Ik ben een paar maand in het bezit van een Alfa 156 (bj jan-2000) met selespeeds en nu brande er gisteren een storingslampje die niet in de handleiding beschreven staat. Het lampje zit op de toeren teller en links van de storingslampje voor de verlichting (die aangeeft dat er een lamp kapot is).
De auto wou ook niet starten (doet helemaal niets terwijl er wel genoeg spanning op de accu staat). Na een paar minuten ging het lampje uit en starte de auto als van ouds.
Zelf denk ik dat het met de selespeed te maken heeft omdat na een paar honderd meter rijden de versnelling het even niet meer deed (lampje brande weer), maar weet dit niet zeker. Weet iemand wat het lampje betekend, of het echt kwaad kan, hebben anderen dit ook wel eens gehad en komt het dan vaker terug. Ik wil graag wat achtergrond informatie voordat ik bij de dealer langs ga en een rekening om mijn oren krijg waar ik niet blij van word.
Ik heb de vraagbaak voor de auto al besteld maar dat duur een paar dagen voordat die binnen is en dan is het nog hopen dat dit besproken word.
Tot die tijd is alle informatie van harte welkom.