Luc33
Guru
Guru

RE: Koude 33... thermostaat??

ma feb 13, 2006 23:02

Als hij dan wel oploopt als je stil blijft staan dan sluit ik me bij voorgaande aan. Thermostaat die dus open blijft staan en zodoende het koude water uit de radiator blijft circuleren. Hoewel je natuurlijk wel rekening moet houden met de koude buitentemperatuur nu.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

di feb 14, 2006 08:29

Een thermosstaat vervangen een makkelijk klusje? Dan moet wel alles meezitten! Die slangen kunnen echt super vastzitten!

Je geeft aan dat je weining te besteden hebt, maar ik raad je toch aan een bedrag in te calculeren voor degelijke slangklemmen en sommige slangen zelf...spreek uit ervaring :wink: Neem niet de gok de slangen diezelfde dag 'eventjes' te kopen...Tuynder had ze toen ook niet op voorraad, na lang zoeken heb ik een brezan vestiging kunnen vinden die een passende slang had!

Die pakking van je luchthuis. Mij is ook aangeraden die te vervangen, echter die bleek nog helemaal nieuw en origineel te zijn. Maar dat zou bij jou wel eens heel anders kunnen zijn? Ook deze is niet zo 1-2-3 te bemachtigen bleek mijn ervaring.....

Een goede voorbereiding met slangen en klemmen is het halve werk in dit geval

Succes!

Steven

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 14, 2006 23:33

Pakkingen van het inlaatspruitstuk gaan haast nooit stuk. Ten minste ik heb bij twee 33's verschillende keren het spruitstuk losgehad en nooit nieuwe pakkingen gebruikt. Bovendien kan je bij twijfel de gebruikte pakkingen insmeren met vloeibare pakking. Tis maar een ideetje. :wink:
Slangen t.p.v. de aansluitingen goed schoonmaken, dus alle smurrie/ aangekoekte zooi verwijderen en degelijke slangklemmen gebruiken. Dan lukt het vast wel met de bestaande slangen. TENZIJ: deze enorm hard zijn!

Na jouw opmerking over 55gr bij 160 km/u en 'koude' kachel durf ik het deze keer wel aan om te beweren dat 100% zeker je thermostaat altijd open staat! :o
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Mobster

wo feb 15, 2006 09:42

FOTOS:

Let wel, deze foto's zijn van 16V uitvoering.
Nog meer kunnen we niet voor je doen hoor. :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Groeten, Mobster

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 15, 2006 09:50

@Mobster:
Wat is die stang in het midden op de onderste foto?

...da hep min 8fee ni....

steven

Mobster

wo feb 15, 2006 09:59

Dat is de gasstang, bij een 16V zitten er 4 luchtkleppen. (kun je beetje zien door het plastic)
bij jou zit er enkel 1 klep tussen je luchtfilter en collectorstuk.

Ruud33 16V

Re: RE: Koude 33... thermostaat??

wo feb 15, 2006 10:05

Na jouw opmerking over 55gr bij 160 km/u en 'koude' kachel durf ik het deze keer wel aan om te beweren dat 100% zeker je thermostaat altijd open staat! :o

Ehhh even rectificatie... ik bedoelde niet 160km/h... zo hard durf ik niet te rijden hoor :shock:

Ik bedoelde meer ritten met een lengte van 160 km met een snelheid van netjes 120km/h

Daan 33

wo feb 15, 2006 15:25

heb het laatst ook gehad met mijn 1.7 16v precies dezelfde problemen dus ik gok ook voor 99% op je thermostaat.

succes

en idd even rekening houden met goede slangenklemmen op voorraad hebben

Ruud33 16V

wo feb 15, 2006 15:55

mooi, zal er binnenkort eens even werk van maken en het spul bestellen... hebben we weer wat te klussen..

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en uitleg!!!

Tim_33

wo feb 15, 2006 17:09

Ik zou iig niet te lang doorrijden met een motor die slecht op temp komt want dat is echt heel slecht voor hem...!

Koen
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 15, 2006 19:53

99,99 % zeker idd je thermostaat.

Als je het inlaatspruitstuk erafhaalt, kan je normaliter je pakkingen nogwel gebruiken. (wel met beleid demonteren uiteraard)

Steek ook nadat je het inlaatspruitstuk eraf hebt gehaald ONMIDDELLLIJK wat vodden in de inlaatkanalen. Je wilt niet hebben dat er net in zo'n gat een moertje, boutje, ... of weet ik wat valt.

Thermostaat: nieuw kopen. In België iets van een 40 EUR dacht ik, maar ik kan verkeerd zijn.

Iig succes, en hou ons op de hoogte.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Terug naar “Algemene Technische vragen”