Martinos
Full Member
Full Member

Re: RE: TS + carb in 105 type

di apr 04, 2006 14:28

carbs heeft gauw 20 pk minder...
ontsteking is ook een heeeeeeeel heet hangijzer..
er zijn er maar weinig die dat weten, niet zozeer twee vonken, maar de curve...
gewoon een Nord ontsteking of 33 inbouwen geeft idd een vonk...thats it..
kans dat je je blok stuk rijdt is dan groot ... HE Guilia2000TS??? ;)
aha, dat is een ander verhaal.... hoe komt het dat er 20pk minder is?? vanwege de vervroeger??
is bij giulia2000 z'n blok kapot gelopen dan door de ontsteking??

Dan ff een heel gek ander idee; als ik alles van de injectie inbouw, dus kabelboo, ontsteking, vervroeging van de nokkenas enz. behalve de injectoren zelf?? en daarvoor in de plaats de carb....of zou ie zich niet laten foppen en op het moment dat er geen injectoren aangesloten zijn nix doen??
Ja ik weet 't ben erg eigewijs...beste optie is i.d.d. misschien wel injectie, maar das niet zo leuk :wink: :D
75 1.8 Carb '86
33 1.7 QV '88
164 3.0 24V automaat '94
GTV6 3.0 V6 24V '83

Non alfa: Citroen Mehari

Andretti Molletti

RE: TS + carb in 105 type

di apr 04, 2006 14:43

Kan, maar dan moet je je luchtweger voor de carbs monteren ivm belastingssignaal voor de ontsteking en das weer geen optie gok ik zo?

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di apr 04, 2006 15:06

carbs heeft gauw 20 pk minder...
ontsteking is ook een heeeeeeeel heet hangijzer..
er zijn er maar weinig die dat weten, niet zozeer twee vonken, maar de curve...
gewoon een Nord ontsteking of 33 inbouwen geeft idd een vonk...thats it..
kans dat je je blok stuk rijdt is dan groot ... HE Guilia2000TS??? ;)
20 pk minder :roll: [-( Ga me nu meteen inschrijven voor de rollenbank meeting........... :wink: Die twee vonken zijn idd niet zo bijzonder want met 1 kan je het ook af. Maar we hebben het hier over verschillen in de theorie en de praktijk. Rij ik met een Nord-blokje de franse alpen door kan kan je na flink remmen op de motor de bougies staan schoonborstelen. Met de TS niet, gewoon lekker door gassen...... Blok stukrijden? Kan.... Ik heb destijds een blok gehad wat nogal olierook liet zien maar dat is opgelost. Verder geen klachten en ik heb een erg goed gevoel over het geheel.
Ik heb ook een Giulia gereden met TS en injectie en was bijzonder onder de indruk..... Van de tamme prestaties van het blok, het feit dat die computer het voor je regelt en dus niet mag gassen tijdens het starten, het ontbreken van de juiste geluiden, het afstandelijke gevoel van gasreactie en dergelijke.......
Dirk - Giulia2000TS

Martinos
Full Member
Full Member

di apr 04, 2006 15:06

Kan, maar dan moet je je luchtweger voor de carbs monteren ivm belastingssignaal voor de ontsteking en das weer geen optie gok ik zo?
Nop, dat is i.d.d. geen optie. Dus die valt ook af.

Nog een andere optie dan, de ontsteking van een nissan.
Op de nissan bleubird 2.0s met CA20S motor zit zo'n verdeler met 8 aansluitingen! tevens heeft deze bleubird carbs. dus hij is niet via de ecu geregeld. Dat is de verdeler die ze ook vermelden in het "boodschapenlijstje" op de site die Giulia2000ts eerder vermelde.

Is dat dan een goede optie??? zonder nadelen?
75 1.8 Carb '86
33 1.7 QV '88
164 3.0 24V automaat '94
GTV6 3.0 V6 24V '83

Martinos
Full Member
Full Member

di apr 04, 2006 15:10

het feit dat die computer het voor je regelt en dus niet mag gassen tijdens het starten, het ontbreken van de juiste geluiden, het afstandelijke gevoel van gasreactie en dergelijke.......
Dat zijn voor mij dus ook redenen waarom ik carbs. wil!!
75 1.8 Carb '86
33 1.7 QV '88
164 3.0 24V automaat '94
GTV6 3.0 V6 24V '83

Bartman
Guru
Guru

di apr 04, 2006 15:26

Gewoon lekker je injectie laten zitten.

Vliegwiel mild af laten draaien (en laten balanceren!), zorgen dat je ontstekingstraject goed is, werkende versteller erop, Squadra chip erin en gaan. Je rijdt met een immense glimlach en bijna 160 pk.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 04, 2006 17:07

Tja, ik denk dat wel bekend is hoe ik hier over denk.... wellicht dat carbs + MSII met EDIS een leuke optie is ? Trigger heb je op de poulie.. en exotische mapping mogelijk, of wilde je een makkelijke oplossing ? ;)

Andretti Molletti

di apr 04, 2006 18:44

Nop, dat is i.d.d. geen optie. Dus die valt ook af.

Nog een andere optie dan, de ontsteking van een nissan.
Op de nissan bleubird 2.0s met CA20S motor zit zo'n verdeler met 8 aansluitingen! tevens heeft deze bleubird carbs. dus hij is niet via de ecu geregeld. Dat is de verdeler die ze ook vermelden in het "boodschapenlijstje" op de site die Giulia2000ts eerder vermelde.

