Manu is zonet een babbeltje gaan slaan met onze garagist . De man doet minstens één keuring per dag en spreekt over Kafkaiaanse toestanden . En het ergste is dat blijkbaar elke dag vanuit het ministerie telkens weer nieuwe aanpassingen op de regeltjes gebeuren . Misschien hebben Michel en Mobster dit wel op hun geweten .
Wat wel duidelijk blijkt is dat je voor alles een certificaat van de fabrikant nodig hebt als je iets aangepast hebt . Heb je dit niet ( niemand dus want dit soort papierkes waren daarvoor niet nodig

) , dan kan je terug naar huis . Als je geluk hebt tenminste , want er blijken nog nooit zoveel wagens op een trailer weer terug vertrokken te zijn . Wij hebben het dus aan onzen rekker met onze luchtfilterkes ( zie gezocht

) .
De betrokken diensten hebben er nu ook zodanig veel administratief werk bij gekregen , dat de files aan de keuringsstations er ook niet minder lang op geworden zijn . ( Vast goed voor het milieu ... ) Sommige stations sluiten daardoor , zonder aankondiging een half uur vroeger , met uiteraard boze klanten als gevolg . Vorige week in Gent is de slagboom gesneuveld . Iemand die al een tijd stond aan te schuiven , kreeg dus de boodschap dat het "niet meer zou lukken vandaag" en de slagboom ging onherroepelijk dicht , een half uur te vroeg dus . De man had echter een trekhaak .... en is toch nog dezelfde dag gekeurd geraakt

. Zeeuw zeker ?
Nog een tip : Vervang Uw stabilisatieloodjes door stabilisatiezinkskes , die blijken ook beter voor het milieu te zijn
Wordt ongetwijfeld vervolgd ...
Kristal