SPIDERVELOCE1750

Re: RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

do apr 13, 2006 11:04

Heb je dat helemaal gelezen dan???
:shock: Nonkel Dré ... Ik ben redelijk sprakeloos ...

En ja ... Ik heb een keer of vier moeten lezen voor ik alles snapte :oops: , maar heb nu toch ongeveer een duidelijk beeld na je overigens fantastisch verhelderende en tevens humoristische uitleg .

Dus : VREED MERCIEKES alweer :!: :!: :!:

Ik vind dit een zodanig interessante uitleg voor Jan en Alleman dat ik overweeg om mijn topictitel te veranderen in " Het grote CO problemen topic " of zoiets ( suggesties welkom :wink: )... kwestie van de zoekfunctie voor volgende slachtoffers wat duidelijker te maken . En natuurlijk om te vermijden dat ge deze uitleg geen honderd keer moet doen .

Anders een nieuw item voor het KB : Op de koffie bij Nonkel Dré :P :wink:

Kristal

givebuzze
Member
Member

RE: HELP !!! CO-uitstoot tomatte is 9

do apr 13, 2006 14:03

Gelezen heb ik wel, maar allemaal gesnopen ?
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

AlfaNewB

do apr 13, 2006 16:15

=D>

Heel interessant verhaal, duidelijk uitgelegd ook! Tenminste dat denk ik dan....

mijn conclusie zou nl. zijn: Lambasonde waardes meten, kijken of de draden sluiting maken en of de uitlaat daar in de buurt
lekkage vertoont..

Heb ik het dan begrepen?? :roll: :?:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 13, 2006 21:36

=D>

Heel interessant verhaal, duidelijk uitgelegd ook! Tenminste dat denk ik dan....

Heel erg interessant dit. Een vriend van me heeft ook een 155 TS 8V ( geen tomatte maar een zwarte :D ) met dezelfde problemen. Inmiddels is er al een andere kat onder gegaan ( ruildeel, is er inmiddels ook weer onderuit ) een andere LMM geprobeerd, benzine drukregelaar vervangen, lambdasonde vervangen, valse lucht opgespoort, gevonden maar nihil effect, spruitstukpakkingen vervangen en weet ik niet wat nog meer. Maar de waardes zijn nu wel veel minder maar nog iets te hoog. 0.9 %. Ik heb Andretti`s verhaal maar eens uitgeprint en ga dit maar es aan hem overhandigen. Wie weet kan hij er nog iets mee.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 13, 2006 21:57

ook een 155 TS 8V ( geen tomatte maar een zwarte :D ) met dezelfde problemen.
De tomatte is 16V :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 13, 2006 22:38

ook een 155 TS 8V ( geen tomatte maar een zwarte :D ) met dezelfde problemen.
De tomatte is 16V :wink:
Da`s waar, maar dat maakt voor de problemen verder niet uit lijkt mij. :roll: :wink:

SPIDERVELOCE1750

do apr 13, 2006 23:00

=D>

Heel erg interessant dit. Een vriend van me heeft ook een 155 TS 8V ( geen tomatte maar een zwarte :D ) met dezelfde problemen. Inmiddels is er al een andere kat onder gegaan ( ruildeel, is er inmiddels ook weer onderuit ) een andere LMM geprobeerd, benzine drukregelaar vervangen, lambdasonde vervangen, valse lucht opgespoort, gevonden maar nihil effect, spruitstukpakkingen vervangen en weet ik niet wat nog meer. Maar de waardes zijn nu wel veel minder maar nog iets te hoog. 0.9 %. Ik heb Andretti`s verhaal maar eens uitgeprint en ga dit maar es aan hem overhandigen. Wie weet kan hij er nog iets mee.
Bedankt om dit bemoedigend verhaal voor een tweede maal in mijn gezicht te wrijven Klaas :biggrin:

Kristal

PS : Morgen de grote dag dus . Vandaag is ze de ganse dag uit logeren geweest bij dokter Etienne , onze gezamelijke vrouwendokter :lol:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 13, 2006 23:48

mange des tomates de l'amour.... :twisted:

iig : succes ! :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

SPIDERVELOCE1750

vr apr 14, 2006 17:40

gggggggggggggggGGGGGGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Onze garagist was niet op tijd uit zijn nest gevallen , dus dan maar iets later . Eerst nog even bij de
onafhankelijke keuring langs en hopla ... bijna niks nougaballen CO . Hij had dus gisteren de lambdasonde
proper gekuist met aceton ( daar bleek nogal wat troep op te zitten ) en voor de rest geen gaatjes of
andere defecten kunnen opsporen .

