op de HTS had ik een 75 3.0 (die ik nu nog steeds heb) en een 75 1.8 carb op LPG. :blue_cool:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 11, 2006 10:19

Kijk nu eens onder "gespot" 2 fris ogende 75's Belgisch maar met weinig km-s. Ja daar moet je wat voor doen - lpg inbouwen en invoeren....bijelkaar misschien wel goedkoper dan zo'n moderne die je kopen wilt...(helaas geen TS...maar fun genoeg) Misschien vind je nog wel een gasinstallatie en kun je hem keuringsklaar afbouwen... :-k

EN DEZE DAN?

Deze is al met LPG en gewoon naar binnen halen! Ben je klaar! Even Sander omkopen voor aankoopkeuring - klaar is Mighty! :wink:

ALFACENTRO

Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 11, 2006 23:10

Het toeval wil dat ik vandaag een stukje in een 145 boxer met LPG heb (mee)gereden en dat viel niet eens tegen. Je hebt in ieder geval nog duidelijk het heerlijke boxergeluid en geknettre bij gas los, net als bij een 33 (op LPG) 8) Ik zou er heel best mee kunnen leven. :o

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 11, 2006 23:33

Kijk nu eens onder "gespot" 2 fris ogende 75's Belgisch maar met weinig km-s. Ja daar moet je wat voor doen - lpg inbouwen en invoeren....bijelkaar misschien wel goedkoper dan zo'n moderne die je kopen wilt...(helaas geen TS...maar fun genoeg) Misschien vind je nog wel een gasinstallatie en kun je hem keuringsklaar afbouwen... :-k

EN DEZE DAN?

Deze is al met LPG en gewoon naar binnen halen! Ben je klaar! Even Sander omkopen voor aankoopkeuring - klaar is Mighty! :wink:
die fun valt tegen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn Epoca op gas waarschijnlijk het veld moet ruimen. Waarom?
Een 75 zonder sper en TS-dingen als geventileerde remschijven is naar mijn mening een gemankeerde 75. Ik ben verwend, ik weet het. En ze zijn niet vooruit te branden, 1.8-en op gas. Wie het tegendeel beweert, die liegt. Nu is mijn Epoca ook niet bepaald in technische topstaat, geloof ik, maar dan nog. En trappen moet je, om gang te houden. En dan verbruik je 1 op 7.5. Dus dat zet geen zoden aan de dijk. Een TS op gas zou ik heel graag willen, maar krijg ik niet gevonden.

Het is zelfs zó erg, dat ik het dagelijks 75-rijden er misschien aan ga geven als ik geen TS op gas vind. Ik wil namelijk niet in een gemankeerde 75 rijden. Daarom ga ik denk ik een huis-tuin-en-keuken 75 V6 kopen voor erbij (tot de sleeper rijdt met 3.0 en later 3.5 blok) zodat ik af en toe een leuk ritje kan maken als de dag zich daarvoor leent. Voor iedere dag wil ik dan iindien te vinden wel een 33 op gas (iemand?), om eens te kijken of dat zuiniger is. En anders, dan wordt het een ouwe Peugeot op zonnebloemolie. Lol heb ik toch niet veel in de forenzenfile :(
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 12, 2006 00:13

EN DEZE DAN?

die fun valt tegen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn Epoca op gas waarschijnlijk het veld moet ruimen. Waarom?
Een 75 zonder sper en TS-dingen als geventileerde remschijven is naar mijn mening een gemankeerde 75. Ik ben verwend, ik weet het. En ze zijn niet vooruit te branden, 1.8-en op gas. Wie het tegendeel beweert, die liegt. Nu is mijn Epoca ook niet bepaald in technische topstaat, geloof ik, maar dan nog. En trappen moet je, om gang te houden. En dan verbruik je 1 op 7.5. Dus dat zet geen zoden aan de dijk. Een TS op gas zou ik heel graag willen, maar krijg ik niet gevonden.

Het is zelfs zó erg, dat ik het dagelijks 75-rijden er misschien aan ga geven als ik geen TS op gas vind. Ik wil namelijk niet in een gemankeerde 75 rijden. Daarom ga ik denk ik een huis-tuin-en-keuken 75 V6 kopen voor erbij (tot de sleeper rijdt met 3.0 en later 3.5 blok) zodat ik af en toe een leuk ritje kan maken als de dag zich daarvoor leent. Voor iedere dag wil ik dan iindien te vinden wel een 33 op gas (iemand?), om eens te kijken of dat zuiniger is. En anders, dan wordt het een ouwe Peugeot op zonnebloemolie. Lol heb ik toch niet veel in de forenzenfile :(
Mijn ervaring met de Imola op LPG was toch wel dat e onderin echt helemaal niet thuis was, maar wel erg graag toeren maakte. 120 in twee! 8)
Toch best leuk rijden voor weinugh. Moet wel een beetje fris zijn natuurlijk. En daar vringt nu de schoen natuulijk, vind maar eens een gezonde 75 nord op LPG. Da's een speld in een hooiberg. En snelheid is relatief (zker in de file :blue_lol: )
Een 33 is altijd een wat lichtvoeterige auto, misschien dat die je wel gaat bevallen? Ik zou zo weer 33 (1.7ie) LPG willen rijden. :D

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 12, 2006 00:14

En wat verbruikt een 33 1.7iE op gas dan, in jouw ervaring? Want die zijn er nog wel, links en rechts.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 12, 2006 00:29

En wat verbruikt een 33 1.7iE op gas dan, in jouw ervaring? Want die zijn er nog wel, links en rechts.
Tja, als ik jouw rechtervoet zo inschat 1:9? Ik deed meestal ruim 1:10. Maar een retoertje Spa met 170/ 180 deed het verbruik toenemen tot 1: 7,5. Maar dan ben je dus echt stevig aan het trappen. :roll:

Floor
Guru
Guru

vr mei 12, 2006 09:52

155 op gas 8) Een 2.0TS schijnt hetzelfde blok te zijn als van een 75 (ok andere kop)
Oo==v==oO

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 12, 2006 11:52

155 op gas 8) Een 2.0TS schijnt hetzelfde blok te zijn als van een 75 (ok andere kop)
Die OK anderde kop zorg ook voor veel ellende die de 8v kop niet kent ! (en juist in de kop zit de gevoeligheid - helemaal op LPG. En dan nog het distributieverhaal.
In wezen gelijk maar volgens mij een heel andere motor!

ALFACENTRO

Afbeelding

Floor
Guru
Guru

vr mei 12, 2006 12:43

Die OK anderde kop zorg ook voor veel ellende die de 8v kop niet kent ! (en juist in de kop zit de gevoeligheid - helemaal op LPG. En dan nog het distributieverhaal.
In wezen gelijk maar volgens mij een heel andere motor!
Had er ook bij moeten zetten dat ik de TS 8V bedoelde..... Daar zijn er volgens mij veel van op gas geleverd.
Oo==v==oO

Terug naar “Algemene Technische vragen”