TD-man

RE: EEN ZUIVERE HATTRICK!!!

di mar 14, 2006 11:34

yottum, weer eentje binnen... 65 ipv 50 op n verlaten industrie terrein!

Saf33
Member
Member
Contacteer: Website

di mar 14, 2006 12:30

Nou ik verwacht er eerdaags ook weer fanmail van het CJIB. Paar weken geleden geflitst (driepoot) ± 70-75 waar 50 is toegestaan. (aauw)
Nu: in progress
BMW 318Ti '95 LF-NL-43 R.I.P.
33 1.7 16v '91 ZJ-42-BY Verkocht
33 1.4 Imola '94 JH-RP-36 R.I.P.

TD-man

di mar 14, 2006 13:32

zullen we anders voortaan rustig gaan rijden?

dan sparen we het geld op, dan kunnen we over 2 jaar een olie bron in nigeria kopen ofzo.

Remco S
Guru
Guru

di mar 14, 2006 13:59

ik vind die boete van 4 km te hard waar je 50 mocht echt miere neukerij, moet je dan constant op je teller blijven kijken?

TD-man

di mar 14, 2006 14:05

ondanks het feit dat ik er ook doodziek van word, ben ik het niet me je eens.

54 km/h, is zonder correctie 57 km/h echte kilometers. gem. afwijking op die snelheid is bij veel auto's tegen de 60 km/h.

kortom, zeker net niet boven de 50. waar ik WEL ziek van wordt, is de plaatsen. in een woonwijk met veel kinderen kun je ongestraft 120 kmh rijden, maar als je op n verlaten industrietermijn op n zonnige maandagochtend te hard rijdt, ben je geld kwijt. ze zoeken wel de plaatsten op die het meest rendabel zijn. relevantie voor de verkeersveiligheid zet ik vaak mn vraagtekens bij...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: EEN ZUIVERE HATTRICK!!!

di mar 14, 2006 19:23

ondanks het feit dat ik er ook doodziek van word, ben ik het niet me je eens.

54 km/h, is zonder correctie 57 km/h echte kilometers. gem. afwijking op die snelheid is bij veel auto's tegen de 60 km/h.

kortom, zeker net niet boven de 50. waar ik WEL ziek van wordt, is de plaatsen. in een woonwijk met veel kinderen kun je ongestraft 120 kmh rijden, maar als je op n verlaten industrietermijn op n zonnige maandagochtend te hard rijdt, ben je geld kwijt. ze zoeken wel de plaatsten op die het meest rendabel zijn. relevantie voor de verkeersveiligheid zet ik vaak mn vraagtekens bij...
Daar ben ik het volmondig mee eens :!:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Emilio
Guru
Guru

di mar 14, 2006 19:29

snelheidsbelasting. Heeft helemaal ix met veiligheid te maken. Al willen ze je anders doen geloven.

Melken, melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken,melken,melken, melken, melken, melken, melken.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Roeltje 164

di mar 14, 2006 19:33

je moet er maar trots op zijn, zonde van al dat geld.... :?

Ricambi Originali

di mar 14, 2006 19:48

De allerzieligste bekeuring in mn leven heb ik afgelopen week gehad, 14,- op de trajectcontrole A12 bij Utrecht, wat een zielige vertoning zeg. De sanctie is gebaseerd op een snelheid van 104km.
Dus maak ik braaf 15,- over :twisted: (eens zien hoelang het duurd voordat die ene euro weer braaf bij zn baasje terug is :wink: )

Groet, Ro

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 14, 2006 23:11

Zielig?

Is 30 euro wegens het "niet op eerste verzoek kunnen tonen van rijbewijs" ook zielig?

Ff situatieschets: midzomer, 30 graden, 1 km verwijderd van thuis, onderweg naar dierenarts met kleinhondje met tandprobleempje. Terwijl we stilstonden reden zéker 2 auto's voorbij waarvan de bestuurder/ster iets aan zijn/haar oor hield...
Ondertussen moest ik verplicht de motor uitzetten terwijl er wat gegevens gecontroleerd werden: "Verder is alles keurig in orde meneer" :roll:
Kleinhondje kroop ondertussen van ellende onder de stoel (tja: motor uit = airco uit en dat vindt een oorspronkelijk Tibetaans ras echt minder - had ik de wachtmeester ook al uitgelegd)

Ik heb me nog nooit zó ingehouden en wordt er nu nog :twisted: :twisted: :twisted: van.

