ma apr 03, 2006 22:48
Sorry Raymond, ik had over het feit heen gelezen dat je ook benzine ruikt als je geparkeerd staat. Bij mijn eerste proefrit, direct maar op vakantie, "je bent jong en je ziet wel", had ik na een paar kilometer rijden al een hele rol ductape nodig om alle naden die ik maar kon vinden helemaal af te tapen. Kun je je voorstellen, 's-zomers op weg door zonnig Frankrijk met ramen dicht en alles afgetaped? Geen doen en bij de eerste tankstop ben ik eerst eens goed gaan zoeken en kwam zo bij dat te laag hangende slangetje uit. Maar goed, dit is dus geen oplossing voor jouw probleem.
Ik weet niet of je de kofferbakbekleding er al eens uitgehaald hebt, maar ik zou nog eens goed kijken bovenop de tank en dan met name de afdichting van de tankvlotter/beluchtingaansluiting. Die zit met een platte, ronde afdichtring (diameter van een bierblikje) en enkele M6 (uit met hoofd) boutjes gemonteerd.
Je GTV moet benzinelucht vrij te krijgen zijn. Jasparon heeft gelijk, bij een slecht kofferbakrubber zullen via een opengedraaid raam uitlaatgassen van buiten naar binnen worden getrokken. Maar bij een goed lopende L-jetronic zouden de uitlaatgassen niet naar onverbrande benzine mogen ruiken en omdat je zegt dat je GTV ook bij stilstand stinkt, zou ik nog eens goed aan de binnenkant zoeken. Controleer voor zover je dat al niet hebt gedaan ook het manchet van de tankdop/vulhals, het overloopslangetje en vergeet ook niet het beluchtingstankje/klepje met de slangetjes wat onder de voorkant van de hoedenplank zit gemonteerd. De meeste slangen zullen nu toch al de fabrieksgarantie voorbij zijn...
Succes met verder zoeken, Leo