yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Revisie achterremklauw 75

vr apr 07, 2006 21:31

Het is me wat met die remmen, altijd feest :twisted:
Je moet alleen zelf de slingers ophangen!

Nee, het is afzien met dat spul. En ik heb ook een keer de EZ-Bleed op de 75 TS gezet, en die werd ineens ook incontinent op die pakking. Dus toch maar op de ouwerwetse manier? Nog goed dat je het ding ingepakt had!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

roberto
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma apr 10, 2006 09:06

Vanmiddag met frisse moed de druk opgevoerd tot ruim 2 bar, maar daar was mijn vlotterpakking (bovenop het tankje) het niet mee eens :(
Deze is er dus uitgeblazen. Gelukkig had ik de boel goed ingepakt, dus verder geen schade door lekkende vloeistof. Ook mijn Easybleed lijkt niet gemaakt voor 2 bar, de rubber dichtring van het tankje blies er ook uit :shock: Officieel is ie ook maar voor 1.3 bar.

Morgen eerst maar even een nieuw rubber zoeken voor mijn vlotter. Ben toch in de buurt bij Alfanord.

Het is me wat met die remmen, altijd feest :twisted:
Das kloten. Voel me hier wel een beetje schuldig aan, omdat ik het advies gaf om de druk op te voeren. Gelukkig had je de boel ingepakt. Zelf gebruik ik altijd een zelfgemaakt setje; een reservoirdop met autobandventiel erin, een slang en een klem om op het ventiel van de reserveband te klemmen. En altijd de reserveband op meer dan 2 bar, nooit problemen.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Revisie achterremklauw 75

ma apr 10, 2006 20:46

Gelukkig is het niet echt fout gegaan! Ik bedoel, je hebt geen lakschade en je bent ook niet van de weg geraakt door weigerende remmen, dus....... :wink:

I love inboard braxes! :biggrin:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 10, 2006 22:21

@Roberto, absoluut geen probleem hoor. :wink: Ik wist dat de druk hoger was dan voorschrift en had mijn voorzorgsmaatregelen genomen.

Inmiddels een ander rubber pakking gemonteerd bij m'n vlotter. Vanavond hebben we met z'n tweeen op de ouderwetse manier ontlucht (pompen) en er kwam zowaar weer lucht uit. Uiteindelijk 3 keer alle achterremnippels langsgeweest met als resultaat een keihard pedaal \:D/
Het pedaal zit nog wel aan de diepe kant (en de blokken zijn op 0.1mm afgesteld), maar vooruit daar leer ik wel mee leven. Zal vanzelf wel goedkomen :roll:

Werd ook wel tijd :twisted:
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Rob75
Guru
Guru

di apr 11, 2006 09:02

Even een opmerking bij het ontluchten van de achterremmen. Ik heb het een paar keer gedaan bij een Sud. Dat is m.i. een vergelijkbare contructie. Eenmaal op de ouderwetse manier en een keer met een EZ-bleed setje. Wat daarbij opviel was dat met weinig druk het ontluchten even duurde maar wel in een keer goed. Misschien is dit bij een 75 ook van toepassing of zijn daar andere ervaringen mee?

Groet,

Rob

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

di apr 11, 2006 18:19

Bij mijn eerste pogingen ben ik uitgegaan van ongeveer 1,3bar. Na een tijdje ontluchten zakt de druk in de reserveband al vrij snel tot 0,9 bar. De vloeistof stroomt er dan vrij langzaam uit. Ik denk dat doordat bij ouderwets pompen een hogere druk ontstaat, ik juist daarmee de laatste lucht eruit kreeg. Misschien dat door een hogere stroomsnelheid de bellen meegtrokken worden. Ik weet niet hoe Alfasud klauwen eruit zien, maar in transaxle achterremklauwen zitten veel hoekjes en gaatjes, waar lucht kan blijven zitten.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 11, 2006 23:52

De remklauwen voor van een Sud zijn bijna hetzelfde als die van een trans-axle achter. :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 12, 2006 00:40

De remklauwen voor van een Sud zijn bijna hetzelfde als die van een trans-axle achter. :wink:
Eerste serie Suds had toch de handrem op de vooras? Of hebben ze dat allemaal?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 12, 2006 01:00

Eerste serie Suds had toch de handrem op de vooras? Of hebben ze dat allemaal?
allemaal :!:

latere sprints hebben het 33 onderstel. :wink:

Rob75
Guru
Guru

wo apr 12, 2006 09:19

De remklauwen van de Sud zijn hetzelfde als van de transaxles. En inderdaad ook voorzien van een handremkabel die erg fijn is om erop te leggen als de bak nog in de auto zit.
Maar mijn opmerking over de druk komt van het volgende. De vloeistof komt door een dunne leiding aan en komt dan uit in een grote lege cilinder. In mijn voorstellingsvermogen zie ik dan een soort effect als het doortrekken van een WC. Opeens een vloeistof met hoge snelheid in een lege ruimte, dus bruisende vloeistof. Dit lijkt me het ontluchten niet meewerken. Bij het ouderwets met de voet pompen krijg je volgens mij veel minder druk en de in mijn verbeelding optredende effecten zullen er niet zijn. Vandaar.

Groet,

Rob

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 12, 2006 10:05

Al vanaf de Giulietta tijd vraag ik mij af ofdat wanneer je met een vers reservoir gevuld tot max. vanuit de achterste remklauwen de vloeistof probeert AAN TE ZUIGEN....
(En tussendoor het reservoirpeil in de gaten houden)

:-k #-o

Volgens mij ben je dan van al deze problemen af! Nu nog een setje proberen te construeren.....een injektiespuit op een slang met kogelventiel??
Klinkt wat Beunerig maar is het *zuig- principe* ( :oops: ) niet het overwegen waard?

Iemand ideeën of tips? :?:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 12, 2006 16:57

Klinkt best aardig Tom, maar waarom een vertiel inbouwen? Je kunt toch gewoon het slangetje met spuit op de ontl. nippel aansluiten, zuigen, nippel dichtdraaien, spuit legen, aansluiten, nippel open, zuigen, etc.?
Ik heb dan enkel de vraag of het pedaal an juist wel, of juist niet ingetrapt moet zijn. :?

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 12, 2006 22:26

Ik dacht dat de professionele systemen met vacuum werken, dus dat zal volgens jouw principe zijn. Het lijkt me zeker het proberen waard.

Terug naar “Algemene Technische vragen”