Dyon

RE: Temperatuur loopt niet meer op

zo jan 16, 2005 15:07

Ik heb het nog een keer geprobeert maar de vin wil echt niet draaien. Dus kom ik weer terug op mijn andere vraag kanik de tempsens rechtstreeks verbinden met de Vin?

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

zo jan 16, 2005 15:15

Zou ik niet doen. Waarschijnlijk vraagt de fan te veel stroom. Hierdoor gaat je temp schakelaar naar de haaien..
Shut up and ride!

Dyon

zo jan 16, 2005 15:33

Hoe kan je dit dan het beste oplossen. Wordt er wel een beetje gek van maar ja beter dan te veel geld naar de dealer brengen. Of weet iemand nog een goeie beun in of in de beurt van Almere.

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

zo jan 16, 2005 15:39

Met de temp schakelaar kun je een relais aansturen. Met het schakelkontakt van het relais kun je dan rechtstreeks van je accu (wel ff zekeringetje gebruiken) je fan voeden
Shut up and ride!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 16, 2005 22:09

dus als je het thermocontact bypassed draait de vin niet ? en als je 12V rechtstreeks op de vin zet wel ?
Dan durf ik toch wel te stellen dat of je bedrading niet koosjer meer is, of je zekering er uit ligt.
Stomme vraag: heb je nou gewoon al eens die zekering gechecked ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Dyon

zo jan 16, 2005 22:14

Jazeker de zekering heb ik als eerste nagekeken die is in orde heb er zelfs toch voor alle zekerheid een andere in gedaan maar dat was het ook niet.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 16, 2005 22:20

Wat je eventueel ook nog kan doen is even een tijdelijk circuit leggen van je accu naar je vin, MET het thermocontact er tussen. Zet er wel even een zekering tussen, als je kan, safety first. Werkt het dan wel, dan is je contactje zeker ok, en is er ZEKER iets mis met je bedrading.

En wees voorzichtig met dat "wachten op je vin" geexperimenteer, deze jongens (zie foto) worden daar soms wel zenuwachtig van ! ;)

Afbeelding
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Dyon

ma jan 17, 2005 18:58

Heeft iemand een digitale tekening van het electrische circuit vanaf de termo tot aan de vin/. Dan wil ik een compleet nieuwe dradrn gaan trekken, maar dan moet ik wel weten hoe het loopt.

sjoerdb
Full Member
Full Member

ma jan 17, 2005 23:28

probeer emile eens te bereiken, die sleutelt graag en woont in almere, heeft sinds kort ook een 33. succes!

te bereiken via post messenger op naam van emilio!
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 18, 2005 00:39

of ..... (check mssgr)
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

sjoerdb
Full Member
Full Member

di jan 18, 2005 08:10

dat zou mijn tweede adres zijn om aan te raden! ik had er aan zitten denken maar emile is in eerste instantie wat dichter bij... jullie vechten het maar uit of samenwerken
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Dyon

zo jan 23, 2005 12:18

Oke de vin werkt weer dankzij Ravado die had zijn hulp aangeboden en ben vrijdag bij hem geweest. Na 2.5 uur waren we eruit dat het om de relais ging aangezien die er niet meer in zat, wat natuurlijk heel stom is maar aangezien hij het in december nog wel deed en ik geen relais bij me pedalen heb zien liggen (wat je wel zou denken als je in ene een relais mist hij kan bijna nergens anders heen zijn gegaan) verwacht je ook niet dat dat het is. Je moet maar net weten dat er nog een relais hoort te zitten. Het is vreemd maar waar mischien is het eruit gevallen en heb ik hem er met me voet eruit geschopt. Ik denk dat ik me ook maar voortaan mr relaitje ga noemen. Maar al met al gelukkig doet alles het weer en Ravado nogmaals bedankt voor de hulp en de moeite die je er voor hebt genomen.

Groetjes Michel

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 23, 2005 12:28

:thumbs:

Terug naar “Algemene Technische vragen”