De mens dus vrolijk op weg naar de keuring ... :shock: ..." vanaf hier hebt U nog vier uur
wachttijd " ... :evil:

Hij heeft nog geprobeerd de Tomatte er tussen te foefelen , maar no way . Toen hij rond 13h
het terrein nogal nijdig verliet , sloten ze zelfs de poorten . Er blijkt daar tegenwoordig sowieso
een wachttijd van drie uur te zijn ... :(

Omdat maandag Jezus dringend moet verrijzen , kunnen we dus pas dinsdag terug .

En deze keer gaan ze mij ook aan hun rekker hebben :twisted: :wink:

Wordt dus alweer vervolgd :cry:

Kristal

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 15, 2006 09:52

Bedankt om dit bemoedigend verhaal voor een tweede maal in mijn gezicht te wrijven Klaas :biggrin: Kristal
Geen dank hoor. Mijn hoop is op jullie gevestigd. Wij wachten in spanning af. :biggrin: :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 15, 2006 14:21

Wa is dat nu weer voor flauwe kul ? Het station waar ik ga hoef je niet in de rij voor de herkeuring...Ieder station heeft blijkbaar zijn eigen reglementen. :?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

SPIDERVELOCE1750

za apr 15, 2006 15:27

Wa is dat nu weer voor flauwe kul ? Het station waar ik ga hoef je niet in de rij voor de herkeuring...Ieder station heeft blijkbaar zijn eigen reglementen. :?
:shock: Michel , ge zijt al den tweede die ons daar attent op maakt . Toch maar ne keer vriendelijk bellen dinsdag voor we naar ginder bollen :twisted:

Of zou het per provincie verschillen :-k

Kristal

EDIT : Efkes nagekeken ... Wij worden bij SBAT gekeurd en jij waarschijnlijk bij het BTC , beiden lid van het Goca . Het zal daar wel aan liggen :roll:

alfa155-v6
Member
Member
Contacteer: Website

zo apr 16, 2006 17:19

Ik had er nog niet bij stilgestaan ('t gas zat weer op de bodem :) ), maar iderdaad, 4 uur aanschuiven voor een herkeuring is dd wel een hele tijd. Tenzij idd iedereen in "Grootstad Gent" met een vuilnisbak rond rijdt :twisted: 8) :D
In "DE" Limburg hebben we ook een aparte ingang voor herkeuringen..
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa 155 2.5V6 - 1993 (verkocht.. (eigenlijk "weggegeven")
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011
Alfa Romeo Giulia Ti Verdi Visconti - 2021

Bezoek: www.cosa-nostra.be

SPIDERVELOCE1750

wo apr 19, 2006 08:59

eeeeeeeeeeeeEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNNNnnnnnnnnnnnnnnnDDDDDDDDDDDDEEEEEEEEEEEEEEEEllllllllllLLLLLLLLLLLLLLLLLLLIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJJJJKKKKKK !!!

Na een tegenvallend aanschuifdagske gisteren deze keer maar 45 minuten moeten aanschuiven en de Tomatte is der door :!:

Manu wel nog niet , want die staat daar samen met 14 anderen nu nog te wachten om te betalen omdat de heren pipipauze hebben :roll:

Maar we kunnen dus weer een jaarke verder \:D/

Bedankt iedereen voor de LMM en andere hulpkes :!: :wink:

Oh ja ...vastgelegd via webcam :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kristal

Floor
Guru
Guru

wo apr 19, 2006 09:08