Hmm...we zijn lekker bezig!
4. De SW motor, want klussen is mooi en een motorblok vervangen is een leuke en bovenal leerzame ervaring.
Dat mag wel wezen, maar een van biede is het dagelijkse vehikel. Motoren wisselen, koppeling vervangen en twee stuurhuizen demonteren en monteren in een weekend lijkt me iets aan krappe kant
5. De SW motor, want die schijnt mooier te lopen en dan kan ik - ondanks dat ik het verschil niet of nauwelijks merk - aan iedereen vertellen hoe mooi mijn blokje wel niet loopt.
Icm met punt 4 zou ik het alleen daarom al willen doen! Lijkt me echt zeer
'vet'
6. Dat hangt ervan vanaf welke beter is, dus ik ga eerst de compressie van beide blokken meten en evt. een uitlaatgassentest (laten) doen.
Goed punt, nog ffkes niet aan gedacht. Helaas is de U9 kat van de SW lek, dan heeft een gastmeting niet zoveel zin lijkt me? Tenzij ik een 2e hands kat hier op het forum scoor en die er ffkes onder 'kwak'. Maar dan nog beinvloedt de kat de meeting toch, en wat weet ik dan van het blok?
7. Mijn huidige motor, want over een jaar kennen jullie mij toch als Steven 75.
RG, zou houd ik natuurlijk geen enkele verassing meer over voor op het forum
@Mobster:
Doe dan maar ook meteen een kleppenlektest.
Hoe zit zo een test in zijn werk? Wat is het verschil tussen een kleppenlektest en een compressiemeeting?
@Ravado:Krachtiger? Ik neem dat het vermogen van het blok gelijk blijft? Bedoel je heeeeeel iets of heel ietsiepietsjes?
Keep up the tips and questions, grazie! (schrijf je dat zo?)