Tim_33

RE: Brandstof niveau Alfa 33

wo nov 09, 2005 17:27

Even offtopic, niet al me lampjes van me dashbord en knopjes (mistlichten en alarmlichten enzo) deden het, dus vandaag maar eens nieuwe lampjes gehaald (a 1.50 euro per stuk :( ) en het dashbord eraf gehaald...Nieuwe lampjes erin, alles testen alles goed, bouw ik em terug, weer even testen, doet het halve dashbord het niet meer! gvd! waarschijnlijk op contact laten staan bij het verwijderen of aansluiten van die stekkers..Lekker ..., maarja, dan maar even lampjes uit een sloper trekken, tegelijk met een onderdeelte voor me dagteller want die ging niet meer op nul....

Zo blijf je bezig he :)

Leuke bijkomstigheid is trouwens dat me kofferbak verlichting ineens weer werkt :?:

ilmostro

Re: RE: Brandstof niveau Alfa 33

wo nov 09, 2005 19:39

Klopt ja, er zou 50 liter in kunnen. Ik tank meestal direct als het lampje blijft branden, dan gaat er 40 liter in. Die resterende 10 liter lijkt mij wel genoeg om niet al het vuil mee de leidingen in te jagen.
doe ik ook. wat is het aantal kms dat je dan gereden hebt? ik zit meestal tussen de 380 en 400

Baresi23

vr nov 11, 2005 22:17

Heb dus vandaag maar eens getankt; 43.5 liter. Echt nokkievol, die hoek bij het tanken is soms echt lastig, dan slaattie de hele tijd af terwijl je pas 10 liter hebt getankt ofzo. Dus bij de laatste stop toch nog maar een keer doorgedrukt, en toen kwam wel een kleine klots naar buiten. :x

Maar ik heb dus met 43.5 liter 405 km gereden da's 1 op 9.3 ongeveer.
Na de berichten hier gelezen te hebben lijkt het me een redelijk normaal verbruik. Er zitten dan ook bijna alleen stads en file km's in. Ik denk dat met veel snelwegkm's er meer uit te halen is. Het is dus niet superzuinig, maar als de weg een beetje leeg is dan is het wel leuk rijden.. :wink:

Luc33
Guru
Guru

vr nov 11, 2005 22:40

Kijk, dat lijkt me een goede meting. En wat gaf het benzinemetertje na die 405km aan?
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Baresi23

vr nov 11, 2005 22:45

ORANJE
Kheb maar op zeker gespeeld. Was niet echt van plan om alles eruit te rijden met de kans dat ik ergens stil kwam te staan. De meting is wat dat betreft volgens mij redelijk gelukt. Met al dat file gekloot kom ik niet eens toe aan het nieuwe rijden! :lol:
En een daarbij behorend beter verbruik....

Tim_33

za nov 19, 2005 17:51

Weer even offtopic. Ik heb inmiddels alle kapotte lampjes uit me dashbord vervangen, en ik heb een stuk meer licht, erg wijs. Alleen ik had het gevoel, dat rechtsbovenin bij me temperatuurregeling voor in de auto er nog een lampje stuk was, het tekentje van voorruit verwarming is amper verlicht. Nu heb ik het de middenconsole vandaag verwijderd om te kijken, maar ik kon maar 2 lampjes vinden in het hele geheel en die werkte allebei. Is het normaal dat de rechter kant niet goed verlicht is of zit er ergens een lampje verstopt?

alfani

di dec 13, 2005 18:51

Ik ben sinds kort in het bezit van een Alfa 33 1.4 I.E. Imola uit 1993.
Ik rijd er voornamelijk 's morgens en 's middags (dus 2x heen en 2x terug) mee naar mijn werk. Dit is ongeveer1 km rijden, maar te koud om te fietsen :oops:
Ik ben alleen enorm geschrokken van het verbruik. Na het tanken van ongeveer 42 liter benzine, kan ik maximaal 350 km rijden. Dit komt dus ongeveer neer op 1:8. Is dit normaal, of kan er iets mis zijn? Ik ruik wel vaak een benzinelucht na het rijden.

