Alfa Corse

33 veerpootbrug

zo feb 05, 2006 22:36

Heb een vraagje over een veerpootbrug voor een 33.
Heeft dit nu wel of geen zin???

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1641
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: 33 veerpootbrug

ma feb 06, 2006 14:44

Ik heb er een op mijn 155 en ja dat heeft zin.... wegligging wordt beter en je kunt harder door bochten en over rotondes. 8)

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1922
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: 33 veerpootbrug

ma feb 06, 2006 15:16

Ik heb er een op mijn 155 en ja dat heeft zin.... wegligging wordt beter en je kunt harder door bochten en over rotondes. 8)
Wordt hier specifiek om een veerpootbrug voor de 33 gevraagd :wink: De 33 heeft namelijk tussen de veerpoten een extra plaat zitten waarmee de accu, kachel etc van de motorruimte gescheiden worden. Die extra plaat zorgt van nature ook voor extra stijfheid.

Mijn vraag is: wat wil je met een veerpootbrug bereiken op een voorwielaangedreven auto? Weet je zeker dat je de auto stijver wilt hebben aan de voorkant?
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Mobster

Re: RE: 33 veerpootbrug

ma feb 06, 2006 15:28


Wordt hier specifiek om een veerpootbrug voor de 33 gevraagd :wink: De 33 heeft namelijk tussen de veerpoten een extra plaat zitten waarmee de accu, kachel etc van de motorruimte gescheiden worden. Die extra plaat zorgt van nature ook voor extra stijfheid.

Mijn vraag is: wat wil je met een veerpootbrug bereiken op een voorwielaangedreven auto? Weet je zeker dat je de auto stijver wilt hebben aan de voorkant?
Daar heb je gelijk in Reijnaje, ik zou ook eerder zeggen dat de 33 beter stuurt zonder veerpootbrug.

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: 33 veerpootbrug

ma feb 06, 2006 16:32

Ik geloof dat zo'n veerpootbrug vooral zin heeft bij een 33 dat de auto beter rechtdoor wil tijdens volgas acceleren. Maar als je de voorkant van een voorwielaangedreven auto stijver maakt dan zal die denk ik meer overstuurd ik bedoel onderstuurd worden, dan dat die was.

Rens
Laatst gewijzigd door Rens 1.7QV op di feb 07, 2006 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: 33 veerpootbrug

ma feb 06, 2006 16:40

Maar als je de voorkant van een voorwielaangedreven auto stijver maakt dan zal die denk ik meer overstuurd worden, dan dat die was.

Rens
Dat zou positief zijn want dat betekent dat je het onderstuur indamt.

Maar gezien je redenatie van stijvere voorkant = minder grip denk ik dat je bedoelt dat het onderstuur toeneemt, dus het over de voorwielen wegglijden.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Rees Cees

Re: RE: 33 veerpootbrug

ma feb 06, 2006 16:50

:jumping:
Laatst gewijzigd door Rees Cees op ma feb 06, 2006 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: 33 veerpootbrug

ma feb 06, 2006 17:04

Met McPherson ontstaat een buigend moment op de demperpoot en een grote kracht op het binnenscherm. Het is een versteving van de veerpoten en gaat met name beweging van het bovenste lager tegen. Ik heb ook een auto met McPherson en ben van plan, zeker als deze voorradig zijn, om een dwarsgeplaatste versteving te monteren. In theorie zou het het een scherper sturende auto als gevolg moeten hebben bij grote spoorkrachten maar het is natuurlijk geen garantie..Wie is de fabrikant bijvoorbeeld???

Alfa Corse

RE: 33 veerpootbrug

ma feb 06, 2006 17:33

Ik weet genoeg, dank jullie!!

Rees Cees

Re: RE: 33 veerpootbrug

ma feb 06, 2006 17:50

:wink:
Laatst gewijzigd door Rees Cees op ma feb 06, 2006 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

RE: 33 veerpootbrug

ma feb 06, 2006 18:13

ik had op mijn vorige 33 een veerpootbrug zitten en het gaf wel degelijk verschil, zeker tijdens korte bochten (slalom)
Een 33 heeft wel een soort brug al lopen tussen de veerpoten, maar met een extra veerpootbrug maakt het wel degelijk verschil.
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Gebruikersavatar
jer
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:18
Locatie: Den Haag

RE: 33 veerpootbrug

di feb 07, 2006 13:47

ik sluit me bij Remco aan, ik heb toch wel profijt van de veerpootbrug
insta: @Black_dragon_159sw

159 1.8 mpi sw Daily
147 1.6 TS
33 1.7i 8v ProjectAR33

#33 1.3s #146 1.4 #146 1.6 #156 1.8 sw

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: 33 veerpootbrug

di feb 07, 2006 15:15

:oops: :oops:

@Huib:
Typen is ook moeilijk. Mijn bedoeling was om er idd onderstuurd neer te zetten, nu is dat natuurlijk wat makkelijk , maar lees het topic nu pas weer..

Rens

Alleen wat had je er nu neer gezet Rees Cees want dat kan ik nu niet meer lezen????
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 33 veerpootbrug

di feb 07, 2006 17:13

33 wordt zenuwachtiger met veerpootbrug aan de achterzijde, maar met een verlaagde 33 is er meer verschil dan een niet verlaagde 33, met een niet verlaagde 33 merk je er niets van

verhalen dat je harder door een bocht kan?? onzin.......
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Algemene Technische vragen”