Mobster

Lekkende versnellingsbak 33

za mei 06, 2006 18:00

Dag alfisten,

Mijn 33 versnellingsbak lekt sinds kort aan een van de aandrijfassen, niet een beetje zweten, maar redelijk veel.
Ik heb hem al een keer bijgevuld maar nu heb ik wat tijd en wil ik dit gaan oplossen.

Kun je op een of andere manier die dichting snel vervangen met ingebouwde bak, of moet je meer uitbouwen zoals differentielhuis.

Ik hoor het graag.

Dank

Huib
Guru
Guru

RE: Lekkende versnellingsbak 33

ma mei 08, 2006 08:03

Dat moet wel te doen zijn. Als je de flensmoeren losmaakt kun je assen zo uit je diff trekken. Die assen vallen met een bus in het bakhuis, en om deze bus zit een afdichtring.

Als je de boel weer gaat monteren zul je wel het deksel onder de bak vandaan moeten halen om het diff even op z'n plek te kunnen houden. En of het echt prettig werken is...
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Lekkende versnellingsbak 33

ma mei 08, 2006 10:28

Dat moet wel te doen zijn. Als je de flensmoeren losmaakt kun je assen zo uit je diff trekken. Die assen vallen met een bus in het bakhuis, en om deze bus zit een afdichtring.

Als je de boel weer gaat monteren zul je wel het deksel onder de bak vandaan moeten halen om het diff even op z'n plek te kunnen houden. En of het echt prettig werken is...
Dat van het onderste bakdeksel weet ik zo net nog niet. :? Als je goed onder de auto kunt lijkt het me goed te doen. Ik hoop echter wel voor je dat het aan die afdichting ligt en neit aan de kering(en) om de assen zelf, anders wordt het wat lastiger. :( (krinpringen om de steekassen :wink: ) Oook niet onbelangrijk: de staat van de steekaslagers.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Saf33
Member
Member
Contacteer: Website

ma mei 08, 2006 12:20

Ik dat vorig jaar ook gehad, bleek dat een keerring de boosdoener was.
Voor de zekerheid maar naar Usato (Ridderkerk) gebracht, maar die was daar toch nog een kleine 4 uur zoet mee. Heeft met toch weer zo'n € 200,- aan uren gekost (wat zo'n 85% van de rekening is, want die keerring en nieuwe bakolie kost ook geen f*ck)
Je kan er net zo makkelijk een andere 2e- hands bak onder hangen, is nog goedkoper ook.
Nu: in progress
BMW 318Ti '95 LF-NL-43 R.I.P.
33 1.7 16v '91 ZJ-42-BY Verkocht
33 1.4 Imola '94 JH-RP-36 R.I.P.

Mobster

ma mei 08, 2006 15:01

Bedankt iedereen,

Als ik het zo hoor lijkt het makkelijk om de aandrijfasflens te lossen, gewoon proberen zeker.

Ik heb nog een oude dezelfde bak liggen, missh kan daar de flens demonteren, voorzien van nieuwe afdichting rond de bus en eventueel de keerringen ook en dan monteren in de nieuwe bak.

Heeft iemand een tekeningetje daarvan?

ps. de huidige bak is een gereviseerde en schakelt zo lekker, dus een oude onderhangen is geen optie :)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Lekkende versnellingsbak 33

ma mei 08, 2006 16:46

ps. de huidige bak is een gereviseerde en schakelt zo lekker, dus een oude onderhangen is geen optie :)
Volledig akkoord :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Remco S
Guru
Guru

ma mei 08, 2006 18:04

Volgens mij moet die wel onder de auto te vervangen zijn. Het dif. verzakt volgens mij niet. Want die steunt dan nog op de andere flens en op de as (inwendig in de bak.)

Kijk wel even welke kant het is ivm. de kilometerteller opnemer.

Terug naar “Algemene Technische vragen”