Zoals reeds gezegd: de vloeistof voor de koppelingscilinder wordt halverwege het reservoir afgetapt. Dit kan dus nooit de oorzaak zijn van de drukloze remmen.
Moraal van het verhaal: eerst even LEZEN voor je wat post.
Dat kan dus niet, dan heb je ergens anders nog een lek gehad.Ik had t namelijk wel.. alleen bleek de hele vloeistof eruit te zijn.. m.a.g DRUKLOZE REMMEN..
Inderdaad. Een lekke koppelcilinder kan NOOIT je tankje leegtrekken, daar is het systeem met het slangetje helverwege speciaal voor ontworpen. Opdat je:Dat kan dus niet, dan heb je ergens anders nog een lek gehad.Ik had t namelijk wel.. alleen bleek de hele vloeistof eruit te zijn.. m.a.g DRUKLOZE REMMEN..
Je hebt gelijk Alessandro. Ik wilde er eerst zelf naar kijken, maar omdat ik geen heel ervaren sleutelaar ben heb ik er toch maar voor gekozen om het te laten doen. Remmen is gewoon iets dat goed moet zijn aan een auto, je loopt niet alleen zelf gevaar maar andere weggebruikers ook. Maar toch bedankt iedereen en er zullen vast andere lezers zijn die hier ook wat van geleerd hebbenIk denk dat de hoofdrencilinder wel eens inwendig ek zou kunnen zijn.heb soortgelijks, maar dan bij de hoofdkoppelcilinder meegemaakt. Stel nu, dat je bij keihard op het pedaal trappen wel remdruk hebt en bij langzaam intrappen van het pedaal niet, of eel dieper is dit hoogst waarschijnlijk het geval. Of er is wel uitwendige lekkage, dat hoef je niet altijd te zien, want druppelt lekker de rembekrachtiger in.
![]()
Doe de hard/ zacht trap op het pedaal test (niet rijdend) en je wordt al heel veel wijzer.
Edit: ik had pagina twee nog niet gelezen.![]()
Mooi dat het opgelost is, zonde van de moeite van de forrummers, als je toch direct naar de garage gaat.