Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: iemand al ooit deze site bezocht??

di jan 03, 2006 16:56

Ivm je vraag over België: met zekerheid durf ik het niet te zeggen (maar kan dit wel navragen bij een bevriend agent als je dat graag wil weten).
Maar aangezien je heel regelmatig in de krant leest "dodelijk ongeval als gevolg van drankmisbruik" neem ik aan dat het bij ons WEL mag ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Koen
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: iemand al ooit deze site bezocht??

di jan 03, 2006 17:41

Ivm je vraag over België: met zekerheid durf ik het niet te zeggen (maar kan dit wel navragen bij een bevriend agent als je dat graag wil weten).
Maar aangezien je heel regelmatig in de krant leest "dodelijk ongeval als gevolg van drankmisbruik" neem ik aan dat het bij ons WEL mag ?
Bij mijn weten is het in België niet verboden om bloed af te nemen bij vermoeden van alchoholintoxicatie, ook al is het slachtoffer overleden. Ik kan echter misschien verkeerd zijn, maar ik denk het niet.

dodelijk ongeval als gevolg van drankmisbruik
Kan ook gewoon zijn dat ie levend is binnengebracht, men bloed heeft afgenomen en dat ie nadien aan zijn verwondingen overleden is.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Giulia555

wo jan 04, 2006 08:08

Ik heb de beelden niet bekeken om de volgende redenen:

A) omdat ik te bang ben om ze te bekijken (val al flauw van een prik met mijn 1 meter 95)
B) omdat ik voor mijn voordeur iemand eens totaal opengereten heb zien worden door een vrachtwagen (maanden met dat beeld rondgelopen)

Maaaaarrrr de echte eye opener over kwetsbaarheid was mijn klappertje met de 75 tegen een stapeltje bomen met 40KM/U. Dat doet pijn en lang ook (gekneusd borstbeen en stuitbeen). Vanaf dat moment rij ik stukken rustiger (omdat het allemaal niets uithaalt, tijd, brandstof, enz)

Echter mijn grootste bezwaar tegen de huidige autoindustrie (alhoewel ik daar zelf in- en aan mee werk) is het steeds veiliger worden van auto's met alle gevolgen van het onkwetsbaarheids gevoel van de bestuurder van dien...

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo jan 04, 2006 10:44

Beetje morbide topic geworden, dit...

Ik ben geen deskundige, maar volgens mij steekt het ongeveer zo in elkaar: (in Nederland)

Alleen een arts is bevoegd de dood officieel vast te stellen. Zo lang er geen arts bij geweest is, is een verkeersslachtoffer dus nog niet 'overleden'. De ambulance neemt het slachtoffer mee en dan zie je opeens de berichten in de krant "het slachtoffer overleed kort na aankomst in het ziekenhuis". Ja, want daar was wèl een arts aanwezig.
Je zou dus in die tussenliggende periode bloed kunnen afnemen, maar ik verwacht dat alleen bloed dat door een bevoegd arts is afgenomen als wettig bewijsmiddel kan dienen. Dat werkt dan waarschijnlijk ook weer niet, want het eerste wat de arts zal doen is de dood vaststellen.

Toch kan dat waardevolle info zijn als bijvoorbeeld iemand met een behoorlijke slok op op een ander knalt die net een voorrangsfout maakt, en beide personen komen om. Zou het ongeval niet zijn gebeurd als er geen drank in het spel was geweest?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 04, 2006 11:11

.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op di jan 10, 2006 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 04, 2006 12:51

