Olie-klysma?p.s. Tom, nog een klisma nodig?

en volgens mij heeft Huib gelijk: als er schuim ontstaat KAN er wel eens een luchtbel door de oliekanalen gaan, dat hoeft nog geen ramp te zijn, maar het ZOU mis kunnen gaan...
Olie-klysma?p.s. Tom, nog een klisma nodig?
Olie schuimt al jaren niet meer toch ?Volgens mij ontbreekt er een stukje van het verhaal: als de krukas teveel door de olie slaat onstaat er schuimvorming van de olie, met als risicio dat de oliepomp lucht (of schuim) aan gaat zuigen. En dan kunnen er inderdaad dingen verbogen raken...
Ik gebruik voor mijn boot een oil-extractor om de olie uit de motor te zuigen, aftappen van de olie in een motorboot is vaak niet mogelijk.Roy: Wat voor spuit? Ik zoek er namelijk ook zoeen....Niet om de remmen te ontluchten maar om "doktertje" te spelen....![]()
Serieus: Ik zie namelijk deze doorgaans niet zo 1-2-3 liggen...
Bijvoorbeeld om oude remolie uit het reservoir te krijgen....Heb je minder af te tappen en minder kans op geknoei...(hoop je..)
Suzuki kenner??/Volgens mij ontbreekt er een stukje van het verhaal: als de krukas teveel door de olie slaat onstaat er schuimvorming van de olie, met als risicio dat de oliepomp lucht (of schuim) aan gaat zuigen. En dan kunnen er inderdaad dingen verbogen raken...Ik heb op school eens iets meegekregen dat als je te veel olie in je motor doet, dat je krukas zeg maar tegen de laag olie in je carter "slaat" en dat er daardoor dingen verbogen kunnen raken... kan ik me iets bij voorstellen als je een keer hoger in de toeren komt. Ik zou het dus aftappen.
Ook maar es kopen. Heb nu zo'n Metalen zuigpompje, maar daar brand je je handen altijd aan bij het afzuigen...Ik gebruik voor mijn boot een oil-extractor om de olie uit de motor te zuigen, aftappen van de olie in een motorboot is vaak niet mogelijk.Roy: Wat voor spuit? Ik zoek er namelijk ook zoeen....Niet om de remmen te ontluchten maar om "doktertje" te spelen....![]()
Serieus: Ik zie namelijk deze doorgaans niet zo 1-2-3 liggen...
Bijvoorbeeld om oude remolie uit het reservoir te krijgen....Heb je minder af te tappen en minder kans op geknoei...(hoop je..)
Erg handig apparaat voor meerdere toepassingen, te koop bij botenspeciaalzaak zoals de firma
http://www.georgekniest.nl.
Ja Ja,Nou Roy, we gaan stoppen met zeuren. Oogjes uitwrijven, bak onder de olieaftapplug, losdraaien, een flinke flots eruit laten lopen, snel de plug er weer op (op het gevoel, want door de flotsende olie zie je niet veel; braille-sleutelen!), Plug netjes vastzetten, olie van plug en carter afvegen, zelf weer in bad (als dat niet lukt, oksels uitschrapen en stevig deodorant spuiten).
Vervolgens, bakkie doen, olie peilen en eventueel bijvullen. S.v.p. niet te veel.
Nee de oliedruk sensor naast de snelheidsmeter/toerentellen gaat ook af en toe branden terwijl er wel oliedruk is.Peistok altijd vertrouwen. Is je oliedrukzender nog wel o.k?
Ik heb voor de zekerheid maar een kwart lieter olie erbij gegooid (dus ietsjes boven het max.)vertrouw maar op je peilstok en drukmeter! sensor/schakelaar voor het telageoliedruklampje moet je maar eens vervangen, dan is al een deel van de klerstverlichting weg en het geeft een zekerder gevoel. oliepeilsensor geeft bij 33's ook altijd problemen. jer kunt e.v.t. de contacten van het stekkertje doorverbinden, dan gaat het lampje uit. Oliepeilen moet je toch ALTIJD zelf doen op de ouderwetse manier!