duetto1962

Hoe +waar kan ik mijn nieuwe Spider Allrisk verzekeren????

di mei 09, 2006 14:31

Bij Kuiper verzekeringen te Heereveen kan ik mn Duetto alleen Allrisk verzekeren als ik er een klasse 1 alarm+scm CERTIFICAAT in laat zetten,hij mag dan niet snachts voor mijn deur staan maar moet in een afgesloten overdekte ruimte staan.{ € 3.000,- eigen risico }
Wie heeft hier meer ervaringen mee of tips wat ik kan doen om een cabrio te verzekeren ?
Oja,als ik mn huidige verzekering van een andere Alfa bij ze opzeg dan word er niets terugbetaald en heb vorige week de premie van bijna € 400,- voor t komende jaar netjes al betaald aan ze,lekker dus.......dus zit aan ze vast ook nog.
Graag tips en mogelijkheden medebroeders en zusters.....

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

RE: Hoe +waar kan ik mijn nieuwe Spider Allrisk verzekeren??

di mei 09, 2006 14:43

Ik ben erg te spreken over Levers in Almelo (KLIK HIER). Probeer te spreken met Dennis Vogel, hij heeft ook een 'cuore sportivo' ;)

Succes!

PS Nu je toch op het forum bent.... We zijn hier erg nieuwsgierig naar je Alfa ('s) en het verhaal er omheen. ;)

Edit: link toegevoegd
Laatst gewijzigd door Ezin Rossi op di mei 09, 2006 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Peterke
Full Member
Full Member

di mei 09, 2006 14:46

Wij hebben ook een alfa romeo spider thuis en die hebben we allrisk verzekerd bij Simpliciter.
En ze wouden zelfs al een van de weinige mijn alfa 75 ts verzekeren :)

Hier een link:
http://www.simpliciter.nl/alfaromeo/index.html

Mvg, Peter
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 09, 2006 15:13

Dennis Vogel is idd goede optie, AAB Arnhem doet ook veel met klassiekers (oa huiskantoor voor de maseraticlub)
ZIj kunnen ook heel goed klassiekers voor dagelijks en zakelijk gebruik handelen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

di mei 09, 2006 18:28

Mijn '81er Spider staat (nu nog) op een AEGON klassieker polis met wat betreft de stalling de voorwaarde dat die óf afgesloten moet zijn, óf onder toezicht staat.

Er wordt één mechanische diefstalbeveiliging geaccepteerd en dat is de Disklok.

Afbeelding

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

di mei 09, 2006 18:32

En Smit en de Boer dan?

Die staan achterop het klaverblaadje. Even copieren en een offerte aanvragen.

Daar staan ook twee Alfa's van ons op. Aardige dame (mevrouw Paalman) die alles mogelijkheden rustig uitlegt! Daar hou ik van.

Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member

di mei 09, 2006 23:02

Mocht je niet slagen, dan is wellicht verzekeringsmaatschappij Europeesche te overwegen. Die adverten volgens mij ook nog wel eens op Italia-dagen (o.a. in Houten).

Daar is voor WA/Casco wel taxatie verplicht, maar SCM-klasse 1 / stalling in afgesloten ruimte pas vanaf een taxatiewaarde van EUR 10.000,-. Premie is o.a. afhankelijk
van kilometrage en bouwjaar. Met de klassieker mag sinds kort maximaal 10.000 km per jaar worden afgelegd en de 1e auto mag elders verzekerd zijn. Verder is
het mogelijk om te kiezen voor een winterstop. Een verhoogd eigen risico is voor auto's met een motorvermogen t/m 150 pk uitsluitend van toepassing indien de
bestuurder jonger is dan 30 jaar.

M.b.t. de opzegging van de bestaande verzekering: helaas staan de exacte regels hierover in de voorwaarden beschreven (welbekende kleine letters), maar de
meeste maatschappijen zijn bereid een verzekering tussentijds te beeindigen (met premierestitutie) indien een kopie vrijwaring kan worden overlegd om aan te
tonen dat je niet langer belang hebt bij de verzekering. In andere gevallen zit je vast aan de contractstermijn (voor auto's 12 maanden). Met ingang van 01-01-
2006 is de opzegtermijn overigens wettelijk bepaald op 2 maanden (ook hanteert de verzekeraar een langere termijn in haar voorwaarden).

Greetz,

Alfa75jc
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 10, 2006 08:22

Volgens mij is verkoop (dus vrijwaring) altijd geaccepteerd als reden voor beeindiging.
AAB werkt o.a. met de Europeesche. Voorklassiekers wordt inderdaad eigenlijk altijd wel eisen gesteld aan stalling en zo. Overigens hebben wij bij de Europeesche nu een auto in dekking met taxatiewaarde van 17.000,=. zonder eis voor startblokkering...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfadelic
Newbie
Newbie

wo mei 10, 2006 13:21

Orion verzekeringen. Volgens mij aan de goedkope kant van het spectrum.
SCARB 4700

ex:
Giulietta 1.6 1985
nu: kantellift

duetto1962

do mei 18, 2006 15:40

Bedankt allemaal voor de info.
Achterop het Klaverblaadje waren reeds bekend en per auto gemiddeld euro 200,- duurder........tja.{ 2x een eerdere offerte aangevraagd!! }
Uiteindelijk met Kuiper persoonlijk gesproken en nu wel goed verzekerd zonder teveel kleine lettertjes ellende en uitsluitingen pffff.

Thanx en binnenkort meer ....misschien wel foto's als het me ooit gaat lukken haha.
Komend weekend is de Duetto eventueel mogelijk misschien wel afgebouwd en het kenteken opnieuw bij het RDW geactiveerd na 40 jaar....ja een originele Nederlandse Duetto en ik heb het eerste deel 1 origineel ook erbij.....prachtig toch,deze doe ik nooit meer weg. { waar heb ik dat eerder gehoord ??}

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”