Is dat dan een goede optie??? zonder nadelen?
CA20E en een bluebird met die motor heeft nooit carbs gehad, maar ECCS.. die kon je nog met een Checkerbox uitlezen :lol:

Zoek maar s hier bij techniek, want de ontsteking die je nodig hebt heb ik ooit ergens met foto en typenummer geantwoordt..

De curve zul je zelf moeten maken op een vermogenstestbank..

@Guilia2000, ik bedoelde dat je ontsteking 10 graden teveel vervroegde.. ergens lang gelee in duitsland...remember.. gelukkig optijd achter en niet in de poeier gedraait, maar het had zo gekund!

Martinos
Full Member
Full Member

di apr 04, 2006 19:14

De Ca20E zou i.d.d. injectie zijn maar de CA20S zou carbs. hebben.
OHC 4 cylinder, 8 valve, twin spark plug, 2 barrel d/d carb

staat op : http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/ ... gines.html

Heb wat navraag gedaan bij de nissanclub :wink:

het is overigens wel de bedoeling dat ze na montage van alles op de rollenbank afgesteld gaat worden!
75 1.8 Carb '86
33 1.7 QV '88
164 3.0 24V automaat '94
GTV6 3.0 V6 24V '83

Martinos
Full Member
Full Member

di apr 04, 2006 19:18

Tja, ik denk dat wel bekend is hoe ik hier over denk.... wellicht dat carbs + MSII met EDIS een leuke optie is ? Trigger heb je op de poulie.. en exotische mapping mogelijk, of wilde je een makkelijke oplossing ? ;)
Geen idee hoe jij er over denkt, maar ik gok dat jij voorstander bent van injectie??
Wat betreft MSII met EDIS ...vind het allemaal prima... maare wasda?? EDIS is electronische dis ontsteking?? en MSII???

Maakt me niet uit of 't makkelijk is ja of nee...als 't uiteindelijk maar werkt met carbs. :D
75 1.8 Carb '86
33 1.7 QV '88
164 3.0 24V automaat '94
GTV6 3.0 V6 24V '83

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di apr 04, 2006 21:50

K moet toch zeggen, ik rij dan met injectie en TS in een berlina, en eigenlijk zou ik omwille van de eenvoud en vanwege de mooi er een paar webers op willen.
Echter, het voldoet gewoon goed, start lekker, rijdt fabelhaft, zuinig, en het kreng is verdomde snel.
En met een boeiende uitlaat komt er prima deluxe lawaai uit.
Gewoon eerst injectie proberen, dan kan je daarna altijd nog naar carbs.
Even info scoren bij JS racing (jaco) of zo!
Ook voor je in/uitlaatspruitstuk.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 04, 2006 21:54

Geen idee hoe jij er over denkt, maar ik gok dat jij voorstander bent van injectie??
Wat betreft MSII met EDIS ...vind het allemaal prima... maare wasda?? EDIS is electronische dis ontsteking?? en MSII???

Maakt me niet uit of 't makkelijk is ja of nee...als 't uiteindelijk maar werkt met carbs. :D
Dat is wat Kai te koop aanbied en GAAF ! Zelfbouw (nou ja Kai heeft al gesoldeerd voor je) motormanagement en stoer-stoer-stoer programmeerbaar op je laptopje... voor jouw toepassing waaaaay over the top. Dus ideaal ;)

Martinos
Full Member
Full Member

di apr 04, 2006 22:25

Dat is wat Kai te koop aanbied en GAAF ! Zelfbouw (nou ja Kai heeft al gesoldeerd voor je) motormanagement en stoer-stoer-stoer programmeerbaar op je laptopje... voor jouw toepassing waaaaay over the top. Dus ideaal ;)
hmmm...dat klinkt ook wel heel erg aantrekkelijk, duur geintje?? dan zou ik misschien toch injectie overwegen in combinatie met dat systeem :D of alsnog carbs en dat systeem.... ik houd wel van dat soort vernuftige dingen 8)
75 1.8 Carb '86
33 1.7 QV '88
164 3.0 24V automaat '94
GTV6 3.0 V6 24V '83

Andretti Molletti

wo apr 05, 2006 00:15

De Ca20E zou i.d.d. injectie zijn maar de CA20S zou carbs. hebben.
OHC 4 cylinder, 8 valve, twin spark plug, 2 barrel d/d carb

staat op : http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/ ... gines.html

Heb wat navraag gedaan bij de nissanclub :wink:

het is overigens wel de bedoeling dat ze na montage van alles op de rollenbank afgesteld gaat worden!
Dat iemand mij ooit zou verbeteren op Nissan gebied... ;)
(10 jaar gewerkt als technisch trainer.. maar je hebt gelijk!!!)

blijft staan:
Zoek maar s hier bij techniek, want de ontsteking die je nodig hebt heb ik ooit ergens met foto en typenummer geantwoordt..

De curve zul je zelf moeten maken op een vermogenstestbank..

Heb je dat al gevonden?? want je hebt de ontsteking ve amerikaanse Nissan nodig ;)

Oja..MegaSquirt heeft alleen met een Upgrade proccessor ook ontstekingsmogelijkheden!

AG
Full Member
Full Member

wo apr 05, 2006 06:33

Of gewoon throttlebody's, oude luchtfilterbak eraan, luchtfilterhuis erop kitten, slang eraan en luchtweger ervoor. Geluid is goed en geen duur injectiesysteem.

AG

Terug naar “Algemene Technische vragen”