GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Vrouwen en Alfa's.... dat gaat niet goed....

wo jan 04, 2006 12:49

Laatst heb ik haar nog gevraagd of ze tandpasta nodig had voor het tanden poetsen van de bak, maar had het niet door.
(mischien wel een beetje overdreven)
Ligt vast nog wel ergens een tube onder de voorstoel.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 04, 2006 13:51

Ik heb nu toch echt het vermoeden dat ik de juiste vriendin heb :lol:

Roel
:thumbs:

Zeg nou zelf, de echte Alfa vrouwen hebben ook niet een vent die steeds zit te zeuren en argwanend te kijken of er misschien iets misgaat.

De echte Alfavrouwen hebben hun eigen Alfa en ZIJ beslissen of je hun auto in mag (en zelfs mee mag rijden) . En de echte Alfavrouwen vinden dit soort opmerkingen gewoon zielig en rijden met spoed weg van dit soort mannen.... :wink:
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

rjfschmitz
Full Member
Full Member

RE: Vrouwen en Alfa's.... dat gaat niet goed....

wo jan 04, 2006 14:32

Mijn vriendin zal nooit een echte Alfa-vrouw worden. Ze is wel genegen om het Alfa-jurkje met hartjesgrille te dragen als ik haar die cadeau doe. Daar neem ik genoegen mee. Vraag blijft waar ik een dergelijk kledingstuk kan verkrijgen...
:P
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

164 Q4

wo jan 04, 2006 15:37

Ik heb nu toch echt het vermoeden dat jullie de verkeerde vrouw/vriendin hebben :lol: . Deze problemen heb ik dus helemaal niet. Maar die van mij rijdt zelf natuurlijk ook Alfa.
Als ik iemand met veel vertrouwen in Bert en Juul laat rijden, dan is zij het wel! Heerlijk om ernaast te zitten als zij loopt te raggen (eerst netjes warm rijden en dan vragen of het nu mag!) en probeert de uitlaat zo vaak en hard mogelijk hoorbaar te maken :thumbs:

Hmmmm misschien moet ik de eerste regel anders maken: Ik heb nu toch echt het vermoeden dat ik de juiste vriendin heb :lol:

Roel
Ik heb ook de verkeerde. Ze heeft dan wel zelf meerdere Alfa's, rijdt op het moment in een verlaagde en gechipte Alfa 164 met rvs sportuitlaat en heeft haar Alfa 33 toen zelf (is ook autospuiter) helemaal overgespoten van zwart naar geel. Weet het gaspedaal ook altijd wel goed te raken en doet samen met m'n zus kinderachtige wedstrijdjes met Mazda's op de A7 met zo'n 200km/h. Maar ik heb liever wat anders....

Huib
Guru
Guru

wo jan 04, 2006 16:24

Oja en dat wat afgebroken is, is gewoon ijzer.... lekker degelijk, zijn dus echt frot auto's die alfas maar ik hou wel van ze!!!
Weet je zeker dat hij afgebroken is? Die type 3 klinken kunnen ook 'uit de kom'. Dan kun je ze gewoon weer terugklikken.

Om nog even in te haken op de rode draad van dit topic, mijn vriendin kan ook prima met de Alfa overweg. Ik heb haar zelfs leren dubbelclutchen. Minpunten: ze durft hem niet hoog in de toeren te trappen bij het invoegen en geniet dus nooit echt van de power. En gisteren had ze m'n 16V gestart maar na 10 seconden besloten om toch maar niet met de auto te gaan. Als een 16V zo kort gelopen heeft krijg je hem daarna echt slecht aan de praat. :?
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 04, 2006 17:03

@ RJF: op de duitse site (alfaclub.de) in de webshop vind je je spannende jurkje....Post je een foto? :lol:

***trouwens best een tip voor de SCARB een dergelijk soort clubshop zoals op de duitse - veeeeel artikelen?***

Mijn vrouw heeft al in dermate veel auto's gereden (ben oa leasecoordinator en daarom sturend in veel lorren) heeft van mij een A6 v6 Avant en laat deze redelijk schoon, weet wel alle vakken te vullen met rommel en zegt dan tegen mij: netjes opgeruimd hè?
Heeft bij mijn getunde EX 9-5 aero de 260km/h op de teller gezien om daarna te zeggen OK je weet het, het kan....(met andere woorden: doe maar weer gewoon)
Gebruikt steevast de opties cruisecontrol nooit - dat is eng