@ Algra: Dat van die dolk is een stokpaardje van mij!
Indien op ieders stuurnaaf een vlijmscherpe puntige dolk gemonteerd wordt, durf ik te beweren dat het aantal ongevallen nagenoeg 0 wordt! Dat werkt VEEEEL beter dan alle afkortingen als abd, abs, ebd en ga zo verder.
Dan: als ik in een supertje of zo rij, met een lullig gordeltje, dan besef ik dat ik rij, ben me bewust van de auto, de omgeving en ik rij geconcentreerd.
Laatst met de mercedes Benz E klasse 280 van mijn vader op pad.
Je hebt niks in de gaten, geen geluid, totaal comfort, geen boodschappen van het onderstel, de automaat schakelt geruisloos.
Vreemd genoeg vind ik zo een zuto eigenlijk veel gevaarlijker in het verkeer dan datzelfde supertje.
Tuurlijk, in geval van nood is ABS best een goede uitvinding, en alle andere dingen als zichzelf straktrekkende gordels ook, maar psychologisch? Je hebt echt het idee dat je niks kan gebeuren en dat er niks gebeurt in zo'n Benz. Echter, indien ik met dat kreng van 1700 kilo met 50 kmh ergens tegenaan rij..........laat staan met 100 kmh.....
Laatst nog een foto ergens van een corsatje dat met misschien hooguit 60 tegen een onwaarschijnlijk lullig boompje gereden was: Auto volkomen om boom gevouwen..... boom alleen wat krasjes....
Ik denk dat juist dat iets is wat niemand zich realiseert!
Zo ben ik voorstander van sliptraining bij het rijbewijs!
Bijna niemand weet hoe en wat te handelen bij een slip, laat staan als men het weet, in the heat of the moment correct te handelen. En achteraf is te laat!
Idem noodstop maken! De politiek kan echter alleen maar zeuren over mensen die 4 km te hard rijden, of 20 meter rijden om de auto weg te zetten met een slok op...... inplaats van deze naar mijn idee veel belangrijker zaken aan te pakken!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

elio
Guru
Guru

wo jan 04, 2006 12:58

Ik ben niet naar de site gaan kijken, heb ik geen behoefte aan, ik heb de in België wereldberoemde presentaties van dokter Beaucourt vroeger wel 4 keer gezien, en op mij heeft dat alvast grote indruk gemaakt.
Het is inderdaad ongelooflijk dat veel mensen nog steeds niet beseffen hoe levensreddend een gordel kan zijn. Ik hing als tiener vaak rond in de garage van een man die alle ongevallen moest takelen op de autosnelweg tussen Antwerpen en Turnhout, en één auto blijft me nog steeds bij: een Nederlandse Mercedes E, die verschillende keren over de kop was gegaan, maar er op wat krassen na nog verrassend heel uit zag. Balans: twee doden, die honderden meters verder in de gracht lagen, ze hadden hun gordel niet aan en het schuifdak stond open... Ik herinner me ook een citaat van mijn tante die zich in haar Volvo 244 onsterfelijk waande, ze vond een gordel zo lastig "en als ik bots hou ik me wel tegen aan mijn stuur". :roll: :roll:
Een van de redenen waarom ik Alfa ben gaan rijden, is het feit dat je sterke rijsensaties kan hebben, ook bij lage snelheden (in een smal straatje raampje naar beneden, en dan genieten van het roffelen van de motor, dat bij elk toerental een andere hemelse melodie laat horen). Ik mis dat soort lagesnelheids-rijsensaties erg bij moderne wagens. Bovendien geven ze je inderdaad een vals gevoel van veiligheid, je waant je een veel betere chauffeur dan je eigenlijk bent, want al je stommiteiten worden gecorrigeerd... Totdat je écht overdrijft, en dan zit je aan zo'n hoge snelheden dat corrigeren niet meer mogelijk is. Vorige zomer heb ik een dagje kunnen rondtoeren in een Caterham super 7, dat is wat dat betreft nog steeds mijn ultieme droom: trekt ontzettend snel op en plakt aan de weg als geen ander, maar bij snelheden boven 90 km/u plukt de wind je kop kaal...
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 04, 2006 14:14

Volledig akkoord met Rik, ik ben me in m'n 105 ook meer bewust van de auto en de mogelijke gevaren dan in de 156.
Hoeft geneens zwaar ongeval te zijn, aanraking tussen gebit en Hellebore is al niet om te lachen denk ik ;)

