ej

airbag lampje 156 blijft branden

ma jan 24, 2005 21:53

wie weet wat er kan zijn .t airbaglampje op t dashboard van mijn 156sw jtd blijft branden .hoe kan ik dit verhelpen zonder een dure comp.uitdraai te laten maken

duke
Advanced Member
Advanced Member

RE: airbag lampje 156 blijft branden

ma jan 24, 2005 22:33

Het lampje eruit halen. Klinkt absurd en de airbag heeft totaal geen dienst meer, maar wordt veel meer gedaan dan je denkt.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 24, 2005 23:11

Ik heb mij laten vertellen dat onder de bestuurdersstoel de stekker zit. Friemel daar eens aan. Misschien gaat hij dan uit. Of je hebt een ex schadeauto waarvan de airbag al is uitgeprobeerd.

ej

Re: RE: airbag lampje 156 blijft branden

ma jan 24, 2005 23:37

Ik heb mij laten vertellen dat onder de bestuurdersstoel de stekker zit. Friemel daar eens aan. Misschien gaat hij dan uit. Of je hebt een ex schadeauto waarvan de airbag al is uitgeprobeerd.
heb ik ook gehoord maar zit in kunststof kastje en nog geen tijd gehad om dit fatsoenlijk te openen en nee ato heeft geen schade gehad is gekocht van bekende.

ej

ma jan 24, 2005 23:40

Het lampje eruit halen. Klinkt absurd en de airbag heeft totaal geen dienst meer, maar wordt veel meer gedaan dan je denkt.
lampje eruit halen is gemakkelijker gezegd dan gedaan ,maar waarom zou airbag dan geen dienst meer hebben t is alleen een controlelampje en geen zekering cq relais

Andretti Molletti

ma jan 24, 2005 23:47

heb je een schakelaar voor de rechter airbag?? (sleutelschakelaar)
Dan zou ik die eerst eens bedienen...
Het freubelen aan stekkertjes onder de stoel lijkt me niet verstandig...

Enig idee wat er gebeurt als je het contact aanzet en je Airbag gaat spontaan af door gefreubel??

Toch maar een uitdraai laten maken?
Liever een uitdraai van de dealer dan van het ziekenhuis ;)

jantje toot

ma jan 24, 2005 23:48

dat kunstof kasje onder je stoel is voor als er een botsing is geweest en je kan nog verder rijden de bezine leiding weer open te zetten d.m.v erin te drukken van boven af maar dat stekkertje zit idd ergens onder de stoel als ik me niet vergis en heb gehoord let er wel mee op dat je dan je contact uitzet want anders heb je als je een beetje pech hebt prijs

mvg jan

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 24, 2005 23:50

Toevallig heb ik hetzelfde probleem met mijn 166. Woensdag gaat hij naar de garage en wordt het netje in de bijrijdersstoel vervangen. Het schijnt dat deze regelmatig stuk gaan.
Dit netje registreerd of er iemand op de stoel zit. Na enige tijd gaan deze kortsluiten.

Ook de stekkerverbindingen onder de stoel wil nog wel eens problemen geven.
Het resetten van de airbags is zo gebeurd, mag niet veel kosten.
Trouwens als het lampje brandt werken je airbags EN de gordelspanners niet. :schrik:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

ej

ma jan 24, 2005 23:53

heb je een schakelaar voor de rechter airbag?? (sleutelschakelaar)
Dan zou ik die eerst eens bedienen...
Het freubelen aan stekkertjes onder de stoel lijkt me niet verstandig...

Enig idee wat er gebeurt als je het contact aanzet en je Airbag gaat spontaan af door gefreubel??

Toch maar een uitdraai laten maken?
Liever een uitdraai van de dealer dan van het ziekenhuis ;)
rechter airbag nog niet aan gedacht zal morgen is proberen.en airbag kan vlgs dealer niet spontaan afgaan door stekker los tehalen

ej

ma jan 24, 2005 23:54

dat kunstof kasje onder je stoel is voor als er een botsing is geweest en je kan nog verder rijden de bezine leiding weer open te zetten d.m.v erin te drukken van boven af maar dat stekkertje zit idd ergens onder de stoel als ik me niet vergis en heb gehoord let er wel mee op dat je dan je contact uitzet want anders heb je als je een beetje pech hebt prijs

mvg jan
jan klopt wat je zegt maar de stekker onder tegen de stoel zit ook in kunststof kast

jantje toot

ma jan 24, 2005 23:54

oke weer wat geleerd maar toch

ej

ma jan 24, 2005 23:57

Toevallig heb ik hetzelfde probleem met mijn 166. Woensdag gaat hij naar de garage en wordt het netje in de bijrijdersstoel vervangen. Het schijnt dat deze regelmatig stuk gaan.
Dit netje registreerd of er iemand op de stoel zit. Na enige tijd gaan deze kortsluiten.

Ook de stekkerverbindingen onder de stoel wil nog wel eens problemen geven.
Het resetten van de airbags is zo gebeurd, mag niet veel kosten.
Trouwens als het lampje brandt werken je airbags EN de gordelspanners niet. :schrik:
nee schrik niet want gordelspanners werken gewoon heb dit al uitgeprobeerd vlgs dealer blijven airbags ook werken, succes met de jouwe

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 24, 2005 23:59

Ja, dit is mij verteld door een chef-monteur bij de Alfa dealer.
Misschien om mij :schrik: te maken.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

ej

di jan 25, 2005 00:01

Ja, dit is mij verteld door een chef-monteur bij de Alfa dealer.
Misschien om mij :schrik: te maken.
kunnen we misschien alle twee een keer schrikken :lol: :lol:

wouter olandese
Member
Member

di jan 25, 2005 00:11

@EJ "nee schrik niet want gordelspanners werken gewoon heb dit al uitgeprobeerd vlgs dealer blijven airbags ook werken, succes met de jouwe"

Hoe heb je geprobeerd of je gordelspanners nog werken?
Tegen de garagemuur gereden?
Is toch wat anders dan alleen even aan je gordel te trekken en kijken of die blokkeert.
Giulia 1300 '71

Terug naar “Algemene Technische vragen”