SQUADRA LEO
Guru
Guru

Re: RE: A1 GP

ma jan 30, 2006 11:54

Ik vond het helemaal top! Ook zeker de wilde actie in de laatste ronde van de sprintrace! Second place is first loser, bange sukkels die alleen maar aan de pr denken zien we al genoeg in de F1!
De hoofdrace was natuurlijk helemaal goed, van de 16de start plek naar de overwinng, TOP!!

:thumbs: :thumbs:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Rogier156
Full Member
Full Member

ma jan 30, 2006 11:57

bange sukkels die alleen maar aan de pr denken zien we al genoeg in de F1!
........prijzengeld en zekere punten ook wel belangrijk.
mede als een hele goede start positie voor de hoofdrace.

Racen moet op het scherpst van de snede, maar domme acties schiet ook niet op.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: A1 GP

ma jan 30, 2006 12:10

de actie in de 1e race was gewoon...PLAIN STUPID! To finish first you first have to finish.. Beter een goede 2e plek dan geen, en inderdaad dan had hij voor de 2e race een perfecte uitgangspositie gehad. Hij had gewoon de mazzel dat de nr1 kapot ging, anders 2e. Het commentaar van Allard Kalff begrijp ik ook van geen kanten, kijkend naar de circuitloop en de positie van nr 1, en zijn lijn was er gewoon geen gat! Deze actie kon niet goed aflopen. Beiden hebben veel geluk gehad dat het nog zo is afgelopen, voor hetzelfde geld was 1 van de 2, of allebei de muur in gelanceerd. Gewoon heel simpel, geen geduld. Pak gewoon de knappe 2e plek, in ieder geval podium! en leuke punten! jammer, jammer, jammer...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 30, 2006 12:33

Het lijkt mij weleens interessant om een Formule Ford, F2 of F3 of een historische monoposto te rijden om eens een voorstelling te krijgen.

SQUADRA LEO
Guru
Guru

ma jan 30, 2006 12:42

de actie in de 1e race was gewoon...PLAIN STUPID! To finish first you first have to finish.. Beter een goede 2e plek dan geen, en inderdaad dan had hij voor de 2e race een perfecte uitgangspositie gehad. Hij had gewoon de mazzel dat de nr1 kapot ging, anders 2e. Het commentaar van Allard Kalff begrijp ik ook van geen kanten, kijkend naar de circuitloop en de positie van nr 1, en zijn lijn was er gewoon geen gat! Deze actie kon niet goed aflopen. Beiden hebben veel geluk gehad dat het nog zo is afgelopen, voor hetzelfde geld was 1 van de 2, of allebei de muur in gelanceerd. Gewoon heel simpel, geen geduld. Pak gewoon de knappe 2e plek, in ieder geval podium! en leuke punten! jammer, jammer, jammer...

Leraar van beroep ??? :wink:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

matra sports
Guru
Guru

ma jan 30, 2006 12:48

ja ja. hij doet het toch hè ! en hoe

afdankertjesklasse zeg je Ravado ? sorry, maar dat F1 circus is nou ook de laatste jaren niet dat je zegt leuk om te zien. tis dat de Renaults als een tiet gingen :wink: . entreeprijzen daargelaten. F1 staat ver van mijn menselijke maat af. A1 is wat je wil zien. spektakel ! 8)

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 30, 2006 13:02

Het commentaar van Allard Kalff begrijp ik ook van geen kanten, kijkend naar de circuitloop en de positie van nr 1, en zijn lijn was er gewoon geen gat! Deze actie kon niet goed aflopen. ! jammer, jammer, jammer...
Volgens mij was er wel een gaatje.. Heel klein maar net genoeg.
Het ging mis toe Jos net iets te vroeg op het gas ging zodat de achterkant richting muur slipte en... daardoor de voorkant richting de Fransman.
Was dit niet gebeurd, had ie denk ik gewonnen.

