Sandor Molmans
Junior Member
Junior Member

Interval schakelaar voor Ruitenwissers voor Spider 2.0 1976.

do apr 20, 2006 13:55

Ik loop al enige tijd met de gedachte om een intervalschakelaar voor de ruitenwissers in te bouwen in mijn Spider uit 1976. Ik wordt helemaal gestoord dat als het motregent dat je elkeer die schakelaar aan en uit moet zetten. Dit kan trouwens volgens mij nooit goed zijn en anders slijt het sneller.

Ik las laatst in "het beste autohandboek", vraagbaak voor gebruik en onderhoud. Uitgegeven door de ANWB in 1975!!!!. Ja, ja deze zat onder het stof..... Maar dit boek is echt super voor de leek en nog toegespitst ook op de auto's van die tijd. Maar in dit boek staat een stuk over het zelf in bouwen van een interval schakelaar voor de ruitenwisser. Nu is mijn vraag:

* Heeft iemand hier ervaring mee?
* Zijn die kastjes nog los te koop?, Zo ja wat kost zoiets? Zo ja waar?

Even nog een beschrijving van zo'n kastje. Het is een kastje met een draaikop en hiermee kan je de interval tijd mee instellen zodat die een stroompje geeft. Ik wil dus zeg maar niet een apartje hendel aan mijn stuur of zoiets. Want ik wil het zo inbouwen dat je hem bijna niet ziet om het uiterlijk zo origineel mogelijk te houden.

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Mvg,
Sandor Molmans[/b]
Alfa(naat)

Spider 2000 veloce, 1976
156, 2.0 JTS, 2002

gehad
156 2.0 T-spark,1998
1e type 33 1.3 , 1985 GRIJS KENTEKEN
2e type 33 junior

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

RE: Interval schakelaar voor Ruitenwissers voor Spider 2.0 1

do apr 20, 2006 14:07

Hebben ze bij Conrad wel.

Adios, JR

SPIDERVELOCE1750

do apr 20, 2006 15:10

Deze produkten al geprobeerd ?

Afbeelding

Het is wel regelmatig poetswerk , maar het resultaat en dus verbetering van de zichtbaarheid mogen der wezen . Vooral als je een goed tempo rijdt , hoef je nog nauwelijks de ruitenwissers te gebruiken :wink:

Kristal

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do apr 20, 2006 17:13

Rain X werkt inderdaad ook goed (mag ook wel voor de prijs........)
En bij een goede automaterialen zaak kan je nog wel universele hella traploos instelbare (!) intervalschakelaar kopen.
Geen idee meer wat het kost maar is erg handig. Heb het op m'n bertone in combinatie met een 164 bosch ruitenwissermotor (past naadloos!!)
Enige nadeel van dat hellading is dat ik het bedienigsknopje lelijk vind........ Kwestie van overspuiten met zijdeglans zwart. Wel eerst ff kunststprimer eronder.

Gr,
DJ

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do apr 20, 2006 21:41

Dat is wel een goed idee: een 164 motortje erin? Ik wits niet dat dat zo goed past. Hoef je daarvoor geen enkele aanpassing te doen?
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Sandor Molmans
Junior Member
Junior Member

zo apr 23, 2006 22:28

Perfect, bedankt voor de tip. Dat was de info. waar ik naar op zoek was. Als je nog een aansluitschema hebt hou ik me aanbevolen....
Alfa(naat)

Spider 2000 veloce, 1976
156, 2.0 JTS, 2002

gehad
156 2.0 T-spark,1998
1e type 33 1.3 , 1985 GRIJS KENTEKEN
2e type 33 junior

derien

Re: RE: Interval schakelaar voor Ruitenwissers voor Spider 2

vr mei 19, 2006 20:30

En bij een goede automaterialen zaak kan je nog wel universele hella traploos instelbare (!) intervalschakelaar kopen.
Geen idee meer wat het kost maar is erg handig. Heb het op m'n bertone in combinatie met een 164 bosch ruitenwissermotor (past naadloos!!)
Kan je deze universele intervalschakelaar ook op de standaard motortje gebruiken? Past een 164 motor naadloos na wat anpassingen of zonder?
Op het moment zijn mijn ruitenwissers hun ruststand kwijt, als ik mijn schakelaar op uit zet dan stoppen mijn ruitenwissers halve wegen :?

berlimo
Junior Member
Junior Member

di mei 23, 2006 17:29

SANDOR je hebt een PB

Jessy

164 Shark
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Interval schakelaar voor Ruitenwissers voor Spider 2

wo mei 24, 2006 03:13

Op het moment zijn mijn ruitenwissers hun ruststand kwijt, als ik mijn schakelaar op uit zet dan stoppen mijn ruitenwissers halve wegen :?

trap maar een keer op de bediening van de ruitensproeier, waarschijnlijk heb je dan de "nul"stand weer terug....................

werkt iig wel bij mijn spider uit 79 :lol:
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

derien

do mei 25, 2006 22:37

Bedankt voor je tip, maar helaas werk dat bij mij niet. Heb aardig wat trappen gegeven maar niets :cry: Wordt de rust stand dus door de ruitensproeier bediening bepaald?

Terug naar “Algemene Technische vragen”