dell`orto

RE: brandende dellorto vraag

zo dec 11, 2005 23:20

nokkenas en compressie is standaard.

groeten

cor
Guru
Guru

zo dec 11, 2005 23:37

Heb je hier iets aan??
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

dell`orto

zo dec 11, 2005 23:49

das toevallig, heb ik net op inet gevonden :D evengoed bedankt voor de moeite die je ervoor hebt gedaan.

iemand die antwoorden heeft op mijn andere vragen met betrekking tot de emulsie huishouding?

groeten

cor
Guru
Guru

ma dec 12, 2005 00:05

Toevallig heb ik een soortgelijk probleem (knallen in de uitlaat enz.), bij in enen gas geven houdt ie, (koud en warm) in, geef je nog een keer gas, dan is't het (behoorlijk) goed :? :? Zou ook een kwestie van stugge membraampjes kunnen zijn begreep ik. Het lijkt erop dat bij mij de ontsteking verloopt.... :cry: :?. @@ gaan er deze winter mee aan de slag..
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

dell`orto

ma dec 12, 2005 00:23

ja membranen die niet goed terugkomen geven ook deze kwaal, 2keer trappen om voor 1 keer gasgeven benzine te krijgen.

ach ik heb ook nog tijd zat met de auto maar zou wel leuk zijn als het even meezat.

ik ga gewoon een revisieset bestellen, hoewel alles nog goed LIJKT doe ik dit gewoon.

morgen bel ik wel even met biesheuvel waar ik ook mijn sproeiers vandaan heb (70euro voor 4main 4correctie en 4 idle pfffffffff)
en zal ik hem de zaak is voorleggen, meningen en verhalen van meerdere personen kan nooit kwaad.

ik bedank jullie allemaal alvast voor de gedane moeite , maar mocht er iemand zijn met een oplossing of suggesties dan hoor ik dat graag.

groeten

kroehlur

ma dec 12, 2005 08:44

Het is vanaf hiet niet mogelijk te zeggen wat er nou goed en wat niet goed staat bij jouw motor. Dat hij in de uitlaat knalt duidt op een rijke mengsel etc. wat allemaal al gezegd is. De hoofdsproeiers komen progressief in werking vanaf - pak hem beet - een kwart of een derde van volgas dus dat hij slecht oppakt lijkt mij niet aan de emulsiebuizen te liggen maar wie weet?

Om het echt goed te krijgen moet je je Opel (wat is dit ineens met alle Opels die hier de revue passeren? Laat die Opels nou gvd met RUST! (en de brandweer ook)) wss op een rollenbank zetten bij iemand met verstand van carbs.

Suc6

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma dec 12, 2005 09:34

Effe zijsprongetje:

@Turbodelta-116: vlgs mij heb ik carb-revisiesetje zelfs in voorraad voor H's. Zal het even checken. (evt. membraan opmeten)
stuur me maar een mailtje voor meer info.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gerrelt
Member
Member

Re: RE: brandende dellorto vraag

ma dec 12, 2005 10:19

vreemd turbodelta, ze deden het op die ongeblaze 1600vw ook perfect dus op mijn opel moeten ze eigenlijk ook perfect willen.
Was dat een kever-motor? Zo ja, kun je zo'n staande carb wel liggend gebruiken?? Bij Weber kan dat niet, dacht ik.

Verder heb ik overigens absoluut geen verstand van dell'orto's of webers... :oops:

dell`orto

ma dec 12, 2005 12:26

een dhla is een sidedraft carburateur , ze hebben op een golf 3 motor gezeten.

groeten

bralfa
Guru
Guru

ma dec 12, 2005 12:54

Mmmm,

'k heb wel ervaring met brandende webers...

Is toen opgelost met een schuimblusser... Weet niet of dat ook werkt bij Dellorto's :?:

Na het vernieuwen van de brandstofslangen, ontsteking en het brandstoffilter is het probleem nooit meer teruggekomen...

Misschien heb je er wat aan??
Shut up and ride!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 12, 2005 20:36

Een Dellortho DHLA 40H is een volstrekt gebruikelijke carbeurateur op de latere Alfa Nord modellen en dus zeker geen specifieke carb voor turbo's. :wink:

De sproeierbezetting voor een 1962cc Alfa Nordmotor en voorz. van DHLA 40H in combinatie met standaard luchtfilter is alsvolgt:
ventur: 32mm
Hoofdsproeier: 1.50mm
Hoofdluchtsproeier: 2.10mm
Emulsiebuis nr: 7772.11
Stat. sproier: 0.57mm
Stat. luchtsproeier: 2.20mm
Acceleratiesproeier: 0.40mm
(vlotterafstelling 14.5 - 15.0mm)
en stat. mengselschroeven vier hele (!) slagen open.
En nee, daar valt niet over te twisten. [-(

Dit geldt dus voor een standaard tweeliter Alfanord met standaard luchtfilter!!!!! En deze setting hoeft dus echt niet ideaal te zijn voor jouw motor! :o
Als er op een Alfa motor een ander (K&N o.i.d.) luchtfilter gemonteerd zit wordt het al heel anders, dus laat staan voor een totaal andere motor!!! ](*,)

Voor ieder type motor zal een carburateur opnieuw gecallibreerd moeten worden en dat doe je dus niet in een keer met een enkele wijziging goed. :wink: Die simpele denkfout wordt zoooooo vaak gemaakt. [-X
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

dell`orto

ma dec 12, 2005 22:46

ik ken die fout idd en word heel vaak gemaakt.

ik zal morgen even tanken, (benzine is op :lol: ) en dan ga ik weer vrolijk verder, mocht ik geen resultaat boekken , dan gaan ze er linearecta af voor een paar nieuwe membranen,oringen, en pakkingen.

ik vind het sportief dat jullie me helpen met mijn vragen het gaat tenslotte om een opel he :D .

groeten

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: brandende dellorto vraag

ma dec 12, 2005 22:51

ik zal morgen even tanken, (benzine is op :lol: )
Oh dus dat was het ! ;)

dell`orto

ma dec 12, 2005 22:59

nee door al het laten lopen is het langzaam opgeraakt, er stond de laatste keer dat ik teste genoeg druk op de naalden :)
groeten

dell`orto

zo dec 18, 2005 23:34

jawel jawel, hij loopt nu zoals het hoort.

allemaal kleine problemen vormnde samen een grote:

ontsteking: vervroeger eraf gehaald en wat later gezet.
carbs schoongemaakt
de retour van de brandstofkringloop afgesloten (meer druk op de naalden en en dus een sneller gevulde vlotterkamer).
bougies vervangen.

hij loopt nu gewoon goed, voor het fijne gaat hij nog even op de bank.

allemaal hartstikke bedankt voor de reacties en suggesties.

blijf hier toch rondneuzen tussen het mooie italiaanse schoon.

groeten

Terug naar “Algemene Technische vragen”