Laatst met de mercedes Benz E klasse 280 van mijn vader op pad.
Je hebt niks in de gaten, geen geluid, totaal comfort, geen boodschappen van het onderstel, de automaat schakelt geruisloos.
Vreemd genoeg vind ik zo een zuto eigenlijk veel gevaarlijker in het verkeer dan datzelfde supertje.
Tuurlijk, in geval van nood is ABS best een goede uitvinding, en alle andere dingen als zichzelf straktrekkende gordels ook, maar psychologisch? Je hebt echt het idee dat je niks kan gebeuren en dat er niks gebeurt in zo'n Benz. Echter, indien ik met dat kreng van 1700 kilo met 50 kmh ergens tegenaan rij..........laat staan met 100 kmh....
ben het er niet mee eens.ik heb ongeveer 750.000 km schade-vrij gereden in 35 mercedessen. Dit schadevrij rijden is niet ONDANKS maar DANKZIJ de ingebouwde veiligheid van de wagens.ik heb tientallen keren het vege lijf kunnen redden omdat een mercedes nou net effe wat harder remt ,dan laten we zeggen mijn 75. daar komt bij dat de mercedes absoluut niet uitnodigt om asociaal te rijden.ook draagt de climatisator bij aan de allertheid tijdens het rijden op warme dagen.
Ik voel me zeker niet veiliger door de Airbags.(je wordt echt niet knapper als zo'n ding voor je snufferd openklapt).en ik rij liever met een mercedes tegen een Corsa ,Dan met een corsa tegen een mercedes.