berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Welke banden max op 14" LM velgen 33

ma apr 24, 2006 22:54

dat heeft dan alleen met de breedte te maken en niet of het 13, 14 of 15 inch is!
:D
Zit er nu 5.5j onder dan kan er heus wel 6j onder, je moet alleen de ET waarde weten. Dus.... Meten!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

jooch
Newbie
Newbie

Re: RE: Welke banden max op 14" LM velgen 33

di apr 25, 2006 20:11

dat heeft dan alleen met de breedte te maken en niet of het 13, 14 of 15 inch is!
:D
Zit er nu 5.5j onder dan kan er heus wel 6j onder, je moet alleen de ET waarde weten. Dus.... Meten!
Ok, hoe meet je zoiets? Kon het nergens vinden...

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 25, 2006 22:51

ET waarde: Leg een velg op zijn buitenkant. leg een recht balkje of een profiel op de velgrand. Meet nu vanaf de velgrand recht naar het aanlegvlak van het wiel. Deze afstand in cm is de ET (einpresstiefe) van de velg. Je kan dan al redelijk een maat nemen dat je weet wat nog kan.
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

di apr 25, 2006 23:12

klopt niet helemaal Rik,

De maat die je dan meet aftrekken van de helft van de breedte, het verschil is de ET in mm, deze kan negatief of positief zijn
trasforma il meglio in massimo

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 26, 2006 09:22

:oops:

forgot that last part...

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 26, 2006 09:43

No worry's

Heb het pasgeleden uitgezocht ivm die Campa's die ik bij je weggehaald heb
Ik twijfel of ze passen zonder mod's, lijkt me erom te hangen, ik ga komend week-end even 2 bandjes monteren en
een keer met de achteras op en neer, even kijken of het goed zit alvorens ze naar de velgendokter te brengen
Heb ook geinformeerd naar Toyo's op je aanraden maar zijn niet leverbaar in 185x70x14, enig goed alternatief ??

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 26, 2006 10:05

de campo's zaten gewoon onder een berlina, en als ze daar onder passen...
Vreemd dat de toyo niet meer in 185/70 leverbaar is. Gezien ze ook onder de bert van een vriendje zitten. Het betreft NIET de proxes serie.
Het is een 'oud' model band, met moderne karakteristiek. Helaas staat de auto elders, anders kon ik even vragen welk type dat was.
K heb trouwens diezelfde Camo's nog onder een grijs supertje gehad, en dat ging ook prima! Moet je natuurlijk niet een slappe triangel en draagarmbussen hebben. Maar daar ga ik in jouw geval niet van uit.
Groet,
Rik

ps we ontsporen hier wel he?
:P

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 26, 2006 10:13

Krijg de wielen goed pas, moet er alleen even zeker van zijn dat ze echt niet raken, kan eventueel nog wat van de centers
laten draaien bij de velgendokter, heb nog wel wat ruimte naar de klauwen toe, maar wil ze ook graag maximaal breed hebben zonder
aan de koets te raken.
langsdragers en triangel staan op Teflon met nippel gesmeerde bouten, dus das wel strak, Giacomini veren, Spax dempers

Maar je hebt gelijk, back on topic

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 26, 2006 14:07

15"-ers ;)

Volgens mij moeten deze ook op een 33 passen...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Algemene Technische vragen”