Mijn alfa 33 1.5 uit 1992 met bosch injectie heeft er de laatste tijd met de kou en het vocht weinig zin in heb ik het idee.
Koude start gaat redelijk. Dan rij ik altijd zo snel mogelijk weg om de auto zo snel mogelijk warm te krijgen, uiteraard wel rustig;). Echter, dan begint hij me met accelereren toch een partij te sputteren en in te houden... Echt irritant want het zijn soms flinke klappen.
Als ik dan bij een stoplicht of kruispunt moet stoppen loopt ie stationair vrij laag en als ik dan weer gas bijgeef om weg te rijden zakt hij verder terug in toeren en dreigt hij af te slaan. Ik moet dan echt met het gas spelen om hem aan de praat te houden en weg te komen. Als het dan lukt om weg te komen weer inhouden en sputteren... Ook is hij me vanmorgen op een stuk van 7km al drie keer echt afgeslagen. Om hem dan weer te starten lukt meestal wel alleen moet de startmotor dan wel vaak een paar keer extra rondzwengelen. Als hij eenmaal goed en dan bedoel ik ook echt goed warm is dan loopt hij weer als een zonnetje en heeft ie nergens geen last meer van. Wat kan dit zijn??
Ik zit zelf aan de ontsteking te denken vanwege het sputteren bij accelereren enzo maar waar begin ik met zoeken of vervangen?? AUB help mij met mijn 33 de winter door!!!