- je haalt je koppen er af, op zich niks niks mee, moet toch gebeuren. Je vervangt de defecte stoter(s). Kost je sowieso nieuwe koppakkingen en geen garantie dat binnen 6 maanden een andere begint te tikken en je bent er aan voor de moeite. (EN het geld van de koppakkingen). Ik ga er hier van uit dat je nok niet beschadigd is (verwacht ik eerlijk gezegd ook nog niet)
- je zet er ruilkoppen op. dit zou ik alleen doen als je nok(ken) toch schade geleden hebben. Maar ook dan: die stoters in mijn koppen tikken niet, maar niemand kan voorspellen of ze binnen 6 maand nog steeds niet tikken. In dit geval ben je d'r alweer aan voor de moeite en het geld van de koppen / koppakkingen
- andere motor. Heleboel werk. Je kan een motor kopen die nu goed loopt, maar alweer geen garanties naar de toekomst (geldt natuurlijk ook voor jouw motor). Anderzijds als je de motor overzet, kan je natuurlijk meteen staat van de koppeling controleren enz enz....en heb je daar ook alweer zicht op naar de toekomst...
En financieel zal het allemaal niet veel schelen volgens mij.
optie 1: een tweetal stoters (of meer ) aan 15 € / stuk + koppakkingen + dichting tussen kop en nokkenhuis
optie 2: 2 koppen voor 40 € + koppakingen
optie 3: motor aan 80 €
Je komt dus altijd tussen de 60 en de 80 € uit, dus zou ik gaan voor datgene wat je zelf kan doen en je 't minste werk kost. Kom ik uit bij koppen vervangen. En dat schrijf ik ECHT niet omdat ik m'n koppen wil slijten hoor, die dingen liggen heus niet in de weg