Wil nu dat ik persé de Juul in September op komend SS op Zandvoort over het circuit jas, wil het filmen want heeft daar al 10 jaar de Marlboro masters gedaan....(ze is cameravrouw)
Kon het slechter treffen 8)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

wims
Guru
Guru

wo jan 04, 2006 17:06

Ook ik mag me gelukkig prijzen met een echte. Maar flink doorlurken doet ze ook niet, en dat vind ik niet zo erg...Ze rijdt met de oude net zo makkelijk als met de V6 ("dat ding is zo hissig" hoor ik nog al eens). Paar jaar geleden heeft ze een giga klapper gemaakt in een 156 (schuiver, 2x rond en dijk af, op boom, in sloot) en dan bellen vanuit de auto dat ie het waarschijnlijk nooit meer doet..., terwijl je in sloot hangt met de rook en benzinelucht in je neus. Is gelukkig goed afgelopen. Dus ik op zoek naar vervanger, stiekum ook naar Delta Integrale of een 850R gelonken, maar no way! Die 156 heeft mijn leven gered, dus een 156 moest het weer worden!
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

rjfschmitz
Full Member
Full Member

wo jan 04, 2006 18:52

@ RJF: op de duitse site (alfaclub.de) in de webshop vind je je spannende jurkje....Post je een foto?
Maar natuurlijk Tom, dat is toch helemaal geen probleem :P :

Afbeelding

Alleen die beschrijving: Sexy Damen-Top, Ik weet niet of ik het jurkje ooit nog spannend kan vinden na deze beschrijving. :?
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

164 Q4

wo jan 04, 2006 19:39

Alleen die beschrijving: Sexy Damen-Top, Ik weet niet of ik het jurkje ooit nog spannend kan vinden na deze beschrijving. :?
Dan doe mij 'm maar. Ik ken er genoeg leuke Duitse meiden die d'r wel hot in zouden lijken, zeker aangezien het 'jurkje' wel heel erg kort is :wink: 8) .

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 04, 2006 19:48

De mijne heeft een eigen VW Polio, achter het stuur van de Alfa komt ze niet 8)
Maar van die VW breken vast geen klinken af :wink:
Vergis je niet hoor. Die van de Passat type 4 sneuvelen bij bosjes. Zo blijkt maar weer, wie de naam heeft van vroeg opstaan kan lang blijven liggen. :D

Andretti Molletti

wo jan 04, 2006 19:55

Tja ik kan het niet laten te reageren....

ik (be)oordee mijn vriendin niet op haar Alfakunsten... zelfs niet op haar autorijden..
Al kan ik het wel waarderen dat ze met 200+ gerust naast me zit en ook op het circuit tamelijk relaxed blijft..
Maar bij vriendin denk ik toch gelijk aan andere kwaliteiten die liefst bij mij passen en niet bij mijn Alfa's..
Voor de meeste mannen geldt trouwens ook dat Alfa's en mannen niet samen gaan...
Sterker nog Italianen en Alfa's... da's n topic apart denk ik zo ;)

Stond van de week nog te kijken naar een hagelnieuwe Beamer 5 serie wiens achterdeur door de kou (-15 oid) niet meer dicht wilde :lol:

Ikke blij met mijn 3-deurs ;)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 04, 2006 19:59

ik (be)oordee mijn vriendin niet op haar Alfakunsten... zelfs niet op haar autorijden..
Al kan ik het wel waarderen dat ze met 200+ gerust naast me zit en ook op het circuit tamelijk relaxed blijft..
Tuurlijk, dat is absoluut waar ! Neemt niet weg dat dit topic een heeeeele fijne uitlaatklep (nee niet ZO'n uitlaatklep) is, toch ?

Dat van die 200+ is een leugen, want dat redt je niet met de zwarte ! :wink:

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 04, 2006 20:19

Dat van die 200+ is een leugen, want dat redt je niet met de zwarte ! :wink:[/quote]

:jumping: 230...echt wel.. :^o
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo jan 04, 2006 20:22

Sterker nog Italianen en Alfa's... da's n topic apart denk ik zo ;)
Vertel :shock: :evil: :?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jan 04, 2006 20:29

Heerlijk zeg, lekker klagen over je vriendin/vrouw. Ik wil ook even :D Maar hopen dat ze dit niet leest. :wink:
Mijn vrouw heeft een 146 met boxermotor (dat wilde ze vanwege het geluid) en rijdt daar behoorlijk goed en sportief in.
Maar heeft een eigenaardigheid. Ze trapt de koppeling niet diep genoeg in. Daarom hoor je regelmatig de tandjes poetsen of een diepe "klonk". De versnellingsbak blijft gelukkig heel #-o
Maar wat ik haar gelukkig heb kunnen duidelijk maken is dat ze geen aanloop moet nemen naar de 5-de versnelling. Dat ging namelijk zo:
- Volgas in de vierde versnelling.
- Koppeling al dan niet vol intrappen
- Versnellingspook uit de vier
- Naar rechts, DAN NAAR BENEDEN!!! Voor de aanloop.
- Om vervolgens naar boven in de vijfde versnelling te gaan.
Krakend krokant, het doet gewoon pijn aan je kiezen als je ernaast zit.
Het is een schat van een meid, met een goed Alfa hart. :thumbs:

Terug naar “Algemene Technische vragen”