Alfa33_blue

slangetje koppelingscylinder vervangen

za feb 11, 2006 19:07

Vandaag zag ik dat het slangetje dat van het remvloeistofreservoir naar de hoofdkoppelingscylinder op een bepaalde plek nattig was. Het rubber is ook een beetje gaan ' bubbelen' alsof het slangetje langzaam oplost. Het slangetje moet dus vervangen worden. Nou is mijn idee om het slangetje onderaan los te trekken, remvloeistof eruit laten lopen totdat het niveau onder de aansluiting van het slangetje zit en dan het slangetje van het reservoir af te trekken. Nieuw slangetje erop, nieuwe remvloeistof erin en klaar.

Alleen... werkt het ook zo? Of blijft er zo toch een luchtbel in het slangetje zitten die niet naar boven drijft het remvloeistofreservoir in....
Kortom: moet ik na deze operatie ontluchten of niet ??

Gebruikersavatar
164 Shark
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 547
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 16:42
Locatie: IJmuiden
Contacteer: Website

RE: slangetje koppelingscylinder vervangen

za feb 11, 2006 22:41

Je zal zeker na deze "operatie" moeten ontluchten , daar er idd lucht zal bijkomen :!:
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: slangetje koppelingscylinder vervangen

zo feb 12, 2006 23:11

Ik weet het zo zeker nog niet. :-k Ik denk dat het best eens zo zou kunnen lukken. Misschien eerst het nieuwe slangetje aankoppelen aan de cilinder, dan slangetje vullen, lekker tegenaan tikken, zodat e.v.t belletjes naar boven komen en dan aansluiten op reservoir en vervolgens reservoir bijvullen. Niet geschoten, altijd mis en je weet het snel zat!

Laat even weten hoe het afgelopen is. 8-[
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

RE: slangetje koppelingscylinder vervangen

zo feb 12, 2006 23:14

idd monteren vullen en tikken... dan liefst een dagje wachten tot de lucht naar boven is ontsnapt... af en toe tikken...

is me bij de BLR een keer gelukt door een half uurtje te wachten en te tikken ;)

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: slangetje koppelingscylinder vervangen

ma feb 13, 2006 08:47

De praktische kant: je kunt hem het beste eerst losmaken bovenaan bij de werkcilinder. Hier zit een wartel die makkelijk losdraait. Bij de hulpcilinder (op het blok) kun hem veel makkelijker loskrijgen als het slangetje mee kan draaien (dus als hij boven al los is).

Ontluchten is echt heel weinig werk, ik heb het zelfs wel eens in m'n uppie gedaan. Gewoon doorpompen tot er geen lucht meer uitkomt, nippel dicht, klaar.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: slangetje koppelingscylinder vervangen

ma feb 13, 2006 23:54

De praktische kant: je kunt hem het beste eerst losmaken bovenaan bij de werkcilinder. Hier zit een wartel die makkelijk losdraait. Bij de hulpcilinder (op het blok) kun hem veel makkelijker loskrijgen als het slangetje mee kan draaien (dus als hij boven al los is).

Ontluchten is echt heel weinig werk, ik heb het zelfs wel eens in m'n uppie gedaan. Gewoon doorpompen tot er geen lucht meer uitkomt, nippel dicht, klaar.
Jij praat over een ander slangetje! :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”