Ed ,foto's please....Auto heeft geen schade gehad,,1 eigenaar.
Ok ben benieuwd...Ze staan nu nog in mijn telefoon,auto komt maandag terug (verder lassen),dan kan ik foto,s maken met digicamera en dan zet ik ze erop.
Anders ik wel, m'n broer heeft ook een 156 uit 2000Ok ben benieuwd...Ze staan nu nog in mijn telefoon,auto komt maandag terug (verder lassen),dan kan ik foto,s maken met digicamera en dan zet ik ze erop.
Grtz, fRank
Ed ,foto's please....Auto heeft geen schade gehad,,1 eigenaar.
Als dat nl zo is , dan blijkt een 156 dus een 'echte' Alfa te zijn >roesten dus..![]()
Grtz, fRank
zelfs met een behoorlijke flintstone auto bestaat de kans dat de auto nog goed is voor de apk (ligt er natuurlijk aan waar precies de roest zitIs zeker niet normaal.
Er schijnen wel een aantal 156's te zijn geweest waar water naar binnen kwam (onderzijde op een paar
plaatsen fout of niet afgekit). Dat water kwam dan netjes op de vloer onder het tapijt. Kan me voorstellen
dat dit als je het niet tijdig ontdekt tot gaten in de vloer leidt.
Ik heb gisteren wel een 156 JTD gezien uit 2000 met behoorlijke roestschade aan de bodemplaat. Dat gedeelte waar de uitlaat onder hangt. Bij het hitteschild dus. En rondom de remleidingbevestiging. Nog niet zover dat er gelast moet worden, maar wel al plekken waar je flinke vellen lak vanaf kon trekken. Zaak om er snel iets aan te doen.Heb vandaag een Apk afgekeurde 156 bj 2000 gezien,waarin platen gelast diende te worden van 30 bij 40 cm.Zijn hier 156 rijders met hetzelfde probleem?Voor degene die het niet geloven,heb er foto,s van genomen ,(voor dat er platen ingelast werden)
Zou goed kunnen, ik wilde pas geleden bij een '98 156 een roestige plek onder de dorpel bijwerken. Dus bodemconservering "ter plaatse" verwijderen maar dat werden beide dorpels over de hele lengte! Ook weer niet doorgerot maar wel flink oppervlakteroest. Echt slecht.Kennelijk is de bodemplaat niet verzinkt.