DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Bokkig van z'n plek komen van 75TS

wo nov 16, 2005 13:23

Hoi,

M'n ring TS komt wat bokking uit de start blokken bij normaal dagelijks gebruik. Is puur de eerste paar meters bij weg rijden. Toerental dipt dan vaak even. Dacht eerst dat het mij lag (v6 gewend) maar pas in andere TS gereden en die heeft er geen last van.
Overigens als je iets meer gas geeft heb je ook geen last meer van maar het irriteert me toch. Ook omdat ik m'n ring TS momenteel ook dagelijks gebruik.
Auto is motorisch standaard, heb alleen de stuurbekrachting eraf gehaald en uitlaat is niet origineel maar het is geen rioolpijp en er zitten gewoon 2 dempers onder (alleen een beetje netter zodat ik tenminste bodemvrijheid heb) Verder heb ik er een america tk inzitten dus geen bezinepomp ik de tank meer. Originele TS benzine pomp hangt nu links onder de auto pal onder de benztk.
Heb het volgende gecontroleerd: ontstekking, beide doen het, nokkenasversteller doet het ook. Bougies getrokken (1 per cilinder) en die zijn netjes lichtgrijs bruinig.
Vervolgens benzinedruk gecontroleerd. Stationair 2.4 bar. Bij gasgeven loopt deze even op naar 3 bar. Bij afknijpen retour benzine word de druk maximaal 6 bar.
Ik heb m'n twijfels over die 2.4 bar druk. Dat zou betekenen dat de drukregelaar in de toevoerleiding niet goed is (gezien de 6 bar max zijn pomp en filter Ok lijkt mij en tijdelijk oplopen bij wegvallen vacuum gaat ook volgens boekje volgens mij)
Kan iemand bevestigen of die 2.4 bar te laag is en dat dit waarschijnlijk de oorzaak is??
De stationairregelaar is nl ook wel eens de draad kwijt (heb ik al omgeruild voor andere 2de hands maar ook met deze hunt hij wel eens ietsjes stationair) maar met wegrijden (gasklepschakelaar word bediend) heb je daar toch niets meer mee te maken lijkt mij.
Heb nog een andere TS staan maar daar ligt de kop af dus ff vegelijken tussen de 2 gaat nog even niet.
Ben benieuwd.

Gr,
DJ

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Bokkig van z'n plek komen van 75TS

wo nov 16, 2005 18:24

zonder vacuum 2,8-3,2
met vacuum 2,3-2,7
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo nov 16, 2005 22:16

@ravado: thx, de druk is dus OK. Maar wat is dan wel de oorzaak vraag ik me af. Mischien datdoor het ontbreken van de extra belasting van de stuurbekrachting de mapping niet helemaal meer klopt. Maar dat geloof ik eigenlijk niet.
Iemand suggesties?

Gr,
DJ

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 16, 2005 22:23

Misschien eerder iets in je aandrijflijn :?: Koppeling, of vliegwiel... ik verzin ook maar wat. Want als alle tekenen erop wijzen dat het blokje fit is... En als je voor het experiment eens in de 2 wegrijdt?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Algemene Technische vragen”