Kan iemand mij zeggen wat de inhoud is van een benzinetank van een gtv6?
greetz
Hebben die dezelfde tank dan?wat is het nou?
Ik heb zelf een Alfetta (sedan) gehad en daar ging -dacht ik- ook maar zo'n 50 liter in (nadat de vlotter gerepareerd was)
Dat klopt, maar waar die bij een GTV (6) zit weet ik eerlijk gezegd ook nietVolgens mij heeft een sedan de tank op dezelfde plek als een 4-cil 75 (rechts onder de kofferbodem )
Alfetta gtv (4 cil dus) : Links onder kofferbodem en zoals gezegd, bij de v6 staat ie achter de achterbank.Dat klopt, maar waar die bij een GTV (6) zit weet ik eerlijk gezegd ook nietVolgens mij heeft een sedan de tank op dezelfde plek als een 4-cil 75 (rechts onder de kofferbodem )
Hoi Leo, de 2.5 en 3.0 75's verschillen idd van tank lay-out (mooi woord)Het instructieboekje van Roberto heeft gelijk.
Ik heb het hier ook nog even nagekeken in een Workshop Manual Engines Vol.II van 1985.
Hierin wordt voor de GTV6 opgegeven: "overal capacity 75 litres / reserve 8 to 10 litres". Inclusief reserve dus.
Overigens geeft deze manual voor de 75/90 1.6 t/m 2.0 4-cylinders een "overal" tankinhoud van 49 liter, waarvan 8 reserve. Het is me niet helemaal duidelijk, maar deze waarden staan eveneens voor bij de 75/90 2.5 V6 aangegeven. Mijn eigen America was weliswaar een 3.0, maar had, net als de GTV de tank achter de achterbank. Zouden de 2.5 en 3.0 verschillen qua tank lay-out?
Zelf tankte ik tot voor kort regelmatig meer dan 60 liters en dan brandt het lampje al. Gezien de huidige benzineprijzen, krijg ik zelf voor het eerst in al die jaren echt serieuze tegenzin te gaan tanken. Leegrijden en volgooien om te testen is er daarom eventjes niet bij. Waneer die gelegenheid zich onvermijdelijk voordoet, zal ik hem eerst eens proberen zover mogelijk leeg te rijden.
Autoweek's carbase zit er in elk geval naast. Nu ja, het is natuurlijk ook niet zo'n courant modelletje meer.
Groet, Leo