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 04, 2006 19:42

Laatst met de mercedes Benz E klasse 280 van mijn vader op pad.
Je hebt niks in de gaten, geen geluid, totaal comfort, geen boodschappen van het onderstel, de automaat schakelt geruisloos.
Vreemd genoeg vind ik zo een zuto eigenlijk veel gevaarlijker in het verkeer dan datzelfde supertje.
Tuurlijk, in geval van nood is ABS best een goede uitvinding, en alle andere dingen als zichzelf straktrekkende gordels ook, maar psychologisch? Je hebt echt het idee dat je niks kan gebeuren en dat er niks gebeurt in zo'n Benz. Echter, indien ik met dat kreng van 1700 kilo met 50 kmh ergens tegenaan rij..........laat staan met 100 kmh....

ben het er niet mee eens.ik heb ongeveer 750.000 km schade-vrij gereden in 35 mercedessen. Dit schadevrij rijden is niet ONDANKS maar DANKZIJ de ingebouwde veiligheid van de wagens.ik heb tientallen keren het vege lijf kunnen redden omdat een mercedes nou net effe wat harder remt ,dan laten we zeggen mijn 75. daar komt bij dat de mercedes absoluut niet uitnodigt om asociaal te rijden.ook draagt de climatisator bij aan de allertheid tijdens het rijden op warme dagen.
Ik voel me zeker niet veiliger door de Airbags.(je wordt echt niet knapper als zo'n ding voor je snufferd openklapt).en ik rij liever met een mercedes tegen een Corsa ,Dan met een corsa tegen een mercedes. :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gerrets
Guru
Guru

wo jan 04, 2006 20:45

De veiligheid ben je zelf jij hebt de controle over je auto.................toch.......ik in mijn 33 ben wel geconcentreerd want het is zonde zo'n auto in elkaar te rijden en mezelf natuurlijk.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 04, 2006 20:55

ben het er niet mee eens.ik heb ongeveer 750.000 km schade-vrij gereden in 35 mercedessen. Dit schadevrij rijden is niet ONDANKS maar DANKZIJ de ingebouwde veiligheid van de wagens.ik heb tientallen keren het vege lijf kunnen redden omdat een mercedes nou net effe wat harder remt ,dan laten we zeggen mijn 75. daar komt bij dat de mercedes absoluut niet uitnodigt om asociaal te rijden.ook draagt de climatisator bij aan de allertheid tijdens het rijden op warme dagen.
Ik voel me zeker niet veiliger door de Airbags.(je wordt echt niet knapper als zo'n ding voor je snufferd openklapt).en ik rij liever met een mercedes tegen een Corsa ,Dan met een corsa tegen een mercedes. :wink:
klopt Diele, maar jij bent vermoedelijk ZONDER die hulpmiddelen ook een goed chauffeur, en voor zo'n chauffeurs zijn die opties uitgevonden: om je nog MEER veiligheid te bieden

SPIDERVELOCE1750

wo jan 04, 2006 20:58

klopt Diele, maar jij bent vermoedelijk ZONDER die hulpmiddelen ook een goed chauffeur, en voor zo'n chauffeurs zijn die opties uitgevonden: om je nog MEER veiligheid te bieden
Michel neemt mij ALWEER de woorden uit de mond .

Met wat je vertelt Peter bevestig je net wat Berlinista bedoeld . De meeste mercedes rijders hebben der niet efkes ook een 75 arsenaal bij hé :wink:

Kristal

Koen
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 04, 2006 22:02

Idd, daar begint het uiteindelijk mee een "goed chauffeur" zijn. Defensief rijden, genoeg anticiperen, ...

Je wagen mag nog zoveel hulpmiddelen hebben, als je de ezel wil uithangen in het verkeer dan stoppen die hulpmiddelen ook wel eens met helpen. Een goede wagen helpt, maar een goede chauffeur is en blijft het allerbelangrijkste !!!!!!!
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 04, 2006 22:30

Idd, daar begint het uiteindelijk mee een "goed chauffeur" zijn. Defensief rijden, genoeg anticiperen, ...

Je wagen mag nog zoveel hulpmiddelen hebben, als je de ezel wil uithangen in het verkeer dan stoppen die hulpmiddelen ook wel eens met helpen. Een goede wagen helpt, maar een goede chauffeur is en blijft het allerbelangrijkste !!!!!!!
niks aan toe te voegen

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 04, 2006 22:41

.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op di jan 10, 2006 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Het Forum Café”