En het is jammer dat deze inhaal actie niet lukte, maar wat moet je dan?
Wachten? Terwijl je er misschien toch langs kan.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 30, 2006 13:18

Leraar van beroep ??? :wink:

Leo.
nee gelukkig niet :) ! ik ben smid (smoelensmid!) Maar uit welk stukje tekst verdien ik het stempel leraar dan?? :?:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

rjfschmitz
Full Member
Full Member

ma jan 30, 2006 13:21

Het commentaar van Allard Kalff begrijp ik ook van geen kanten, kijkend naar de circuitloop en de positie van nr 1, en zijn lijn was er gewoon geen gat! Deze actie kon niet goed aflopen. ! jammer, jammer, jammer...
Volgens mij was er wel een gaatje.. Heel klein maar net genoeg.
Het ging mis toe Jos net iets te vroeg op het gas ging zodat de achterkant richting muur slipte en... daardoor de voorkant richting de Fransman.
Was dit niet gebeurd, had ie denk ik gewonnen.

En het is jammer dat deze inhaal actie niet lukte, maar wat moet je dan?
Wachten? Terwijl je er misschien toch langs kan.
Het kan ook zijn dat hij erop gegokt had dat Premat hem meer ruimte zou geven, maar de Fransman bleef nagenoeg de ideale lijn aanhouden, waardoor hij Jos op het vuile gedeelte dwong, met de gevolgen vandien...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

RiniV6
Full Member
Full Member

ma jan 30, 2006 13:21

Heb de hoofdrace gemist :( Iemand een idee waar ik deze alsnog kan bekijken?
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super
- Maserati Quattroporte Sport GT S

Rockcity
Advanced Member
Advanced Member

ma jan 30, 2006 14:28

En zo krijg je dus zo'n zoutloze klasse als de F1!
Natuurlijk is het slimmer om het podium, de punten en de centen te pakken.
Maar die ruige acties is nou net wat ik mis in bijvoorbeeld de F1!
Na afloop van de race zit daar dan zo'n jammerbak te vertellen dat er meer in had gezeten, maar dat ie geen actie heeft gewaagd omdat ie liever geen schade rijdt... En dan ook nog helemaal trots op zichzelf, BAH!!! #-o
Waar is de tijd gebleven dat race auto's werden bestuurd door van testosteron stuiterende macho's die elkaar op de baan afmaakten en later samen een pintje gingen drinken?? Die elkaar nog eens echt in de haren vlogen en net voor het rijden nog even een peuk rookten?
(vroeger was alles toch immers beter, haha)[/quote]
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 30, 2006 15:00

tja dat was de tijd dat men ook nog respect voor elkaars materiaal had. Nu zijn veel coureurs verwende lamz... die instappen rijden en soms ook nog eens niet goed kunnen uitleggen wat er aan de auto beter moet om hem harder te laten gaan.. maar wel als het niet leukt naar de ontwerpers en monteurs wijzen...

Er was geen gat, de fransman deed wat hij moest doen, namelijk lijn blijven rijden! Waarom zou hij in de laatste ronde plaats gaan maken?? (zou Jos zeker ook niet gedaan hebben).

Jos was m.i. gewoon dom bezig, nog afgezien van zijn eigen punten en plaatsverlies had hij de fransman van de baan kunnen rijden. En dat heeft niets met racen te maken....

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 30, 2006 15:12

Afbeelding

Nog in de tijd van Grand Prix....Tyrell zat in een houten schuurtje met 1 ontwerper en 12 monteurs.
Er is veel verbeterd maar waar zijn de vierwieldrifts gebleven??

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 30, 2006 15:27

Persoonlijk zie ik liever een do-or-die aktie van één van de twee JV's die wel of niet goed gaat dan een lange saaie, brave optocht. Daarom is tourwagen-racen ook veel leuker ;)

ps: ik ben geen echte Verstappen-fan, maar je moet toegeven dat ie kloten heeft om gewoon weer een inhaalaktie te wagen op een plek waar het daarvoor voor hem falikant mis ging...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

rjfschmitz
Full Member
Full Member

ma jan 30, 2006 15:59

Geef die man een...

Afbeelding
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Terug naar “Het Forum Café”