Tim_33

di dec 13, 2005 18:56

Starten vraagt eenmaal veel benzine. En omdat je motor nooit warm wordt, sijpelt er ook nog veel branstof tussen je zuigers door...

Ik zou toch echt je fiets pakken, dit is echt verkrachten van je auto, en je portomonee

Dellorto
Junior Member
Junior Member

di dec 13, 2005 20:04

1 op 8 vind ik met 2 keer per dag een ritje van 1 km een keurig verbruik!

Tjonge.... 1 km.... waar heb je het over zeg! Das hooguit een kwartiertje stevig wandelen, of 5 min fietsen!
Je bent toch een Hollandse vent.......?!! Voor 1 km je Alfa starten..... dat dat wagentje voor straf niet 2 op 1 gaat verbruiken om dr kont in de krib te gooien zeg! Ze is nog mild voor je.... :roll:
Alfa Romeo: Inclusief exclusiviteit!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 13, 2005 22:58

1 op 8 vind ik met 2 keer per dag een ritje van 1 km een keurig verbruik!

Tjonge.... 1 km.... waar heb je het over zeg! Das hooguit een kwartiertje stevig wandelen, of 5 min fietsen!
Je bent toch een Hollandse vent.......?!! Voor 1 km je Alfa starten..... dat dat wagentje voor straf niet 2 op 1 gaat verbruiken om dr kont in de krib te gooien zeg! Ze is nog mild voor je.... :roll:
:blue_lol: Daar ben ik het volledig, maar danwel voor de volle 100% helemaal mee eens! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

alfani

wo dec 14, 2005 21:32

Hahaha! Deze reacties had ik wel verwacht :lol: 1 kilometer is wel wat overdreven, het is ongeveer 10 minuten fietsen. De reden hiervan is eigenlijk dat ik tussen de middag drie kwartier pauze heb en naar huis ga om de hond uit te laten en eten te geven. Met de auto gaat dat sneller :D
Ik denk dat ik maar eens ga proberen om 's morgens de auto te pakken en 's middags de fiets.
Ik weet in ieder geval dat ik me niet druk hoef te maken over dat er iets met de auto aan de hand is, behalve dat 'ie "de kont in de krib gooit" voor die kleine afstandjes :D

Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

do dec 15, 2005 00:19

Ik kan me niet voorstellen dat 1 km met een alfa afleggen sneller zou gaan dan fietsen en / of lopen.

Enne die 1 op 8 is het ergste nog niet, het aantal uitlaten dat je op deze manier verslijt, denk daar maar eens aan. Als je alles niet even goed opwarmt dan blijft er vocht staan in je uitlaat, deze zal gaan doorroesten.

Het zou verboden moeten worden voor afstanden korter dan 5 km met de auto af te leggen.

gegroet

Baresi23

do dec 15, 2005 20:50

Korte stukjes is idd niet al te best voor welke auto dan ook (qua verbruik).
Ik heb vandaag voor t eerst 1 op 10 gehaald ('t lijkt na elke tankbeurt wel beter te worden, m'n verbruik dan...).

Das in mijn ogen niet echt slecht voor redelijk wat file- en stadsverkeer 8)

Nu heeft alleen m'n wis/was installatie vd voorruit t begeven vrees ik. Gok dat het pompje overleden is, de wissers gaan wel op en neer maar er komt geen vloeistof meer op de ruit. Zelfs geen kleine belletjes ofzo. Terwijl ik gisteren m'n vloeistof bij heb gevuld.

Luc33
Guru
Guru

do dec 15, 2005 21:20

Nu heeft alleen m'n wis/was installatie vd voorruit t begeven vrees ik. Gok dat het pompje overleden is, de wissers gaan wel op en neer maar er komt geen vloeistof meer op de ruit. Zelfs geen kleine belletjes ofzo. Terwijl ik gisteren m'n vloeistof bij heb gevuld.
Ergens een lek? Even bij stilstand sproeien en dan kijken of er ergens water uit komt.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Baresi23

do dec 15, 2005 21:23

Kan ik morgen ff doen idd. Bedankt voor de tip.
Maar t lijkt er op dat er gewoon geen druk meer achter zit......

Vreemd

Terug naar “Algemene Technische vragen”