Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: iemand al ooit deze site bezocht??

do dec 29, 2005 14:04

Suffe Fiets !! :jumping:

:jumping:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Posthumus
Guru
Guru

RE: iemand al ooit deze site bezocht??

do dec 29, 2005 14:17

Kon helaas ook de verleiding niet weerstaan om toch te kijken en inmiddels 3 sigaretten later en deze thread rustig door gelezen te hebben heeft het me enorm aan het denken gezet.

Ondanks dat het misschien went op den duur, blijven dit wel hele confronterend beelden. Heb inmiddels ook al wel het e.e.a. op internet voorbij zien komen, maar het blijft walgelijk als je denkt aan de werkelijkheid. Goed, het zijn maar foto's, betekent wel dat mensen inderdaad geconfronteerd worden met dergelijke situatie in het echt. Kan dan inderdaad niets anders dan diep respect opbrengen voor deze mensen.

Pas geleden op de sloperij zat ik ook al eens te denken aan de gevolgen van te hard rijden, bumperkleven, verkeerd inhalen, etc.

Hoe confronterend en walgelijk dit ook mag zijn, ben toch blij met deze reality-shock.
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do dec 29, 2005 14:22

Even dit topic weer opfrissen.

Op de site staat ook de volgende foto:
Afbeelding

Erg grappig: Ik was afgelopen zomer op Texel en kwam deze dame tegen. Zeker geen onaangenaam gezicht. Blijkbaar heeft toen iemand er een foto van gemaakt.

Het punt was wel dat ik zoals een echte man aan het kijken was......terwijl ik reed! Al mijn inzittende konden mij er niet op wijzen dat een vluchtheuvel snel op mij af kwam. Zij hadden het namelijk ook te druk met kijken naar deze dame.

Gellukig kon ik nog net uitwijken!
Suffe Fiets !! :jumping:
Jezus wat een lekker wijf... :thumbs: :needcoffee:

Eigenlijk deze he :moon:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 29, 2005 14:40

Je verwacht je ook niet aan zoiets, tenzij je er midden in zit. Wees eerlijk, je leest iets over een ongeval met dode, dan stel je je een levenloze meneer in een wrak voor, met een beetje bloed enzo (ook al weet je wel dat dat niet zo is)
Maar zulke toestanden, da's toch echt wel schrikken !

Ik vraag me af of mensen als @@ vroeger meteen op zoiets zijn afgestuurd, of eerst in de opleiding zulke foto's moesten bekijken om te leren inschatten wat ze kunnen verwachten ?

@Ronald: inderdaad ! :mrgreen:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

jaben
Advanced Member
Advanced Member

do dec 29, 2005 15:23

Ik als medicus kan je vertellen dat ik al heel wat ernstige gevallen heb gezien, alleen niet op de plaats van ongeval, maar in het mortuarium.

Het klinkt raar, maar je went eraan. Maar ik betwijfel of je eraan went als je op de plaats van het ongeval ziet.

En ja, in je opleiding wordt hier aandacht aan besteed.

In Amerika gebruiken ze dergelijke foto's bij cursussen voor jongeren die een verkeersovertreding hebben begaan, voornamelijk voor roekeloos rijden en rijden onder invloed. Blijkt zeer goed te werken!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 29, 2005 15:27

Ik als medicus kan je vertellen dat ik al heel wat ernstige gevallen heb gezien, alleen niet op de plaats van ongeval, maar in het mortuarium.

Het klinkt raar, maar je went eraan. Maar ik betwijfel of je eraan went als je op de plaats van het ongeval ziet.

In Amerika gebruiken ze dergelijke foto's bij cursussen voor jongeren die een verkeersovertreding hebben begaan, voornamelijk voor roekeloos rijden en rijden onder invloed. Blijkt zeer goed te werken!
Afbeelding

Dit soort foto's??? :wink:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Dinky Boy
Miniaturista

do dec 29, 2005 17:59

Foto's zetten je aan het denken? Jammer dat er pas wordt nagedacht nàdat zulke foto's zijn bekeken... anders zou een aantal van deze plaatjes niet eens hebben bestaan.

Het argument van 'laat het een waarschuwing zijn' bij het publiceren op die site is erg doorzichtig... de hele opmaak en presentatie getuigen van een ongezonde sensatiezucht en een totaal gebrek aan verantwoordelijkheid.

Het tonen van zulke foto's aan alcomobilisten en wegpiraten (dat begrip geef ik een andere invulling aan dan meneer Spee...) lijkt me zinvol. Maar dan wel als presentatie in een zaal op het scherm of in een boek.

