In afwachting van de nieuwe remschijven vóór en zo, zijn we maar vast begonnen met stage 2 van de race-modificaties.
Actie 1, lekker low-budget (en misschien doet het niet veel). Maar baat het niet, schaadt het ook niet: de hoofdremcilinder met een van aluminiumlaag voorzien isolatiematje afgeschermd van de hitte van het uitlaatspruitstuk. Bevestigd met tie-wraps, in één moeite door zit nu het reservoirtje ook op de hoofdremcilinder vastgetiewrapt:
De slang die je rechts ziet lopen is de toevoerslang voor de koplampsproeiers die tijdelijk even naar boven is gericht. Waarom hij eventjes zo loopt? Omdat deze jongen eraf ligt (en te koop is):

[/img]
En bij actie 2 vervangen is door deze:
Dat scheelt al de nodige kilo's! De 4-cilinder bumper moet nog even netjes afgehangen worden, maar het begin is er. Deze bumper heeft ook geen mistlampen, en dat komt mooi uit. Zo kunnen we namelijk geforceerde rijwindkoeling aanleggen met wat flexibele slangen, van de mistlampopeningen direct richting remschijf. Mental note: wel een gaasje voor de openingen maken tegen steenslag, want:
Actie 3 was het verwijderen van de beschermplaat (tegen water/steentjes???) die standaard achter de remschijf hangt en zo de warmte-afvoer in de weg staat. Om te zorgen dat alle naafdelen weer precies zo aanliggen als met de plaat, hebben we het hart uit deze platen gezaagd en weer op de naaf gezet. En in wagenkleur gespoten
Morgen gaan we verder, de bumper strak hangen, de remkoeling bevestigen, en hopelijk zijn dan de nieuwe remdelen + remvloeistof ook in het huis, dan kunnen er ook weer verse voorremmen op (deze keer standaard Brembo schijven met Pagid rood. De geperforeerde/gegroefde schijven zal ik wel afgeven om de remmenspecialist te laten kijken of ze eventueel nog af te draaien zijn, misschien valt de kromheid mee).
Morgen overdag ga ik ook met 1 van de 16 inch wielen en wielmoeren naar de velgen/bandenboer hier, om uit te vissen of ze wel bij elkaar matchen en of de velgen nog wel te gebruiken zijn. Ik zou het zonde vinden om ze weg te moeten doen.
Evengoed blijft de vraag om (stalen) velgen, als het kan met slicks, staan. Die van Ron in België houd ik nog even in reserve omdat 2 banden van zijn set een erg gekke maat hebben (smal).
Blijft daarna nog het klusje achterremklauw/handremmechanisme staan

maar goed, dat lukt ook wel weer.
Morgen meer!