Janice

HELP!!! Navigatie stuk?!

wo apr 05, 2006 18:44

Hallo,

Ik heb een prachtige Alfa 147 met navigatie, maar nu blijkt de navigatiecomputer stuk te zijn :cry: Van de ene op de andere dag veranderde alles in het Italiaans. Ik ben bij de Alfa garage geweest. Daar hebben ze het geprobeerd up te daten, maar daardoor is alles uitgevallen en is alles nu blanco. Volgens de garage is de hele computer stuk en moet ik een nieuwe kopen, kosten € 2.250,00. Ze hebben mij geadviseerd om anders op de sloop te kijken. Wie kan mij helpen???????

Mijn navigatie, radio, telefoon, cd-speler, niets doet het meer. Herkent iemand deze problemen en/of hoe je ze kunt verhelpen? Mail mij dan a.u.b. De Alfa garage kon mij niet met zekerheid vertellen of het helemaal stuk is, omdat ze pas 2 maanden Alfa's mogen repareren. Hiervoor hebben ze alleen maar met Mercedes en Mitsubishi gewerkt.

Vast bedankt!

Andretti Molletti

RE: HELP!!! Navigatie stuk?!

wo apr 05, 2006 19:04

Ik heb zelf ook zo'n Connect 1 systeem (rode display) en das ook geen feest...
Gelukkig nog in de garantie, maar eerdaags krijg ik voor de derde keer een nieuwe...

Jouw geval: voordat je hem bracht deed alles het nog...welliswaar in het Italiaans...
Stel gerust dat ze hem weer afleveren in het Italiaans!!
Lukt ze dat niet dan hebben ze meer stuk hgemaakt dan er stuk was en is het hun probleem.
iid is de taal alleen om te zetten door een dealer omdat deze daarvoor een CD heeft.
Wat me trouwens opviel is dat ik ruim een week gelden een software update kreeg waardoor het radiodisplay weer kuren krijgt die er niet waren..

Daarnaast is jouw probleem op twee manieren nog te proberen op te lossen:
De zekering van Connect eruit en weer terug.. omdat de zekering weggeschroefd zit lijkt het me handiger de accu los te gooien voor een minuut oid..
Daarna geen resultaat? druk een aantal maal achtereen (minimaal3x) op meest rechter knop onder je display... tripcomputer... dat komt namelijk overeen met de resetknop...

suc6

Waterworld_78

zo apr 23, 2006 08:24

Ja, ik herken dit probleem heel goed. Zelf heb ik vorig jaar een 2de hands 147 auto gekocht met connect navigatie. Aangezien ik problemen met de telefoon had, die overigens in het begin wel gewoon goed werkte hebben ze het systeem ook proberen te upgraden. Echter dit mislukte met als eindresultaat een blanco scherm. Persoonlijk denk ik niet dat de update de oorzaak hiervan is maar dat gedurende de werkzaamheden men per ongeluk kortsluiting aan het TFT scherm veroorzaakt heeft.

Alles is echter door mijn dealer uitstekend opgelost. Ze hebben het systeem gewoon helemaal vervangen! Ik zou de garage wel aansprakelijk stellen, immers je had een werkend systeem en nu heb je niets meer!!!! Je praat hier niet over een pakje melk, en ik zou er dus ook gewoon werk van maken.

Waterworld_78

zo apr 23, 2006 08:28

Oh ja, dat alles in het italiaans is, is waarschijnlijk niet zo'n probleem. Heb het zelf ook wel eens per ongeluk gehad, maar dit is eenvoudig te verhelpen door in een van de setup menu's de taal in te stellen.

Verder nog een belangrijke tip: Als eenmaal iets goed werkt kun je er het beste vanaf blijven, vooral voor typisch italiaanse dingen..........

harold
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: HELP!!! Navigatie stuk?!

zo apr 23, 2006 10:16

Hallo,

Ik heb een prachtige Alfa 147 met navigatie, maar nu blijkt de navigatiecomputer stuk te zijn :cry: Van de ene op de andere dag veranderde alles in het Italiaans. Ik ben bij de Alfa garage geweest. Daar hebben ze het geprobeerd up te daten, maar daardoor is alles uitgevallen en is alles nu blanco. Volgens de garage is de hele computer stuk en moet ik een nieuwe kopen, kosten € 2.250,00. Ze hebben mij geadviseerd om anders op de sloop te kijken. Wie kan mij helpen???????

Mijn navigatie, radio, telefoon, cd-speler, niets doet het meer. Herkent iemand deze problemen en/of hoe je ze kunt verhelpen? Mail mij dan a.u.b. De Alfa garage kon mij niet met zekerheid vertellen of het helemaal stuk is, omdat ze pas 2 maanden Alfa's mogen repareren. Hiervoor hebben ze alleen maar met Mercedes en Mitsubishi gewerkt.

Vast bedankt!
het systeem werkte toch voordat de garage er aan ging prutsen...??
en nu niet meer...?
dan is de garage dus verantwoordelijk voor vervanging/reparatie en voor eigen rekening en niet voor rekening van de klant.
moet toch niet gekker worden!

heb je een rechtsbijstandverzekering? Neem dan even contact met ze op of bel de juridische afdeling van de anwb om dit probleem voor te leggen.
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”