Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

75 TS valt ineens stil (lang leve de ANWB!)

do feb 10, 2005 13:04

Gisteren reed ik 120 in 5 op de A1, plotseling sputtert de TS, loopt normaal en direct daarna valt het vermogen helemaal weg. De motor viel helemaal uit nadat ik de auto zo veilig mogelijk op de vluchtstrook had gezet. Starten deed ie nog, maar aanslaan ho maar. De ANWB gebeld en na HEEL lang sleutelen (dik 2 uur!) hadden we het probleem gevonden. Als ik de sleutel omdraai krijgt de bobine geen + en doet de pomp het niet. Als zekering 13 (benzinepomp)wordt doorgelust en ik rechtstreeks vanaf de accu de bobine een + geef, start de auto en loopt ie goed. Uitzetetn gaat soms wel en soms niet op het contact.

Wat denken jullie, zit dit puur in het contactslot? Of zijn er een paar relais kapot?

Overigens moet ik even kwijt dat ik puur mazzel heb gehad met de ANWB man! Topkerel :thumbs: Hij nam echt rustig de tijd en gaf niet op voordat hij het gevonden had! Hij zou me nog even bellen over een paar weken of ik het probleem dan opgelost heb en wat de oorzaak was :D vakidioot..............
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

kroehlur

RE: 75 TS valt ineens stil (lang leve de ANWB!)

do feb 10, 2005 13:06

Heb je veel sleutels en knuffeltjes en ringetjes en dinges bij je autosleutels hangen? Soms kan het gewicht in de loop der tijd gewoon de contactslot slopen.

GTV
Guru
Guru

do feb 10, 2005 13:20

kijk eens achter het handschoenkastje naar die stekkers of die niet verbrand zijn inwendig.bij die zwarte moet je goed kijken om het te zien.of bij de relais op het schutbord,achter die mat zit ook nog een stekkerverbinding.suc6 grtzz roy.

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

do feb 10, 2005 14:01

@Kroehlur. Alleen mijn huissleutels (3 sleutels). Ben niet echt het type voor knuffelbeertjes, ringetjes en dingetjes.......

@Roy. Thanks, ik loop de relais en de stekkers even langs! Die mat is al weg bij mij.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

do feb 10, 2005 17:21

Verdenk ook ernstig de stekkers...heb het bij mijn V6 ook een tijd gehad, alleen meestal starte ie daarna weer...bij mij viel volgens mij de pomp iedere keer uit. Uiteindelijk de plus voor de pomp doorgelust (dus buiten de stekkers om). Nooit meer een probleem tot....op wintersport vorig jaar het hele motormanagement geen sjoege gaf (na periodes van natte sneeuw, vriezen, dooien etc. UIteindelijk de stekkers maar weer eens gecontroleerd, en jawel , daar zat weer een slecht contact bij...Schoongemaakt, en de stekkers weer strak gezet en ja hoor: Starten en lopen (koste mij toen ook goed 2 uur om daar achter te komen).
Met mijn GTV6 heb ik wel eens een weigerachtig startslot gehad...Maar nooit bij de 75.
Alfa romeo: The art of the machine!

harold
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

do feb 10, 2005 18:38

@dennis
wees maar blij dat je lid bent van de anwb en dat je zo'n sleutelgekke anwb-er hebt getroffen, ook sommige anwb-ers halen hun neus op voor een 75 (eigen ervaring helaas)

btw 'conculega' route** had jouw wagen binnen 5 nee 3 minuten opgeladen.

Ik had in mijn eerste 75 ook zo'n probleem toen ik 'm net gekocht had, de garage heeft toen alle stekkerverbindingen van de ontsteking e.d. nagelopen en sommige waren simpelweg verbrand, deze zijn gewoonweg doorgesoldeerd....nooit meer last gehad

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do feb 10, 2005 20:15

bij mij viel volgens mij de pomp iedere keer uit. Uiteindelijk de plus voor de pomp doorgelust (dus buiten de stekkers om). Nooit meer een probleem
Heb tot twee keer toe het zelfde probleem gehad met een TS. Inderdaad de draad uit de stekker pulken en buiten om het stekkerblok verbinden. Klaar.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

do feb 10, 2005 20:48

Stekkerverbindingen zijn altijd al een zwak punt geweest van Alfa, :x altijd weer schoonmaken (heleboeltje onvetten) contacten proberen op te schuren en met contactspay behandelen. Soms werkt het nog beter om maar meteen de soldeerstift te pakken en de boel te solderen, maar ja dan heb je geen stekkertje meer. :lol:

Is echt wel een probleem om rekening mee te houden. :wink:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 11, 2005 09:14

Zo heb ik recentelijk nog 2 keer contactsloten vervangen omdat ze kapot waren. Beetje jutteren met je sleutel tijdens het starten.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

gtv 105.21
Full Member
Full Member

vr feb 11, 2005 15:45

ken het, zelfde gehad en ook de stekker achter het dasboard. :evil:

:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Terug naar “Algemene Technische vragen”