Van de 146 is een t-spark en een boxer, volgens mij is vanaf 1997 ongeveer de boxer motor vervangen voor de t-spark, helaas

.
De 146 Junior is vanaf 1997 gemaakt en dus uiteraard met een t-spark.
Maar bougies wisselen is toch makkelijk

, denk vooral bij een t-spark.
"Twin Spark is de benaming van de cilinderkop van een motor met twee bougies (spark plugs) per cilinder.
Het systeem werd al toegepast op de Alfa Romeo 75 en wordt sindsdien steeds vaker gebruikt om de verbranding beter en sneller te laten verlopen. Bij motorfietsen wordt het toegepast door BMW boxermotoren om de motor bij lagere toerentallen regelmatig te laten lopen. Ducati noemt het systeem Dual Spark. De 1000 DS Multistrada dankt er een stukje van zijn naam aan."
11-4-2003-21-2-2009 in het bezit geweest van een Alfa 33 flat four 1.4 ie '94 HL-PR-89

2-2 2009-Fiat Barchetta Rosso'95.
12-3 2011-Alfa 156 1.8 Cf3 140pk