Bright side: bij een algemene verkeerscontrole een paar maanden later had ik lekker wél alles bij me \:D/
It's not easy, being green (kermit)

TD-man

di mar 14, 2006 23:52

lelijk, allemaal zonder meer erg lelijk. duik maar eens in de historie. kom we ongetwijfeld nog meer lotgenoten tegen.

even een technisch vraagje: waarom flitst een paal 2 keer? ik heb me laten vertellen dat met de twee flitsen de afgelegde weg in een bepaalde tijd bepaald wordt?
als je de eerste flits ziet, kun je dus nog remmen en de schade beperken?

hoe wordt bepaald wanneer er uberhaupt geflitst wordt? radar? zegt die meting wat over de bekeuring/bewijs?

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

di mar 14, 2006 23:59

pff, drie keer, dat is discriminatie...

Ik heb het ooit gepresteerd om met een vriend mijn Alfa 75 bij de garage op te halen, daarbij reed ik terug in mijn Spider en hij achter mij aan in de 75, op een 50 stuk beiden geflitst, ik voorop met 55km/h na correctie, hij 54. Zonde van het geld... Het vervelendste? In de 75 had ik een toen een Stinger, maar deze voor de beurt bij de garage maar even uitgeschakeld...

Afgelopen jaar in Belgie mocht ik zegeltjes plakken... Bij een overtreding mag je daar naar het postkantoor om een soort van luxe postzegels te kopen (a € 50,- per stuk). Deze plak je vervolgens op een voorbedrukt A4-tje waarmee je naar je lokale politiebureau gaat. Naast de boze blik van de medewerkster van het Postkantoor (wat bent u een verkeerszondaar!) krijg je op het politiebureau vragende blikken (wat is dit voor iets? Nooit eerder gezien hier.....). Vervolgens hoort het politiebureau dat formuliertje (bewijs van betaling) op te sturen naar de federale overheid. Uiteraard bewaart het lokale politiebureau alle post totdat er voldoende is om in 1x op te sturen, waarmee de overtreder alvast een waarschuwing thuisgestuurd krijgt wegens niet betalen......... Voor mij liep dit gelukkig net goed af maar het kan vervelende gevolgen hebben...
Overigens: tot voor kort was je in Belgie een grotere verkeerszondaar als je je auto onafgesloten achterliet dan wanneer je 20km/h te hard reed....

Rare jongens heh, die Belgen??? Geeft wel mooie verhalen trouwens. En die gatso's?? Ze worden sinds kort ook hier in Wallonie populair...... Ik denk dat ik de boeren hier een spoedcursusje Gatsotrekken moet geven, ze hebben het zelf nog niet ontdekt.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

roberto
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 15, 2006 08:42

@ raspaardje:

eigenlijk moet je de foto aanvragen, kosten 4 euro ofzo en inlijsten. voor 20 euro zo'n mooie foto.... buitenkansje!

Wat lees ik nou, moet je betalen omdat je het bewijs wil zien van de overtreding. Dit is wel helemaal van de zotte, in Duitsland zitten de foto's (3 stuks) tenminste aan de acceptgiro.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

TD-man

wo mar 15, 2006 11:46

hehe da's waar ja. een tante van me uit duitsland raakte helemaal in paniek omdat ze post binnen kreeg van de bundes polizei ofzo met daarbij een "hele criminele foto" (hij zit nogal onderuitgezakt altijd, opel:P). wel leuk ja, zon gratis foto.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 15, 2006 13:21

De allerzieligste bekeuring in mn leven heb ik afgelopen week gehad, 14,- op de trajectcontrole A12 bij Utrecht, wat een zielige vertoning zeg. De sanctie is gebaseerd op een snelheid van 104km.
Dus maak ik braaf 15,- over :twisted: (eens zien hoelang het duurd voordat die ene euro weer braaf bij zn baasje terug is :wink: )

Groet, Ro
De A10 ring werkt ook! Ook 84 km/u en ook 14 euro bij de trajectcontrole. Ik ga braaf 14 euro betalen en heb er echt wel wat van geleerd! Maar dat heeft weer meer met facturatiekosten te maken dan met autorijden.... Niet kostendekkende vorderingen zoals hondenbelasting en toeristenbelasting staat toch ook ter discussie?!? :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Het Forum Café”