Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

Koppeling/Bak Berlina/105

vr apr 21, 2006 11:21

Nadat ik een andere bak ondermijn Berlina heb gezet, was het zeer lastig de koppeling vrij te krijgen. Nu, ca. 5000km later ligt voor de 2e keer het druklager aan barrels. De vingers van de drukgroep staan in het lager gedrukt, en zoals ik het kan zien komt het druklager helemaal aan het eind van de geleiding. Nu heb ik geen idee wat hier nu verkeerd aan kan zijn.

Enige ervaring met dit probleem en/of suggesties? Voordat de bak eronder vandaan ging heb ik hier nooit problemen mee gehad en ik kan niets vinden dat een andere afmeting heeft. Enige ervaring met dit probleem en/of suggesties?
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Koppeling/Bak Berlina/105

vr apr 21, 2006 11:27

Price as al op speling gecontroleerd? Heb een bak gehad waar het lager dusdanig naar de kl**e was dat de as zeker 1 cm in lengterichting kon bewegen. Hierdoor kan je druklager "doorgedrukt" worden.

Bak deed het overigens nog best aardig :lol:
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: Koppeling/Bak Berlina/105

vr apr 21, 2006 11:58

Axiale en radiale speling lijkt allemaal O.K.. Wel lijken de drukvingers van de groep wat vlak te staan. Op het oude bel-house nog even de beweging van het lager gecontroleerd. Zit een ruime cm voor einde van de glijbus en mmet volle slag gaat het lager er ca. 1 cm voorbij. met een slag van ca 1,5 cm moet dat volgens mij goed zijn.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Koppeling/Bak Berlina/105

vr apr 21, 2006 16:42

Je zou bijna zeggen dat je koppelingsplaat te dik is. (Drukvingers liggen dan vlak en je druklager blijft ook in de vrij meedraaien.)

OF: Logischer: Je koppelingsvork is verbogen of er is een foutief(Te hoog) druklager gemonteerd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

andre de boer
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 12:16

RE: Koppeling/Bak Berlina/105

zo apr 30, 2006 12:29

meest waarschijnlijke verkeerd type drukgroep gemonteerd.,
heb dit probleem gehad bij m,n spider type 4 , auto was uitgerust met drukgroep merk sachs, moest na veel problemen
en niet snappen een drukgroep v.h.type valeo zijn en kijk probleem opgelost.l

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Koppeling/Bak Berlina/105

ma mei 01, 2006 00:43

Raar.
Ik heb echter zelf bakken liggen waar overduidelijk een ander type druklager op moet. Dus???
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: Koppeling/Bak Berlina/105

za jun 24, 2006 22:30

Ben dus nog steeds aan het klieren.

En heb inmideels alle oude zooi weer in de bak gezet zonder het gewenste resultaat.

Nu begin ik het idee te krijgen dat de hevel in de pedaalbox is versprongen t.o.v. het koppelingspedaal.
Kan iemand tijdens het poetsen van het kleppendeksel ( :roll: ) misschien even voor mij de volgende maat opnemen:
Van het bevestigingsoog in de pedaalbox tot aan het montage/aanleg vlak van de hoofdkoppelings cilinder. Kan ik eens kijken of die basis instelling klopt en m'n pedaalslag niet gewoon te kort is.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Terug naar “Algemene Technische vragen”