Hallo,
ik schreef dat mijn alfa 147 selespeed geen vermogen meer had, nu blijkt dat er volgens de dealer een bakfire plaats heeft gehad kosten 1800,-- euro, er is een inlaatschuif/spruitstuk en katalysator is vervangen, heb nog 50% korting gehad op het inlaatspruitstuk scheelt ruim 400,-- euro.
Nu wil ik graag van jullie het volgende horen.
Ik had mijn zeer goed rijdende op LPG auto weggebracht voor een 60000 km beurt, dus distributieriem vervangen etc.
Ik haal mijn auto op en direct blijkt dat er geen vermogen is heb direct de dealer gebeld en die zei kom maar langs, de auto
heeft er ruim een week gestaan met als resultaat een backfire reparatie.
Ik vind dat de dealer de kosten van deze reparatie voor zijn rekening dient te nemen, omdat ik een goed rijdende auto breng en
een auto die niet rijd voor terug krijg, immers vanaf het moment dat ik de auto breng tot dat ik hem terug krijg is er iets bij de dealer
gebeurd wat deze backfire heeft veroorzaakt, ook omdat ik met een monteur een stukje ben wezen rijden en die zei dat hij vermoed
dat de distributie riem niet op tijd staat.
Tenslotte heb ik een second opinion gevraagd bij een andere alfa dealer en die vermoede precies het zelfde als de distributie riem
niet op tijd staat dan kan dit grote gevolgen hebben voor je motor, tevens vertelde hij mij dat er bovenin de motor ook tandwielen
met speciale sleutels moeten worden bekeken bij een 60000 km beurt maar dat er monteurs zijn die dit een beetje op gevoel doen
wat ook kan leiden tot een backfire weet iemand welke tandwielen want ik ben een leek op motor gebied.
Groet
Knaarski