Het publiceren van zulke foto's op het web vind ik ronduit schandalig. De slachtoffers hebben er niet om gevraagd om in zo'n mensonterende pose te kijk te worden gezet. Als nabestaanden aan de weet komen dat hun dierbaren wereldwijd zo 'te koop' worden gezet is dat extra pijnlijk.

@Jaben: die gespierde kuiten fietsen al minimaal twee jaar over internet.... :wink:

jaben
Advanced Member
Advanced Member

do dec 29, 2005 18:53

Afbeelding

Dit soort foto's??? :wink:
Die kwamen ook genoeg voorbij tijdens de opleiding, en mocht ze daarna in levende lijven bezichtigen in de kroeg!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 29, 2005 19:34

Foto's Het publiceren van zulke foto's op het web vind ik ronduit schandalig. De slachtoffers hebben er niet om gevraagd om in zo'n mensonterende pose te kijk te worden gezet. Als nabestaanden aan de weet komen dat hun dierbaren wereldwijd zo 'te koop' worden gezet is dat extra pijnlijk.
Hier kan ik het eigenlijk alleen maar eens mee zijn. Na 2 foto`s heb ik al gegeten en gedronken. Ik heb de pagina ook niet verder meer afgezien.
Je moet wel ziek zijn om dit soort foto`s op je website te zetten. Ik zoek normaliter ook niet dit soort sites op, maar nu werd ik er toch mee geconfronteerd. En ja, ik werd gewaarschuwd, maar dit had ik dus niet verwacht. :evil: En wat betreft de waarschuwende werking van die foto`s, die ben je volgende week al weer vergeten. Net als bij een snelheidsbon.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 29, 2005 20:43

.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op di jan 10, 2006 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 29, 2005 20:45

Zo: Nu een ander beroep onder de loupe???:biggrin:
Begrafenisondernemer? :? :wink:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 29, 2005 21:28

Hmm, heb niet gekeken en heb na de topic ff doorgespit te hebben ook niet de behoefte.... =;
Als was het alleen maar voor mn eigen gemoedsrust (ja ik ben ook zo'n l.l op zo'n 150 pk raket... :oops: )

@ @@: wordt er bij dergelijke onderzoeken ook naar mogelijk drugsgebruik gekeken bij veroorzaker/slachtoffer?
Ik bedoel, alcohol is een grote boosdoener in (dodelijke) ongevallen maar hoe zit het met het aandeel hasj/wiet/ pillen of gekker in deze?

Voor iedereen die dit werk doet: RESPECT!!! =D>
Zou het persoonlijk niet kunnen , laat mij maar saai offset drukkertje spelen...
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 29, 2005 21:30

:D Even een Aplaus voor ons zelf ! Het blijkt dat we dus wel normaal kunnen reageren op een topic als dit. ik heb vandaag weer een boel bijgeleerd dankzij de bijdrage van @@. en respect voor de hulpdiensten !!
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 29, 2005 21:39

:D Even een Aplaus voor ons zelf ! Het blijkt dat we dus wel normaal kunnen reageren op een topic als dit. ik heb vandaag weer een boel bijgeleerd dankzij de bijdrage van @@. en respect voor de hulpdiensten !!
Nah komt ie dan...: =D> :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gerrets
Guru
Guru

do dec 29, 2005 22:17

@ @lfa @lgra: ik ben blij dat er iemand hier zijn ervaringen over dit werk ten toon spreid. Ik stelde mij vroeger ook voor dat een ongeluk een stoffelijk overschot in een auto was met een beetje bloed, en dat een kogel in een lichaam een klein gat veroorzaakt. nou echt niet ik ben bij de landmacht daarmee met mijn neus op de feiten gedrukt en dat is mij ook zeer zwaar gevallen, daarom respect dat je daar mee om kan gaan.Onlangs zijn er twee vrienden van mij om het leven gekomen door een klapband op de snelweg (hoogstwaarschijnlijke oorzaak)., en toen ik die auto zag er was echt niets meer van over (telegraaf 28 oktober). Echter de bestuurder heeft het wel overleeft hoe kan dit?? ik hoor namelijk vaker dat de bestuurder het ongeluk overleeft, misschien omdat hij het aan ziet komen??

Ik ben echt een stuk voorzichtiger geworden door mijn ervaringen daarom zou het idd goed zijn om dit al op een rijopleiding te tonen.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Terug naar “Het Forum Café”