ErwinV6

RE: Ik ben vreemdgegaan!

vr dec 16, 2005 14:37

Tja wat moeten we daar van zeggen.
Ik ga niet zeggen dat een Volvo mooier is als een Alfa daarom ben ik ook Alfagek,
maar om nu een standaard 850 estate carrosserie met een opgeklopte 155 te vergelijken?
Ben je misschien een klein beetje partijdig?Heel klein beetje?
Een verlaagde 155 met een paar dikke wielen ziet er prachtig uit maar een 1700tje met standaardwielen?
Mwoh daar wordt ik niet bepaald warm of koud van.
Laat mij maar lekker met 170 op de teller en 3000 toertjes probleemloos door het land zoeven om in het weekend lekker op het circuit of op de openbare met 1 vd 75 of het supertje te raggen dan ben ik helemaal tevreden :lol:
Viva Alfa, (en volvo) :wink:

SquadraNero
Junior Member
Junior Member

vr dec 16, 2005 22:22

Oh niet jokkebrokken he!..die 850T5R Estate is best getuned en verlaagd hoor en die slankere AR155 versie (BTCC?)Afbeelding is niet lelijker naar mijn mening...en ik partijdig? Natuurlijk ben ik dat! Dat is ook de reden waarom ik bewust partij gekozen heb voor Alfa Romeo! \:D/

Maarrr ergens begrijp ik het wel...mn ouders (60+) rijden ook Volvo (2.5T V70 Cross Country) en heb zelf ook eens stukje mogen rijden....mijn conclusie : alles klopt zowat , stil, ruim, betrouwbaar en robuust.....maaaaaarrrrrrr dit zoek ik niet in een auto...ik wil geluid, wegcontact, snelheid, messcherp sturen...kortom een auto met een echt Cuore !! en historische lading niet te vergeten.... :wink:

Ach ik hoef je toch niets wijs te maken met 2xAR 75 v6jes (de laatste echte AR btw)....anders wil ik er best 1 van je voor een zacht prijsje overnemen hoor... :jumping:
SCARB#5486

ErwinV6

za dec 17, 2005 10:56

Je gaat toch geen R met een Cross Country vergelijken he :oops:
Logisch wat je zegt wat betreft wegcontact, zon 1 is hoger dan de Daf van Jan de Rooy :wink:
En sorry voor je maar mijn 75's zijn Not For Sale :lol: :wink:

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

za dec 17, 2005 11:55

Zeg Erwin, je gaat nu toch niet de Volvo Cross Country afvallen heh???? ;) Denk ik net een medestander gevonden te hebben....... :?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

SquadraNero
Junior Member
Junior Member

za dec 17, 2005 14:22

Kgeef 't op... #-o [-o<
SCARB#5486

tommie
Guru
Guru

wo dec 21, 2005 22:02

kom ik weer.. :D

vind die 850 T5R racer er wel gaaf uitzien! maar die 155 die eronder staat is natuurlijk totaal anders, veel sportievere uitstraling (dat heeft een combi sowieso tegen zich ;) )

Afgelopen maandag zelf even flink gas gegeven met een 850 T5R en vond het een heerlijke auto! comfortabel en noem het maar op.. én snel als je m een beetje op toeren houdt! (deze had ook een mooi geluid bij gas los :) ) weet niet of er een dumpvalve op gemonteerd zat, maar je hoorde m mooi afblazen bij gas los en de turbo floot mooi met gasgeven :D

vandaag samen met een andere stagair even die oranje V70 R classic AWD weer uitgelaten, hij vond het ook erg kicke! (als ie zelf rijbewijs had gehad, had ie ook ff gereden) we hebben even gekeken, maar met TRACS (tractioncontrol) uit, zat ik op 7.5 seconden aan de 100 met 2 man, in een auto die ik niet gewend ben :P viel me niets tegen! rijdt gewoon machtig zo'n snelle volvo, maar zou mn Alfa er niet voor willen verruilen ;)

hoewel, mocht iemand met zn 850 T5r of V70R zo willen ruilen? dan valt er over te denken natuurlijk :D
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 21, 2005 22:28

Tja, volgens mij is de essentie dat het niet specifiek gaat om een snelle Vulva, maar meer dat er ook andere dingen zijn .....die kunnen voldoen aan de behoefte, dat is nu weer eens anders dan passie....
Ik heb thuis ook een krachtpatser die zelfs nog meer ruimte heeft! en V6 (ja het heeft 4 ringen voor op de grille) en die wordt veel ingezet om de familie te moven op vakantie bijvoorbeeld (tja gezinnen van tegenwoordig nemen nogal wat mee - en ik weiger een dakkoffer en/of aanhanger)....

Maar om de auto nu hier te gaan ophemelen heeft geen zin, je krijgt toch een topic waar je niet uitkomt....Ik ga het ook niet hebben over mijn ex 9-5 Hirsch tuning 295 pk-s op 4 cylinders.....(over snelheid gesproken)......

Machtig mooi spul Alfa's - het ulitieme speelgoed!
:wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Mellow Yellow

do feb 16, 2006 12:02

Als iemand nog zo`n rappe T-5R zoekt.....mijn broer doet 1 van zijn 2 T-5R`en weg

Dit is echt een kanon!!Rica getuned EN een 19T turbo erop ipv de standaard 15G turbo
M.a.w. 2 handen aan het stuur als hem vloert!!

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/vo ... 02053.html?

Ruud33 16V

Re: RE: Ik ben vreemdgegaan!

do feb 16, 2006 12:35

En ik wil nog steeds wel een zwarte station T5R hebben.................................... :shock:
Ik weet er nog wel eentje te koop voor je!!!!

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 16, 2006 14:14

En ik wil nog steeds wel een zwarte station T5R hebben.................................... :shock:
Ik weet er nog wel eentje te koop voor je!!!!
Te laat Ruud,ik haal morgen mijn nieuwe aanwinst op, een 164 3.0v6 24v :wink: 8)

alfatje

do feb 16, 2006 14:24

das tenminste een alfa een 164 3.0 v6 24v :wink:

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do feb 16, 2006 14:50

...een snelle Vulva:
Je bedoelt een snelle k..t? Of een mooie vrouw in een Alfa, is ook een snelle...

Sorry beetje of topic, maar kon het niet laten.

Rob

tommie
Guru
Guru

do feb 16, 2006 15:04

...een snelle Vulva:
Je bedoelt een snelle k..t? Of een mooie vrouw in een Alfa, is ook een snelle...

Sorry beetje of topic, maar kon het niet laten.

Rob
hij is scherp ;) :D (zeker bijdehandjes gegeten? :P )
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do feb 16, 2006 15:30

Nee hoor, viel me gewoon op.

Ben overigens ook vreemgegaan en rij nu zakelijk in A4 Avant. Rijd prima en lijkt een beetje op het Alfagevoel wat sturen en remmen betreft. De emotie in die auto is heel anders. Vormgeving is heel strak, symmetrisch en heel consequent wat ik overigens heel mooi vind. Jammer dat de 159 SW net te laat is, want die ziet er wel heel fraai uit.

Groet,

Rob

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”