
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Of zie ik iets over het hoofd, is er een andere/ simpelere oplossing?

Ik heb gehoord dat ze hier bij kwik-flut specialisten voor hebben. Die handelen dit soort zaken routinematig af. Ze gebruiken oud-accuzuur om de boel te neutraliseren. Ze wrijven daarnaast ook de voorruit met rain-x in, zodat de vrijgekomen olie niet pakt op de ruit. Ruiterwisbladen vervangen. olipeilstok met een voelermaatje -0,02 bijstellen en achterstevoren terugplaatsen en starten maar!Ik heb ruitensproeiervloestof in m'n motorblok gegooid!![]()
Kan ik nu mijn sproeier op m'n oliepomp aansluite en zo het sopje gewoon gebruiken?
misschien moet ik dan maar wat olie in het ruitensproejer tankje doen en dat dan via en slangetje aan de pijlstokbuis koppelen?
Of zie ik iets over het hoofd, is er een andere/ simpelere oplossing?
Ik heb gehoord dat ze hier bij kwik-flut specialisten voor hebben. Die handelen dit soort zaken routinematig af. Ze gebruiken oud-accuzuur om de boel te neutraliseren. Ze wrijven daarnaast ook de voorruit met rain-x in, zodat de vrijgekomen olie niet pakt op de ruit. Ruiterwisbladen vervangen. olipeilstok met een voelermaatje -0,02 bijstellen en achterstevoren terugplaatsen en starten maar!
P.S. een kartonnetje van 3 x 2 cm tussen de handrem en de bobine wil ook wel eens helpen, maar alleen met handschoenen én -uiteraard- met de motorkap dicht
![]()
![]()
De voorraad vonkjes zit in de bobine, raakt zelden op. is je bobine niet lek dan?Hoelang duurt het voordat de bougie vonkjes van zo'n NGK bougie op zijn dan???? En kan je die dan gewoon bijvullen of moet je een hele nieuwe volle bougie kopen??
Die moderne dis-bobine's zijn natuurlijk wél een stuk kleinerDe voorraad vonkjes zit in de bobine, raakt zelden op. is je bobine niet lek dan?Hoelang duurt het voordat de bougie vonkjes van zo'n NGK bougie op zijn dan???? En kan je die dan gewoon bijvullen of moet je een hele nieuwe volle bougie kopen??
Moderne auto's zij toch zuiniger, dus hebben ook minder vonkjes nodig.Die moderne dis-bobine's zijn natuurlijk wél een stuk kleinereerder leeg
Dissen is trouwens wel ín, maar da's iets voor de rappers
Maar dan weer wél 4 bobines i.p.v. 1-tje?Moderne auto's zij toch zuiniger, dus hebben ook minder vonkjes nodig.Die moderne dis-bobine's zijn natuurlijk wél een stuk kleinereerder leeg
Dissen is trouwens wel ín, maar da's iets voor de rappers![]()
En kan je dan nu de ontstekingsvolgorde nog bebalen als je bougiekabels zo rond elkaar gekronkeld zitten.Nu we toch over ontsteking bezig zijn: ik heb de mijne 360 ° later gezet,welke gevolgen gaat dit nou hebben![]()
die staat toch compleet fout nu ?![]()
![]()
![]()
![]()
En kan je dan nu de ontstekingsvolgorde nog bebalen als je bougiekabels zo rond elkaar gekronkeld zitten.Nu we toch over ontsteking bezig zijn: ik heb de mijne 360 ° later gezet,welke gevolgen gaat dit nou hebben![]()
die staat toch compleet fout nu ?![]()
![]()
![]()
![]()
PS dit gaat alleen op bij 4 cilinder motoren bij 6 cilinders moet je de ontsteking 360+360/4cil*6cil-blokhoek60=480graden verzetten om evenveel fout te staan.
Het lijkt mij vooral heeeeel koud, -360 graden.Nu we toch over ontsteking bezig zijn: ik heb de mijne 360 ° later gezet,welke gevolgen gaat dit nou hebben![]()
die staat toch compleet fout nu ?![]()
![]()
![]()
![]()